Jump to content

Transporttid?????

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen. Jeg bor i dag på i Nordsjælland, men min store lidenskab for biler gør at jeg i disse dage kraftigt overvejer at flytte til Malmö. Jeg er dog lidt nervøs for hvor lang tid man skal beregne til transport til og fra Malmö. Jeg arbejder i dag i Lyngby nord for København, og vil i den forbindelse gerne høre hvad folk har af erfaringer med transporttid og hvilke der især er slemme at færdes i trafikken på? På forhånd tak.

Besvaret

Hej alle sammen. Jeg bor i dag på i Nordsjælland, men min store lidenskab for biler gør at jeg i disse dage kraftigt overvejer at flytte til Malmö. Jeg er dog lidt nervøs for hvor lang tid man skal beregne til transport til og fra Malmö. Jeg arbejder i dag i Lyngby nord for København, og vil i den forbindelse gerne høre hvad folk har af erfaringer med transporttid og hvilke der især er slemme at færdes i trafikken på? På forhånd tak.

Besvaret

Hej Hansen, jeg tager til Høje Taastrup hver dag og bruger 40 minutter (med 110 km/t) fra Malmö. Der er jo ikke den store trafik over broen, så det er ikke den svenske side som sænker dig, men derimod de sædvanlige steder i og omkring København.

Besvaret

ca 1 time til Birkerød fra SØ malmö i mylder trafik, dog 45 - 50 min udenfor mylder trafikken. Ring 3 er den værste når du kommer fra malmö.

Besvaret

Hej Hansen Vi bruger max. 1 time fra Trellebrog til hhv. Taastrup og Høje Taastrup. Vi oplever dog, at det næsten hver dag propper til på Motorring 3 nordpå lige hvor vi fletter ned på Holbækmotorvejen (kommer fra Amagermotorvejen). Den "prop" bliver nok svær at undgå, hvis du vælger at køre til Lyngby den vej. Også når du skal hjem igen senere på dagen. Men vi ser mange svenske nummerplader smutte den vej hver dag, så der er nok andre der kan udtale sig bedre om turen nordpå. Vi er bare glade for at vi drejer af der. Men lad ikke en evt. kø afskrække dig fra at flytte til Skåne. Hilsen Lene

Guest michaelbo
Besvaret

Bruger ca 30 min fra Malmø SV til Gladsaxe hvor jeg arbejder. Tættere trafik ved ring 3. Jeg møder dog kl. 7 .

Besvaret

Bruger mellem 50 min. og 1 time fra Vellinge til Ydre Østerbro - beregn ca. 10 min. ekstra til Lyngby og glem alt om Ring 3 i myldretiden

Besvaret

Jeg kører til Lyngby på <1 time, næsten uanset tidspunkt (følger trafikken). Jeg kører bagom byen forbi Fisketorvet, Hovedbanegården, langs søerne og ud af Lyngby vejen. Meget trafik eller ingen trafik, så er der stadig en del lydskryds. Men 8-830, der er starten til Lyngbyvej tæt.

Besvaret

Jeg arbejder i Gentofte, lige ved stationen og bor 15 minuters gang fra Svågertorp stationen i Malmø. Det tager mellem 45 minuter og 1 time og 15 at køre den tur men så længe du holder dig fra myldretiden i København er det 45 som gælder. Den bedste måde at komme dertil er at køre midt ind igennem byen, der er ikke noget sparet at tage turen uden om byen og ind via. Jægersborg. Du kan jo eventuelt teste turen ved at køre på morotvejen ude ved Kastrup og se hvor lang tid det tage at komme til jobbet? Den tid plus ca. 15-30 minuter alt efter hvor i Malmø du kører fra. /Søren

Besvaret

Ikke for at "stjæle" din tråd, men jeg tror der er mange herinde der kører på Motorring 3, og i "foråret 2005" begynder vejdirektoratet at udvide denne med et ekstra spor i hver retning - hurra! Og så alligevel, for arbejdet kommer til at vare til 2008 - dvs. de næste 4 år bliver køerne temmelig meget værre end de er nu sad.gif Jeg er lidt spændt på hvor meget det kommer til at betyde for min transporttid, for hvis den bliver fordoblet eller mere, så må jeg nok finde en anden måde at komme på arbejde på. F.eks. kunne man lade bilen stå i København, og tage toget hjem (jeg bruger den i mit arbejde). Læs mere på http://www.vejdirektoratet.dk/dokumentniveau.asp?page=document&objno=74478 //Ronni

Besvaret

Arbejder i Virum og det tager mellem 45 minutter til en time, hjem noget længere pga. aaaaaal den trafik ;) Tror at man skal holde sig fra Ring 3 fra foråret, heldigvis så kommer de flest biler på Ring 3 fra Holbæk og Køge Bugt motorvejene, så jeg tror på det tidspunkt, det kan betale sig at køre gennem byen (kører gennem byen pt. da jeg sætter min kammi af på Amager Strandpark). mvh, Christian

Guest christian
Besvaret

Hmm jeg skal til at arbejde i vedbæk efter nytår...er spændt på hvad det skal koste i transporttid. PT bruger jeg 40-45 min. på at komme til Frederiksberg. Er der noget alternativ til ring 3? (andet end gennem byen, for det tror jeg ikke kan svare sig)

Besvaret

CSA> Hvis du kigger på et kort over København, så er der to muligheder: Ring 3 eller gennem byen - pest eller kolera. Igen er Ring 3 absolut ikke at foretrække, så du må ind over Søerne, alternativt Nr. Farimagsgade eller Nørreport.. Det er egentlig ligegyldigt...

Besvaret

Gl. køge landevej er intet alternativ til ring 3 hvis man skal nord om kbh. (bla. pga. køen fra ring 2, folehaven ind til enghavevej - ca. 15min.) - den korteste vej er alligevel over kgs. nytorv og så er det nemmere + hurtigere at køre fra v. Fields. Så der er (som jeg ser det) kun 1 vej (medmindre man vil tage en morgenkrydder til kaffen på ring 3 ml. 8-9). Fra v. Fields ind gennem sydhavnen, kalvebod brygge, kgs. nytorv, østerbrogade og ud igen ... maximalt trafikflow i forhold til omstændighederne. Det eneste positive ved dén rute er når man når forbi kgs. nytorv og ser alle dem der holder i kø fordi de skal ind til byen/amager. Trafikken kører nemlig typisk i den modsatte retning. Der er ca. 10 min fra sydhavnen til østerport st. på østerbrogade, læg det til din ordinære køretid fra Malmö til sydhavnen og tillæg køretid fra østerport st. til lyngby.

Besvaret

I ferieperioderne vil jeg dog klart anbefale ring 3, da der jo næsten ingen trafik er.

Guest christian
Besvaret

hmm så kan jeg godt adde noget til mit benzin budget kan jeg se. Det er jo en kende dyrere at køre kø eller bykørsel end at tage den med 110 på motorvej...Det må Microsoft sq betale ;-)

Besvaret

Fra Østerbrogade kan det forresten godt anbefales at køre forbi Parken på den videre færd nordpå. Gennem Øster Allé og Fælledparken direkte ud på Lyngbyvejen - igen er der her masser af trafik i den modsattte retning happy.gif så man slipper nemt ud på motorvejen derfra og hurtigt videre nordpå. Malmö -> Motorvej 19 v. DMI (Ryparken st.) bør være lige i omegnen af 55 minutter.

Besvaret

Hejsa jeg bruger ca 35 min fra syd malmö til ballerup (med 110 km/t)men jeg køre over kl 05:00 el 17:00 så jeg slipper stort set for Trafikken :-) mvh lasse

Besvaret

ca. 20-25 minutter fra Ön i Limhamn til Sundbyvester Plads på Amager. Blot for at pointere, at det ikke er på den svenske side den er gal happy.gif

Besvaret

Mellem 45 og 60 min fra Amiralsgatan til Herlev. Og det er ca med 120 hvor man nu kan. Og det er også i DK at traffikken går istå.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...