Guest zeni Skrevet December 9, 2004 Rapporter Skrevet December 9, 2004 Så er krigen åbenbart skudt igang...... Imorges (torsdag 9/12) på vej til fodbold blev jeg stoppet at en æggeskal med blink på GL.Køge landevej kl 06:45. Han ville blot: 1) Se kørekort 2) Vide min adresse 3) Vide hvad jeg skulle i Danmark 4) Vide hvor jeg havde sovet i nat Jeg blev nok lidt gal, mente ikke det kom ham sønderligt meget ved. Hvis han havde en mistankt eller anklage måtte han fremlægge den ellers kunne han glemme det. Så han noterede mit kørekort, adresse samt reg.nr på bilen. Jeg spurgte, hvorfor han var interesseret i dette og hvad han ville med info. "Du har vel hørt, at der er meget fusk med fiktive adresser i Sverige". Ja det har jeg, men hvad vil du gøre, jeg må have op til 180 overnatninger i andet land end bopælsland, og vil du stoppe mig hver gang du ser mig eller en svensk bil.....om jeg lever godt i en lille lejlighed sammen med 20 andre er vel min sag, det gør man også i andre kulturer "nu er det jo ikke Politiets opgave at løse dette problem, vi noterer bare og rapporterer videre til T&S" Da jeg har været til fodbold og er på vej tilbage 08:40, hvad sker der så.......dog ikke den samme Kære alle, det går vores skattepenge til
Guest zeni Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Så er krigen åbenbart skudt igang...... Imorges (torsdag 9/12) på vej til fodbold blev jeg stoppet at en æggeskal med blink på GL.Køge landevej kl 06:45. Han ville blot: 1) Se kørekort 2) Vide min adresse 3) Vide hvad jeg skulle i Danmark 4) Vide hvor jeg havde sovet i nat Jeg blev nok lidt gal, mente ikke det kom ham sønderligt meget ved. Hvis han havde en mistankt eller anklage måtte han fremlægge den ellers kunne han glemme det. Så han noterede mit kørekort, adresse samt reg.nr på bilen. Jeg spurgte, hvorfor han var interesseret i dette og hvad han ville med info. "Du har vel hørt, at der er meget fusk med fiktive adresser i Sverige". Ja det har jeg, men hvad vil du gøre, jeg må have op til 180 overnatninger i andet land end bopælsland, og vil du stoppe mig hver gang du ser mig eller en svensk bil.....om jeg lever godt i en lille lejlighed sammen med 20 andre er vel min sag, det gør man også i andre kulturer "nu er det jo ikke Politiets opgave at løse dette problem, vi noterer bare og rapporterer videre til T&S" Da jeg har været til fodbold og er på vej tilbage 08:40, hvad sker der så.......dog ikke den samme Kære alle, det går vores skattepenge til
Guest malezar Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Yes yes... Du er skyldig indtil du har bevist det modsatte. Politiet er blevet infiltreret af T&S som også operere på den måde. Jeg havde haft min bil i 5 timer, og været 1 time i DK da jeg blev stoppet. De mente ikke at en så ung mand med kasket på havde råd til sådan en bil, og så var den jo på svenske plader.Så jeg skulle bevise det ene og det andet. Den unge af betjenen var godt nok ked af at han ikke kunne knalde mig for noget, han prøvede ellers alt. Gad vide hvornår Told & Skat banke på vores hoveddør, og hvis man ikke er hjemme, er det nok fordi man ikke bor der. Længe Leve BeaukratiStatDk. Hip Hip Hurra!
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Jeg kan godt forstå at du bliver irriteret over at blive stoppet af den eneste grund at du kører på svenske plader, men hvorfor ikke bare svare kort og præcist på hans latterlige spm? Det eneste du opnår ved at svare som du (Zeni) beskriver, er at pisse ham af... Alt andet lige så kan de jo ikke røre dig hvis du overholder lovgivningen så jeg ville da mene du skabte større problemer for dig selv end nødvendigt.. Skid på ham han er bare irriteret over du har en federe og billigere bil end ham.. som betjent må han nemlig ikke bo i udlandet så det er nok en af årsagerne til at de er ekstra irriteret på danskere bosat i Sverige...
Guest kim Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Moerke har talt - Moerke har ret ... Det er ikke engang sikkert at han er irriteret ... Han gør det måske fordi det er hans job ...
Guest nicolaj Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Så vidt jeg ved er politiet berettiget til at stille mange mærkelige spørgsmål, men hvor hvor i politiets jobbeskrivelse står der "husk at spørge hvor har du sovet i nat?"... Selvfølgelig skal man da være flink og svare på spørgsmål, men det forekommer mig at være en smule irellevant at spørge om hvor man har overnattet... Forestil jer at det var en "rigtig udlænding" der blev stoppet og fik stillet det spørgsmål...
Guest jesper Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 men altså faktisk skal man være glad for den insats selvom det kan være til stor gene for dem som har rent mel i posen, men kan man fange nogen af fuskerne syntes jeg det er helt iorden, jeg syntes trods alt at fuskerne giver os et lidt dårligt rygte. Min bror er netop flyttet over til mig, han blev tjekket på alle led og kanter i sin ansøgning om svensk person nr. meget meget mere end jeg gjorde da jeg flyttede over. Der er absolut blevet strammet op, alt det extra tjek giver længere ventetider og det kan kun være pga. at der er blevet fusket så meget. Jeg håber at dem som har en dæk addr. i sverige også bliver taget for det.. med det i tankerne ville jeg ikke blive sur over at blive stoppet når jeg er i DK (men self. er det da noget skidt hvis man har travlt og så skal lege 20 spørgsmål til professoren .. ) :-)
Guest palle Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Fint nok at de gør deres job, men ... det inkludere vel ikke at snage i folks privatliv ? Hvis de mener at man er for meget i dk, så må de jo efterforske det. Der er nok ikke nogle (rent mel i posen eller ej) der ville sige at de opholdt sig i dk mere end 180 dage ??? Ergo kan de ikke forvente at få svar på spørgsmålet. Jeg er engang blevet spurgt af en betjent (jeg blev stoppet på mc) om, hvorfor jeg var i deres register... "er det pga. narko ??" spurgte idioten.... det var pga af en fartbøde jeg havde fået et år tidligere (og min hidtil eneste i 17 år)... hvad bilder han sig ind ? Det er da det samme som når de spørger hvor man sover om natten... det rager sgu da ikke ham. Vil han vide det, så undersøg det selv !
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Nicolaj, du kan jo skifte dit kørekort ud, øve dig i at sige heysan på svensk og et par stofer om Tivoli og dansk øl..... så kan de være de ikke når at opdage du er dansk;-)
Guest nicolaj Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Moerke-> Nææh, Moerke... Et par dåser af den bedste snus i forruden, og så er den hjemme:-)
Admin Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Jeg synes det er vigtigt at få knaldet dem der går og ødelægger det for os andre, men ikke vigtigere end princippet om personlig frihed. Et pricip som vi desværre har glemt her i Scaninavien og specielt her i Sovjetrepublikken Sverige. Jeg synes bestemt ikke at løsningen er at have politiet til at snage i uskyldige menneskers privatliv og hvis de stopper mig skal de nok få dette at vide.
Guest tommy Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Jeg er dog aldrig blevet stoppet i min z4 endnu da. Blev stoppet i min tidligere, enda 2 gange på 2 timer inde i byne ( kørte arbejds opgaver i min egen bil). Men det er selvf godt de finder dem som snydder, men et eller andet sted må der være andre måder og gøre det på. Tænk på al den Vold, narko osv der blir begået/handlet mens de bruger resourcer på at trille rundt og skovle penge ind i statskassen:/
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Tommy hvis du hentyder til din golf så er det også bare en "strissermagnet". Jeg er aldrig før blevet stoppet i noget som helst køretøj, men nu løber tolderne på tværs af betalingsbanerne for at nå at stoppe mig i brobizzbanen;-) Jeg venter bare på den første betjent der spotter mig... Det er de 18" fælge og de næsten sorte ruder der gør forskellen er jeg sikker på... Og de ser helt underlige ud i hovedet når det opdager en tøs bag rettet:-)
Guest jesper Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Hold da op hvor er i nogle forkælede unger at høre på. Nyd dog at i er flyttet, glæd jer over at i endelig har den store bil. Er der virkelig ingen der kan se logikken i at når man har en lov så skal den overholdes og håndhæves. Det er her politiet kommer ind i billedet. De er lovens håndhævere. Når der bruges ressourser på dette lige for tiden er det 1. For at tilfredstille politikerne der har hørt meget i medierne om fusk. 2. For at få en fornemmelse af hvad der egentlig bliver sagt i de svenske i biler (ligesom dengang da i skulle flytte herover første gang, ud at se nogle lejligheder og høre hvad de siger med mere) 3. Det kunne jo være at der var et fjols der fortalte sig. 4. Stresse dem der rent faktisk snyder. De argumenter i kommer med svarer jo til at nægte at vise billet i biografen, eller i toget. Der skal sættes ind alle steder i danmark, men der er ikke manpower nok til at være overalt. Sylter man eksempelvis den "svenske forbindelse" og lader os være i fred, vil problemet jo vokse.. Lad dem nu passe arbejdet, gør det ikke værre for jer sig selv hvis i bliver stoppet. Det er jo et slag i ikke kan vinde.. Er det så ikke tåbeligt at hidse sig op på betjenten? Er du utilfreds med indgrebet i din personlige frihed så er det mere relevant at tage det op med din folketingspolitiker, den person du selv har valgt ind (Dengang man kunne stemme til den slags...) Du klager jo heller ikke over fartreguleringen til politiet, eller togbilletprisen til kontrolløren vel?
Guest thomas Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Øh! Moerke, er du en pige???
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Øh Thomas..sidst jeg checkede ja...og det har jeg været siden jeg blev født;-) Er det et problem for dig??
Guest andreas Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Quote moerke: " Er det et problem for dig?? " Hahahaha, flot sagt... :-) Jeg tror det er et grande problem for Thomas.
Guest thomas Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Andreas, LUK ARRET! Jeg har nok bare forestillet mig at du var en fyr, ved det sq ikke, og nej selvfølgelig er det ikke et problem:-) Hvorfor skulle det være det?
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Du lød bare så overrasket;-) som om du var blevet snydt...det har ikke været min intention;-)
Guest andreas Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Nå Thomas: det er småt med humor hos dig hva! Det er vel også lidt meget forlangt..:-) Mvh
Guest martin Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Jeg er bare så stødt, overrasket og skuffet over du er en pige Moerke og føler mig både snydt og ført bag lyset
Guest malezar Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Jesper -> Med den stemmeret vi har mistet? Jeg kan se andre metoder at knalde folk på som snyder i skat. Mens panserne nu patruljere i Kbh, hvorfor ikke notere nogle af de biler man ser? Nu boede jeg på the Bronx, og jeg skal da nok er da mere end positiv på at nogle af de biler jeg gendkender derinde de holder der lige lovligt ofte. Det kræver bare en smule opmærksomhed. Og hvis man så har MISTANKE til noget, så kan man stoppe dem. Dernæst kunne T&S arbejde tættere sammen med Skatteverket, og dernæst checke de pakkede lejligheder ud i Malmø. Og når det så var gjort, hva med et klistermærke på nummerpladen? Måske skulle systemet laves om så der ikke er en 180 dages begrænsning?Jeg synes at det er for til grin den mængde penge der bliver brugt på det offentlige at den menige betjent skal stiles til opgave for at spørge til hvad jeg skal, hvor jeg har været og hvor jeg har sovet! Det er ihvertfald ikke den udøvende magts funktion at stille sørge for det.
Guest Trine Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Så er det heldigt at min mand hverken er stødt, overrasket eller skuffet over jeg er en pige, eller føler sig snydt og ført bag lyset;-)
Guest jesper Besvaret December 9, 2004 Rapporter Besvaret December 9, 2004 Inden der går for meget pubertets netdating i tråden her vil jeg svare dig Malezar. Læs mit indlæg igen. Det er de forkerte du spilder dit krudt på. De foreslag du kommer med skal du ikke tage op her. Når du så tager forslaget op med de relevante skal du huske at du ikke aner noget om hvor mange midler derbliver brugt i denne sag eller andre lign. sager. Lad være med at hæfte dig så meget ved hvad der bliver sagt af betjenten, men måske mere hvad der bliver spurgt om og hvordan der spørges. Når betjenten spørger om hvor man har sovet, er det ren spørgeteknik. Han kan på den måde aflæse en reaktion i den adspurgte og på baggrund deraf kan han fortsætte sine spørgsmål eller holde inde. Da Palle blev spurgt om de kendte ham for narko er det måske fordi han mindede om en der kunne tænkes at have med den slags at gøre. Adspurgt om det direkte kan afstedkomme mange reaktioner.
Guest palle Besvaret December 10, 2004 Rapporter Besvaret December 10, 2004 Jesper... "Da Palle blev spurgt om de kendte ham for narko er det måske fordi han mindede om en der kunne tænkes at have med den slags at gøre" ... nej, det var ikke det der var problemet (håber jeg ;o) ) ... men, der er ren chikane af mc'ister i DK. Det skal lige nævnes at jeg kørte på en Suzuki, som vel ikke kan betegnes som en bandit-maskine .... De ting som politiet nu gør mod "svensker-biler" har været benyttet i årevis mod mc'ister. Er I nogensinde blevet stoppet 8-10 gange på 6 måneder, når i kørte i bil ?? Det sker hver sæson i dk, hvs man kører mc. Det kan andre mc'ister herinde sikkert bekræfte mig i. Og, det er kun for at tjekke... man kan så undre sig over hvad de vil tjekke. Og nej, jeg er ikke specielt slem til at køre i trafikken. Jeg har hidtil fået een fartbøde, og det er 14 år siden !
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu