Guest brian Skrevet September 10, 2004 Rapporter Skrevet September 10, 2004 I DK er det jo tilladt at eje en såkaldt softgun/splatgun, altså en pistol der skyder med små plastic kugler. Er det også tilladt i Sverige? Har nemlig duer på altanen og de er ligeglade med pigge på mit gelænder. og har haft lidt problemer med at får min 400v tilsluttet altanen
Guest brian Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 I DK er det jo tilladt at eje en såkaldt softgun/splatgun, altså en pistol der skyder med små plastic kugler. Er det også tilladt i Sverige? Har nemlig duer på altanen og de er ligeglade med pigge på mit gelænder. og har haft lidt problemer med at får min 400v tilsluttet altanen
Guest palle Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 Jamen, det sidste kan jeg da klare. Ellers sælger de sikkert el-hegn i Harald Nyborg ved CenterSyd. De er også gode for 400 V. Rottegift på altanen kan også klare dine duer (og, så smadre man heller ikke naboens vinduer, by accident)
ulmus Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 Hej Brizz! har du prøvet med en vandpistol - det er dog lidt fredeligere.
Guest palle Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 Vandpistol og duer = fuglebad ... tror sgu ikke rigtig det virker....næh... en bazooka er hvad der skal til ! Eller, en olympisk ild til at stege duerne i !
Guest jesper Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 Hej Brizz Ja det er tilladt for personer over 18 år at have en softgun. Jeg købte en gaspistol af en svensk bekendt og der fulgte stålkugler med. Efter at have afprøvet den valgte jeg dog at sælge den videre med det samme. Hvis du bruger sådan en pistol så tager den først duen og så naboens vindue og det han har i vindueskarmen og tilsidst det han har på væggen overfor sit vindue :-)Og det er bare i første skud. Næh du. En kraftig elastik og nogle hjemmelavede kramper det skader ikke. /Jesper
Guest kikkomania Besvaret September 10, 2004 Rapporter Besvaret September 10, 2004 duer = rotter med vinger.... bare min mening inden jeg smutter hjem til malmø ;)
Guest brian Besvaret September 11, 2004 Rapporter Besvaret September 11, 2004 Jesper: Jeg har omkring 100m over til de nærmeste vinduer og der er kræften dalet så meget at det nok ikke engang kommer derhen til.
Guest jesper Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Er man ikke lidt ude på et skrå-plan hvis man begynder at skyde ud af sine vinduer med en gas-pistol? , der må da findes en bedre løsning på det problem, eller noget knapt så voldsomt.
Guest palle Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Ja, 400 V el-hegn, eller AK47. Fiskestænger med tilhørende bate (a la´ brødkrummer fra pølsevognen) mini bazookaa'er eller vandpistoler med blå-farvet vand. Der er mange grund til at ha' våben i hjemmet. personligt har jeg dog aldrig været over 3 rifler .... (på samme tid, altså)
Guest brian Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 "personligt har jeg dog aldrig været over 3 rifler .... (på samme tid, altså)" I like! Jesper: Det er jo ikke en gaspistol. Det er en pistol der skyder med små plastic kugler på ca 6mm.
Guest thomas Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 De kan godt være lidt følsomme som i Danmark, vedr at skyde med en airsoft/hardball markør. Teoretisk er den kun tilladt til banesydning, da de også dyrker hardball, som er en meget mere udbredt sportsgren i Danmark. Jeg ville nu ikke fyre sådan en af på altanen, får du en opspringer tilbage i øjet på full auto, er det ikke kun duen der flakser forvirret rundt på altanen. Hvad med at snakke med foreningen om problemet :-) Måske flere har problemet, og i kunne finde på noget sammen.
Guest brian Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Kan se at alle i foreningen har problemer. Nogen har hængt noget plastic op der flagrer i vinden. Det sidder de og bider lidt i. Kan ikke se hvad man skulle kunne gøre ud over at skræmme dem med fx en plastic kugle i rø...
Guest michaelbo Besvaret September 12, 2004 Rapporter Besvaret September 12, 2004 Den danske og svenske jagtlov er ikke så forskellige, ligesådan med våbenloven, så jeg vil anbefale at lade være med at udrydde eller skræmme med noget som helst form for skydevåben. Det kan kun give stor ballade hvis nogen ser det. Brug en slangebøsse med papkramper for at skræmme, hvis du bruger elektrikkerledning så dræber du og så har du en potentiel anklage for dyremishandling hængende over hovedet samt en tiltale for brud på jagtloven. "Et godt råd fra en jæger, der har været tæt på vridemaskinen"
Guest brian Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Tja mulighederne er mange og kan jo starte med kramperne. start udgiften er begrænset i forhold til softgun
Guest thomas Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Det er ikke helt det samme som fuldauto på en markør, der vælter 300 bidene skud ned over de møgdyr. En papirkrampe er nok en god løsning. Nu forstår jeg bedre der er så mange indglassede altaner her i bymidten.
BS Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 "Nu forstår jeg bedre der er så mange indglassede altaner her i bymidten" Ja men gider sq ikke betale for det. selvom det kunne være rart engang imellem.
Gio Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Brizz: Du kunne jo også tage et lille lån i banken, og så byde på den her: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10554&item=3695608433&r d=1
Gio Besvaret September 13, 2004 Rapporter Besvaret September 13, 2004 Okaj...der koksede modtagelsen af beskeden vist...*hmm* Vi prøver billedet igen...
BS Besvaret September 14, 2004 Rapporter Besvaret September 14, 2004 Thats my bitch!!! Duer kom i bare og sid på min altan og i vil aldrig slå et vingeslag mere
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu