Jump to content

DK politi i auktion

Recommended Posts

Besvaret

Kan nu godt forstå at folk fusker sig til en adresse i S. Og synes det er helt ok. De betaler alligevel deres skat i DK og måske går staten glip af afgiften på bilen.Meeen man havde jo nok ikke købt den samme bil i DK, og de kan jo bare fjerne de latterlige høje afgifter DK har. Et problem er nok bare at folk trækker Km fra også, det skulle lige være det eneste jeg kunne komme på var forkert.

Besvaret

Nif: jeg er virkelig rystet, jeg kan på ingen måder se noget argument som taler for afgift-fuskerne. Det er måske noget med holdninger at gøre, jeg acceptere heller ikke skattesnyd mm. Endvidere giver disse afgift-fuskere alle de danskere i Skåne, som følger reglerne et rigtig dårlig rygte - både blandt folk i Danmark, men også blandt svenskere i Sverige. Som det sikkert kan tolkes, har jeg intet i mod at politiet i København stopper folk - så længe at det ikke bliver en hetz.

Besvaret

Jeg tror simpelthen ikke på, at betjentene forsøger at "liste" en reaktion ud af den person de har stoppet, ved hjælp af kløgt. De pansere jeg kender i min vennekreds er uden undtagelse totalt blanke oven i hovedet, og har slet ikke intellektuel kapacitet til at foretage den slags manøvrer.

Besvaret

kaere danske.. I skal ikke vaere sure paar mig, hvis jeg kalder jeres land inklusiv dens politikere og politi .. den sidste komunistiske pastjon i europe.. det er big brother system. Jeg kender mange dankse som bor her i sverige og trives rigtig godt , vil aldrig flytte tilbage til DK.. se hvor meget kontrol I blir paalagt hverdag, se paa jeres skat system,I betale europes hojeste skat( fungere ikke), kommune og kommunale medarbejdere spionere mod jer, politi ved alt om jer, angiveri system som fungerer i DK.. , og hvad I faa af det.. skit..unskyld.. men det er sandhed. Kaere danske som bor stedigvaek i det fattige DK flytt til Sverige, her faar I mere frihed, natur, deglig bolig og bilig bil.. tro paa mig Jeg skriver det ikke forde jeg hader DK, nej , men jeg trore mange danske deler miningen med mig. haelsninger fraan sverige

Besvaret

Til Thomas S: Jeg ved ikke hvorfor, men har svært ved at tro på at du er svensker! Eller dansker for den sags skyld!

Besvaret

Jeg tror bare Thomas er lidt sur over at jeg kaldte Sverige for en sovjetrepublik, men jeg har nu boet her længe nok til at komme med sådan en påstand

Besvaret

Politi, Told og skat. De må gerne stoppe mig, både med adresse o.s.v. jeg betaler skat og de ekstra udgifter der er med den lange transport, med glæde. dog ikke skatten. Jeg mener det er helt OK. at lave disse kontroller da jeg uden at have det store netværk allerede kender til 3 fiktive adresser. Nu har jeg pendlet i 1 1/2 år og aldrig været stoppet eller undersøgt ved broen. Vi skal passe på ikke at blive sarte fordi der er nogle der snyder, vores skattekroner går jo også til dem der snyder.

Besvaret

Steen Elm: He he he... du har lidt ret med den påstand. Det er også derfor jeg konstant beder folk om at skelne, imellem Skåninge og Svenskere. Men-folk-fatter-det-bare-ikk :-)

Besvaret

Til Thomas O hej du inte als holder med angående dansk polis,men du snaelle kaender polisen i DK mer aen jag , och det aer precis dig som blir overkontroleret och inte mig, men detta aer en gammal dansk propaganda, att man faa inte klage saa laenge bor man i det fattiga komunistiske DK, du maasti fundere lite paa det , och froga dig sjaalv varfoer flyttede du til Sverige om (du har det degligt i DK). slutter att sprede så ubehagliga propaganda , detta gaar inte haer i sverige.svensker aer bare svensker uavset om dem bor i norrland eller i skaane, eller om de foedet i kina men prater svenka, men detta aer i DK , finns ulike dansker, och dem som ser lite andelunde ut, beraeknar man inte dem som dansker Svergie aer oeppet foer alle dem som vill bo haer och jobba. haelsninger

Besvaret

Thomas Svensson er en fake. Jeg kender faktisk mange herovre der prøver at lære dansk, og de skriver ikke halvdansk på den måde. Vedkommende er dansker med en syg humor. Hvem er du egentligt din klaphat?

Besvaret

Det virker i hvert fald ikke som en der har styr på hvem det er der bliver mest kontrolleret. En dansker eller en svensker...Sig registertilsyn til en svensker og de aner ikke hvad du snakker om. Og PolitiKONTROL er de jo flasket op med og 700 daglige af slagsen bare i Skåne, så synet er nok blevet lidt skævt med årene.

Besvaret

Jeg kan også kun undre mig over, at der er mennesker, der vælger at blive irriterede på politiet, der gør deres job i stedet for de snydere, der har fake adresser i Sverige. Det er da på grund af dem, at alt det er nødvendigt. Det kan jeg slet ikke have nogen sympati eller forståelse for. De giver os andre problemer!

Besvaret

Per-> jeg er enig med dig i at politiet skal gøre ders arbejde, men jeg vil ikke se igennem fingre med politiets måde at håndtere visse situationer på - eksempelvis den situation som Zeni beskriver. Det gør mig en smule harm at vide at de personer, som vi har ansat til at opretholde lov og orden, ser stort på de regler som de skal arbejde efter og det bør befolkningen ikke holde sig for god til at gøre politiet opmærksom på.

Besvaret

Til Nicolaj, På det punkt er vi fuldstændigt uenige. Jeg mener ikke, at dine synspunkter understøtter, at politiet virkeligt skulle kunne udføre deres arbejde. De er ude efter folk, der snyder og gør noget, som er ulovligt. At de stopper nogle, som ikke er skyldige, det er jo ikke ensbetydende med, at de ikke gør deres arbejde. Vi kunne også sige, at politiet frem over kun må henvende sig til personer, der er skyldige i noget ulovligt. Det vil sige, at de skulle være supermennesker, der 100% sikkert kunne finde frem til skyldige - uden at have henvendt sig til ikke-skyldige også. Så kan jeg love dig for, at der ville være temmeligt mange mordere, økonomisk kriminelle mv. som ville gå fri. Det er da selvfølgeligt irriterende at uskyldige skal kontaktes af politiet ind i mellem, men det er bestemt ikke ensbetydende med, at de ikke gør deres job.

Besvaret

Per Jeg tror du misforstår. Som jeg læser det (og det eneste som egentligt generer mig ved de 2 henvendelser er) at jeg også skulle svare på, hvor jeg havde tilbragt natten. Det kan jeg på ingen måde se, at det skulle gøre hverken fra eller til, specielt når det ikke er "fusk" at have en overnatning i andet land. Men jeg er da glad for,a t der er så mange meninger om det. Naturligvis skal Politiet lave rutinekontrol, men mener samtidig, at Politiet i forvejen er underbemandet og har mange andre ting at fokusere på. De kunne jo have små klistermærker, som man får i forruden når man er blevet "tjekket" så de ikke skal bruge dobbelt resourcer ...*GGG*

Besvaret

Ja, jeg vil ha' et klistermærke i min bagrude... "Vil du køre om kap, så tænd de blå blink"

Besvaret

Det kan også godt undre mig lidt at de danske klaphatte fra jylland begynder at tjekke op på hvor man har overnattet og andre personlige ting. Det er for mig at noget de gør for at tilfredsstille et politisk flertal (nogen der kommer i tanke om janteloven?). Det er sq ikke fordi de reelt virkelig har en interesse for at knalde én der har en fiktiv adresse. I bund og grund kan det næsten heller ikke lade sig gøre, så det er lidt af en skinmanøvre. Når de så har tjekket én kan de skrive et kvarter på timesedlen for at tjekke en svensk bil og så er politikerne tilfredse fordi de bliver trods alt gjort. Tænk hvis de kunne skrive et kvarter på at knalde en pusher istedet - men det er åbenbart ikke interessant i øjeblikket - en pusher og hans 8gr. dope er ikke lige så indbringende som afgiften på en Z4'er, en T6'er eller end CDI'er med soltag. Men nu har de jo også lukket christiania, så NU er vi heldigvis fri for at se dope på gaderne i Kbh happy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...