Jump to content

Arbejde og bo

Recommended Posts

Skrevet

Min mand og jeg overvejer meget at flytte til Sverige. Vi var i Höganäs i weekenden, men blev enige om at det var alt for langt væk. Min mand vil fortsætte med at arbejde i København og jeg skal finde mig et job. Jeg er færdig som multimediedesigner om 1½ måned. Er der nogen der har en idé om der er et arbejdsmarked "over there" til én som mig? Situationen i Danmark er nemlig ikke lys. Vi er de første der er færdig til sommer, men får allerede at vide, at der ikke er job at få..... Multimediedesigner: Jeg kan lave websider som grund. Udover det, kan jeg lave markedsanalyser, strategi, målgruppeanalyser, snakke med kunden, snakke med programmørene...... Jeg har også taget to kurser i projektledelse.... Nu er det ikke en salgstale, med bare for at give Jer en idé om hvad jeg laver. Hvor er det bedst at bo udenfor/i Helsinborg, hvis man er afhængig af offentlig transport? Tak for en god side:-) Mvh. Rita

Besvaret

Min mand og jeg overvejer meget at flytte til Sverige. Vi var i Höganäs i weekenden, men blev enige om at det var alt for langt væk. Min mand vil fortsætte med at arbejde i København og jeg skal finde mig et job. Jeg er færdig som multimediedesigner om 1½ måned. Er der nogen der har en idé om der er et arbejdsmarked "over there" til én som mig? Situationen i Danmark er nemlig ikke lys. Vi er de første der er færdig til sommer, men får allerede at vide, at der ikke er job at få..... Multimediedesigner: Jeg kan lave websider som grund. Udover det, kan jeg lave markedsanalyser, strategi, målgruppeanalyser, snakke med kunden, snakke med programmørene...... Jeg har også taget to kurser i projektledelse.... Nu er det ikke en salgstale, med bare for at give Jer en idé om hvad jeg laver. Hvor er det bedst at bo udenfor/i Helsinborg, hvis man er afhængig af offentlig transport? Tak for en god side:-) Mvh. Rita

Besvaret

Jeg troede ellers at der var mangel på IT-folk.Jeg har ikke nogen ide om hvordan det er her. Hvad angår områder er Bjuv og Åstorp populære område fordi villaerne er ret billige og der er gode transport muligheder (efter svenske forhold).Lidt nærmere Helsingborg er der Hyllinge og Ödåkra men det er lidt dyrere.Nordkysten,som Laröd,Domsten og Hittarp er endnu dyrere.Landskrona er også en mulighed da det er nærmere København.Indenfor Helsingborg er der gode forbindelser med stadsbusserne overalt, sågar til Ödåkra.

Besvaret

Hej Rita! Du kunne prøve at henvende dig på arbejdsformid-lingen på Kultorvet i København, som har Norden som område. Du kunne måske også prøve at kontakte "Øresund Direkt" - du kan finde et link i Pendler-guiden. De er både en oplysningsservice og samtidig arbejsdformidling for Øresundsregionen.

Besvaret

Hej Steen og Judith. Nu har jeg hørt om Øresund direkt mange gange..... Det kunne jo være at man skulle tage kontakt med demhappy.gif Deres webside imponerede mig nemlig ikke, med det kan jo være at personalet har mere og bredere viden. Er der nogen af Jer der har børn? Hvad sker der med børnetilskuddet? Får vi tilskud på samme måde som i Danmark når vi flytter? Automatisk? Mvh. Rita

Guest goggeloj
Besvaret

Hej Rita, Vedr. børnetilskuddet, så kan jeg hjælpe dig med det svar!! Som hovedregel skal bopælslandet betale børnetilskuddet uanset arbejdsforhold! Hvis tilskuddet er større i DK, vil DK komme til at betale for differencen sålænge en af Jer arbejder i DK. Og det sker ikke pr. automatik....man skal søge om det hos "Forsikringskassan"! Og af navn antyder det dog ikke som på dansk Forsikring men derimod socialcenter, hvorpå man kan søge om diverse tilskud, økonomkisk rådgivning etc.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...