Jump to content

Mobil og/eller fastnet

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle, Hvad skal man når man nu flytter til SV mht. mobilen og fastnet. Jeg vil gerne beholde mit mobilnummer, men gider jo ikke at betale taksten ved at have TDC-abonnement. Plus - det kan man vel ikke når man flytter til SV.? Og - hvilket fastnet skal vi vælge. Nogen anbefalinger? Linea

Besvaret

Hej Alle, Hvad skal man når man nu flytter til SV mht. mobilen og fastnet. Jeg vil gerne beholde mit mobilnummer, men gider jo ikke at betale taksten ved at have TDC-abonnement. Plus - det kan man vel ikke når man flytter til SV.? Og - hvilket fastnet skal vi vælge. Nogen anbefalinger? Linea

Besvaret

Hej Linea Velkommet til. Håber I bliver glade for det. Vi har valgt den svenske udgave af Telia Fritid og det fungerer fint for os. Vores tlf.regning ligger på 1.300-1.400 pr. kvartal og det er ok for os, taget i betragtning af, at de fleste opkald går til DK til 48 øre/minut. Vi har også begge beholdt vores danske mobiler, og har så også fået et taletidskort i Sverige. Ellers betaler man eks. 10 gange så meget for en sms fra Sverige til DK på den danske mobil, og så bliver man hurtigt fattig. Vi har så begge en ekstra telefon (bare en billig brugt en) så vi ikke skal skifte sim-kort hele tiden. Folk ved også at de skal ringe på vores fastnet først inden de prøver på mobilen, og det fungerer også fint. Mit selskab ved godt jeg bor i Sverige, men jeg betaler mobilen via BetalingsService og regningen sendes til en adresse i DK - også det fungerer fint. Der er sikkert billigere løsninger, men det her er bare hvordan det virker hos os. HUSK - hvis du vælger Telia fastnet i Sverige, så bestil det via deres hjemmeside http://www.telia.se så sparer du 300,- på oprettelsegebyret. Hilsen Lene

Besvaret

Til Linea, prøv at bruge lidt mere tid på at kigge alle indlæg igennem, søg evt. efter det du gerne vil vide, der er med garanti svar på 95 % af dine spørgsmål! F.eks. under It. står der mere eller mindre alt om it og telefoni. Skal i vælge fastnet og har bredbånd, så er det her måske noget! http://www.telefin.dk/createref.asp?ref=1943 Men prøv at bruge lidt tid herinde før du spørger, for at undgå at det er de samme spørgsmål igen og igenhappy.gif

Besvaret

Eller hvad med den danske tele2 bredbånds-telefonløsning hvor du beholder dit danske fastnetnummer når du flytter til Sverige. For 99dkk/måned kan du ringe gratis til danske fastnetstelefoner, hvis du skaffer en god internetforbindelse i Sverige. Og alle dine venner behøver ikke at betale udlandstakster for at ringe dig op.

Besvaret

Eller hvad med den danske tele2 bredbånds-telefonløsning hvor du beholder dit danske fastnetnummer når du flytter til Sverige. For 99dkk/måned kan du ringe gratis til danske fastnetstelefoner, hvis du skaffer en god internetforbindelse i Sverige. Og alle dine venner behøver ikke at betale udlandstakster for at ringe dig op.

• 4 weeks later...
Besvaret

Så kom det billige mobilabonnement sgu. Tele2 kom før TDC der ikke nåede at blive helt klar, står der i Børsen i dag. Og jeg har lige været på www.tele2.se der linker videre til Comviq, og den er sgu go nok. Helt i Telmore stil. 69 øre i minuttet til alle net(altså i sverige går jeg udfra), dog med et minimum på 69 kr om måneden. Sms 69 øre og MMS 1,69 øre. Oprettelse 69 kr. Endelig startede den priskrig i sverige.

Besvaret

Vi kører med www.djuice.se der er intet mindsteforbrug ved kontantkort (og samme priser som ved abonnement) og 100 kr i oprettelse som man får tilbage i taletid... og 69 øre pr sms og 99 øre i minuttet......

Guest dalbjerg
Besvaret

Jeg har Musimi, hvor jeg har beholdt mit danske fastnet nummer og snakker derfor til 14/9 øre til dk fastnet. Det fungere godt. og er nemt at bruge. Det kører via internettet. Derud over har jeg stadigt min danske mobil telefon, den betaler min arbejdsgiver godt nok os. Plejer at sige nå folk ringer på den at de skal ringe til min fastnet telefon.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...