Guest casper Skrevet October 20, 2004 Rapporter Skrevet October 20, 2004 Er der nogen herinde der driver selvstændig virksomed og som er tilflyttet Sverige? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre lidt nærmere om dette. I øjeblikket har jeg bibeholdt et lille kontor i Kbh. til min virksomhed (ved siden af mit job) da jeg ikke kunne overskue hvad jeg ellers praktisk skulle gøre da jeg flyttede til Malmø. Told&Skat kunne heller ikke give nogle råd i den forbindelse, kun at jeg skulle regsistreres og afregne til det svenske skattevæsen hvis jeg flyttede firmaadressen over i min lejl. i Malmö
Guest casper Besvaret October 20, 2004 Rapporter Besvaret October 20, 2004 Er der nogen herinde der driver selvstændig virksomed og som er tilflyttet Sverige? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre lidt nærmere om dette. I øjeblikket har jeg bibeholdt et lille kontor i Kbh. til min virksomhed (ved siden af mit job) da jeg ikke kunne overskue hvad jeg ellers praktisk skulle gøre da jeg flyttede til Malmø. Told&Skat kunne heller ikke give nogle råd i den forbindelse, kun at jeg skulle regsistreres og afregne til det svenske skattevæsen hvis jeg flyttede firmaadressen over i min lejl. i Malmö
dan Besvaret October 21, 2004 Rapporter Besvaret October 21, 2004 Jeg var til "igangsætter" info møde i vores kommune igår. Hørte lidt om selskabsformer, skat, forsikringer osv. Jeg blev temmelig overrasket over at skatten er mere end 60 % hvis man starter en enkeltmandsvirksomhed. Måske er den også det i DK, men jeg vil i hvert fald lige undersøge nærmere hvor min evt. lille bivirksomhed skal ligge. Man kan oprettet et ApS(kræver 100.000 SEK) som hedder Aktiebolag, og her er skatten kun 28% så længe pengene bliver i virksomheden. Men trækker man så penge ud til sig selv, kommer kommuneskatten på ca 30 % oveni.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu