Jump to content

Eftersendelse af post fra Danmark?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sad lige og udfyldte mit flyttekort til posthuset i Danmark her den anden dag og læste følgende: "Ved omadressering af breve til udlandet og dermed andet prisområde, betales eventuelt manglende porto + et gebyr af modtager til postvæsenet i bestemmelseslandet. Danske pakker, blade og tidsskrifter returneres til afsender." Selvom det naturligvis er forståelig at de vil have lidt ekstra for at sende til udlandet, så ville jeg lige høre om i andre har nogen erfaring med hvad denne pris og gebyr er? Og hvordan betales den? Posten i Sverige vil måske ikke udlevere noget som helst uden at man betaler først, dvs. man sikkert skal hente tingene på posthuset fordi man er på arbejde når de er forbi? Som en sidebemærkning kan jeg også lige nævne at da jeg sendte en adresseændring på mit abonnement på BilMagasinet fik jeg en mail tilbage der sagde: --- Hvis vi ændrer din adresse til Sverige er priserne lidt anderledes: 1/4 år 324,75 dkr. 1/2 år 637,75 dkr. 1/1 år 1265,75 dkr. Er du stadig interesseret i at få bladet flyttet med, eller har du en adresse (evt. arbejde) i Danmark vi kan ændre din til? --- Det er jo helt sikkert en anden pris - en fordobling - så jeg har bedt dem sende magasinet til mit arbejde. Er det også sådan i andre gør med de tidsskrifter i får?

Besvaret

Jeg sad lige og udfyldte mit flyttekort til posthuset i Danmark her den anden dag og læste følgende: "Ved omadressering af breve til udlandet og dermed andet prisområde, betales eventuelt manglende porto + et gebyr af modtager til postvæsenet i bestemmelseslandet. Danske pakker, blade og tidsskrifter returneres til afsender." Selvom det naturligvis er forståelig at de vil have lidt ekstra for at sende til udlandet, så ville jeg lige høre om i andre har nogen erfaring med hvad denne pris og gebyr er? Og hvordan betales den? Posten i Sverige vil måske ikke udlevere noget som helst uden at man betaler først, dvs. man sikkert skal hente tingene på posthuset fordi man er på arbejde når de er forbi? Som en sidebemærkning kan jeg også lige nævne at da jeg sendte en adresseændring på mit abonnement på BilMagasinet fik jeg en mail tilbage der sagde: --- Hvis vi ændrer din adresse til Sverige er priserne lidt anderledes: 1/4 år 324,75 dkr. 1/2 år 637,75 dkr. 1/1 år 1265,75 dkr. Er du stadig interesseret i at få bladet flyttet med, eller har du en adresse (evt. arbejde) i Danmark vi kan ændre din til? --- Det er jo helt sikkert en anden pris - en fordobling - så jeg har bedt dem sende magasinet til mit arbejde. Er det også sådan i andre gør med de tidsskrifter i får?

Besvaret

Vi har fået eftersendt post herop til i 6 mdr og har ikke fået nogen regning fra posten, det fungerer præcist som når man er flyttet i DK - det meste bliver eftersendt men der er enkelte smuttere der bliver afleveret på din gamle adresse. Mht abonnementer, det er vist forskelligt - jeg er medlem af FDM og der betaler man ikke ekstra for at bo i Sverige. Andre blade, ja, der vil de enten slet ikke sende dem - eller det bliver dyrt - og der får vi også sendt til arbejde/forældre alt efter hvad der er mest praktisk.

Guest dalbjerg
Besvaret

Jeg har ligeledes heller ikke fået en regning på det, selvom de sagde på posthuset, at jeg ville få en regning... ? Nå det må de selv om.

Besvaret

Lyder godt - så må jeg bare vente på at min post bliver videresendt. Nu har jeg boet i Sverige i en uge og har endnu ikke fået videresendt noget... skulle ikke undre mig om postdanmark har klokket i det.

Besvaret

Hej Jan! Du kan ligeså godt vænne dig til, allerede fra starten, at posten i Sverige er meget uregelmæssig, og man kan bestemt ikke forvente, at et brev fra Danmark er fremme før tidligst efter nogle dage. De kommer ikke frem fra dag til dag. Jeg har været ude for, at et brev fra København nåede mig 14 dage efter, det var sendt.

Besvaret

Jeg har engang været ude for at et brev kom dagen før det var sendt?? Ja så nogen gange er det svenske postvæsen altså en kende hurtig.. Posten er ikke mere ureglmæssig her end den er i DK. Sikke noget pjat at sige. Dog får jeg ikke post om lørdagen. Berlingske kunne jeg godt få i hverdagene, men det var meget dyrt. Så det blev til et søndags abb. det koster ikke mere end i kbh.

Besvaret

Jesper> hvordan kan du sige, at posten ikke er mere uregelmæssig i Sverige end i Danmark?? Det kan da godt være, at du ikke har oplevet det, men det har jeg. Jeg har ovenikøbet været ude for at modtage en rykker på en svensk opkrævning, som kom frem 8 dage EFTER rykkerskrivelsen. Det må siges, at være ret uheldigt, eller hva? Det skulle heller ikke være nødvendigt, at et brev fra København skal være op til 14 dage om at nå til Malmö. Men det har jeg også oplevet flere gange. Så der kan man virkelig tale som sneglepost - det MÅ have været en snegl, de har sendt over broen med brevet på ryggen. Postbudet må jo ikke GÅ over. ;o)

Besvaret

Jeg vil nu også give ulmus ret. Det svenske postsystem er 10 år efter det danske!!! Jeg flyttede 1 dec. 2004. og lavede selvfølgelig en flytteanmeldelse, men det virker sq vist ikke helt som i dk. Får jeg i dk. post til den gamle adresse bliver den sendt til den nye af posten, her smider de den bare ind på den gamle aresse! NOgen dage kan du være heldig at modtage din post til tiden men som regel går der flere dage! Så Jesper, hvis du modtager brevet en dag før det er sendt, hmm. Godt for dig! Så er du nok den eneste i S. der får din post til tiden!!!

Besvaret

Hmm... det må være posten i Malmø der er sløv så, for vi vi får vores post i Trelleborg, lige så hurtigt som vi fik det da vi boede i København. Eks. tog breve gerne to dage om at nå fra Sønderjylland til Søborg. Det tager stadig to dage - men nu er det til Trelleborg istedet. Forøvrigt er der vist ingen der får post om lørdagen i Sverige. Mht Berlingere, så ville vi også gerne ha' abonnementet flyttet med over i sin tid, men fik at vide, at de ikke omdelte i lige det postnummer i Trelleborg som vi bor i. Nå øv. Men da der så pludeslig lå en Berlinger i postkassen alligevel, så bredte mystikken sig. Det var et gaveabonnement fra svigerfar. Så kunne vi altså godt få den alligevel selvom de stadig påstod de ikke delte ud hvor vi bor. Men fred være med det. Det var nok bare et flinkt avisbud, som ikke vidste at han var på "afveje" når vi skulle ha avis. God Påske til alle.

Guest anfield
Besvaret

Hvor meget post (snailmail) fra DK er det lige vi hver især modtager anno 2005? Hvor stort er problemet for den enkelte egentlig så lige? Personligt tror jeg, at jeg årligt modtager omkring fem breve fra DK (rudekuverter, pensionsopgørelse), og de er så røvsyge at jeg egentlig ikke tænker over om brevet burde være kommet igår.... Til gengæld bestiller jeg 5-10 gange årligt koncert billetter via billetlugen.dk, og billeten ankommer HVER GANG dagen efter jeg har bestilt den happy.gif Jeg modtager bunker af CD'er fra Tyskland (omkring 5-7 gange årligt), og det tager pakkerne 2-3 dage at nå frem - ligesom det gjorde i DK happy.gif Og jeg er ligeglad med at der ikke bliver delt post ud i SE om lørdagen, da jeg ikke modtager andet end de som sagt, ca. fem breve årligt. Vi lever jo ikke i 50'erne eller 80'erne længere, og E-post er jo opfundet wink.gif

Besvaret

Jesper> hvordan kan du sige, at posten ikke er mere uregelmæssig i Sverige end i Danmark?? Det kan da godt være, at du ikke har oplevet det, men det har jeg. Se nedenstående indlæg fra de andre. Det er vist lidt til begge sider, præcis som i dk. Men længe leve internettet. der kommer posten et sekund efter den er sendt...

• 1 month later...
Besvaret

Mit første brev som skulle komme med posten fra skatteverket har snart været undervejs i 3 uger... det må man sige!!! Jeg ringede nemlig til skatteverket fidag for at bekræfte om de havde sendt det og hvilke dato. Det er godt nok sindsygt langsomt!! men det lyder som om det bare er nogle områder i malmø som er mere sneglede end andre....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...