Guest kristian Skrevet May 29, 2002 Rapporter Skrevet May 29, 2002 Okay nu har jeg set et par steder her på siden at der findes det her kursus: "Svensk for danskere" og det skulle koste ca. 1000 SEK. Hvor finder jeg mere info om det? telefon nummer, hjemmesideadresse eller bare generel info om kursus´et ville være skønt Jeg er ret træt af at mit Svenske er på så lille et niveau og ville gerne sætte op for farten af min svensk indlæring. Især nu hvor jeg også har fået en svensk kæreste
Guest kristian Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Okay nu har jeg set et par steder her på siden at der findes det her kursus: "Svensk for danskere" og det skulle koste ca. 1000 SEK. Hvor finder jeg mere info om det? telefon nummer, hjemmesideadresse eller bare generel info om kursus´et ville være skønt Jeg er ret træt af at mit Svenske er på så lille et niveau og ville gerne sætte op for farten af min svensk indlæring. Især nu hvor jeg også har fået en svensk kæreste
Guest niclas Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Kurserne tilbydes af Folkuniversitetet i bl.a. Malmö og Helsingborg. I Helsingborg har jeg noteret mig at man i Helsingborg nu også tilbyder fortsætterkurser.... Kig på deres hjemmeside på: www.folkuniversitetet.se Jeg har selv taget kurset i Helsingborg, og der blev undervist i en meget lille gruppe, og der blev taget meget hensyn til den enkeltes ønske, så vi alle, selv om vi befandt os på forskellige stadier, fik udbytte af undervisningen. Har man så fået smag for det kan man også læse svensk på mere avanceret niveau. :-)
Guest kristian Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Okay tak for det hurtige svar. Jeg fandt kurset derinde men desværre med ubestemt startdato. Har lige skrevet dem en mail om hvornår næste starter i Malmø. Poster det her når jeg får svar. Ud over det fik jeg lige lokket en kommende pendler til at tage kurset sammen. Så er man ligesom 2 om det. En glimrende ide tror jeg :-)
Guest niclas Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Min erfaring siger mig at de starter nye hold løbende, når de har nok tilmeldte (og kursusstart). Her til vinters så jeg at der startede et rimeligt stort hold i Malmö (jeg startede på finsk samme aften)... God fornøjelse.
Guest kristian Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Har fået svar tilbage. Kursusstart bestemmes når holdet er fyldt op som jeg forstod det på hende men hun regnede med engang i September. Ud over det sagde hun at man skulle senest betale 2 uger før kursusstart så jeg kunne sagtens tilmelde mig nu og betale til Juli/August f.eks. Efter at have snakket med hende meldte jeg mig til med det samme
Guest michael Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Det er da sikkert også noget for mig. Man må vel hellere lære sproget korrekt. )
ulmus Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Hej Michael og Kristian! Jeg fulgte kurset "Svensk for danskere" her i foråret og vil gerne dele mine erfaringer med jer. Kurset er for så vidt udmærket, men man skal bare ikke tro, at man kommer til at TALE svensk. Det drejer sig mest om grammatik og om at skrive svensk. De fleste øvelser går ud på at udfylde nogle fortrykte sætninger med de rigtige bøjninger. Det er selvfølgelig også fint nok, men man skal bare ikke forvente, at man selv kommer til at tale ret meget svensk på kurset, vi var 14 deltagere og så er det altså begrænset, hvor mange gange man bliver "hørt" ved oplæsning o.l. Kurset er på 9 undervisningsdage á 1,5 timer for SEK 1095, så man skal nok gøre op med sig selv, om det er det, man vil bruge så mange penge på - iøvrigt koster lærebogen SEK 180 og man er nødt til at investere i en ordborg til ca. 400 SEK også. Jeg forstod og læste svensk uden besvær inden, men manglede taletræning og det fik jeg bestemt ikke på dette kursus.
Guest niclas Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Jeg så selv størrelsen på holdet i Malmö for nyligt - og mine erfaringer er fra Helsingborg. Her varer kurset 10 uger og koster kr. 995,-. Der var ingen udgifter til bøger, eller andet, og lærerinden, Ingegärd Johansson, gjorde et glimrende arbejde med at tage højde for de seks-syv deltageres ønsker. Oplevelsen i Malmö lyder eller knapt så vellykket, og måske netop som noget, der forsøger at gabe over for meget på en gang. Almindeligvis vil det være en god idé at give sine erfaringer med et kursus til kende over for skolen, da de ofte virker ret lydhør overfor forslag og kritik.
Guest niclas Besvaret May 29, 2002 Rapporter Besvaret May 29, 2002 Og nej, jeg er ikke ansat ved Folkeuniversitetet, og får heller ikke provision derfra. :-)
Guest kristian Besvaret May 30, 2002 Rapporter Besvaret May 30, 2002 Men ligegyldigt hvad er man jo nød til at starte et eller andet sted og for mig er det vigtigt at blive bedre
ulmus Besvaret June 5, 2002 Rapporter Besvaret June 5, 2002 Jeg vil godt lige føje til mit tidligere indlæg, at jeg var meget tilfreds med vores lærerinde, Ann Gustafsson, som var meget opmærksom på, at vi fik spurgt om ting, vi var usikre på i det svenske samfund, men det blev jo bare til, at det var hende, der talte, på svensk ganske vist, men vores viden blev skam meget udvidet. Det, jeg advarer mod, er bare at tro, at man selv får taletræning, den opnår man nok bedst ved at kaste sig ud i det, trods usikkerhed, og tale en masse med svenskere. Vi deltagere fra vores hold prøver, hver i sær, at "lægge pres" på Folkeuniversitetet, så man opretter et fortsættelseskurses til hösten.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu