Guest akke Skrevet September 25, 2002 Rapporter Skrevet September 25, 2002 Hej flygtninge Vi har gennem længere tid forsøgt at finde svaret på hvorvidt der kan oprettes PBS herovre via bankerne (vi har Handelsbanken). I banken vil de plukke os for SEK 70 hver gang et girokort skal betales og det er sgu i overkanten!!! Lad venligst høre hvad i andre gør når i skal gøre kål på jeres rudekuverter.
Guest akke Besvaret September 25, 2002 Rapporter Besvaret September 25, 2002 Hej flygtninge Vi har gennem længere tid forsøgt at finde svaret på hvorvidt der kan oprettes PBS herovre via bankerne (vi har Handelsbanken). I banken vil de plukke os for SEK 70 hver gang et girokort skal betales og det er sgu i overkanten!!! Lad venligst høre hvad i andre gør når i skal gøre kål på jeres rudekuverter.
Admin Besvaret September 25, 2002 Rapporter Besvaret September 25, 2002 Som der også står på siden under banker, så har man også i Sverige en service som PBS.Den hedder Autogiro.
vincent Besvaret September 25, 2002 Rapporter Besvaret September 25, 2002 Hej Akke. Da jeg får løn i DK får jeg også indbetalt på min konto i DK. SEB har noget de kalder en brokonto, herfra overfører jeg hvad jeg skal betale regninger for i sverige. Man kan vælge et fast beløb eller hvad der er på kontoen på en bestemt dato. Resten lader jeg stå i DK og bruger via mit Visakort. Når pengene er blevet overført til min svenske SEB konto logger jeg ind via internettet og betaler herfra ... det er gratis, men man skal betale et gebyr årligt for at ha netbank (ligesom i DK). Jeg ved ikke om det lyder besværligt for dig, men det kører næsten automatisk med mig. Når først de penge jeg skal betale regninger med er overført til brokontoen tænker jeg ikke mere over det. Det eneste jeg så skal gøre er, at lægge girokortene ind til betaling i min svenske netbank. Så trækker de selv når dagen oprinder og huslejen, bredbåndet, billånet og hvad man nu ellers har ... skal betales
Guest kazza Besvaret September 25, 2002 Rapporter Besvaret September 25, 2002 Vi er ikke landet helt endnu, men foreløbigt er vi blevet lovet Autogiro (som PBS) i Nordea for 15 kr. mdl i gebyr. Derudover har/vil jeg have onlinebanking til begge sider så jeg kan sidde hjeme ved PCen og administrere det hele, og regulere overførslerne mellem DK/SE. Og så bruge mit DanKort i Danmark i dagtimerne når jeg er på job og handler ind m.v. Det er ihverfald planen.
Guest niclas Besvaret September 25, 2002 Rapporter Besvaret September 25, 2002 Øhhh... Jeg betaler da ikke for selve Netbanken hos SEB, men regningsbetaling via Internet koster kr. 10,- per måned. Jeg har så online adgang til min konto i DK og SE og det virker helt fint. Har heller ingen problemer med autogiro. Det kan hurtigt blive dyrt at betale i banken/posthuset....
Guest filur Besvaret September 27, 2002 Rapporter Besvaret September 27, 2002 Har selv oprettet en girokonto ved Posten. Den er gratis. Ved betaling af (post)giro, er det gratis (man sender et brev med sine girokort). Men svenskerne har jo også bankgirokort, og det er noget andet, som koster at betale. Men kan du ikke få dine regninger som postgiro? Flere virksomheder kan opkræve deres regninger både via postgiro og via bankgiro. Spørg dem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu