Jump to content

Barsebäck

Recommended Posts

Guest ingemar
Skrevet

Jag är lite besviken på kritiken mot Barsebäck. När Barsebäck byggdes så var Danskarna med på placeringen av Barsebäck.Alla som känner till om ett kärnkraftverk vet att den inte kan explodera som en atombomb.Barsebäck är ett av världens säkraste kärnkraftverk.Er kritik mot verket gagnar inte frihetskampen i Skåneland, folk blir förbannade istället, och påstår att Danskarna bara vill sälja "smutsig kolkaft till Skåneland" Ingemar

Besvaret

Jag är lite besviken på kritiken mot Barsebäck. När Barsebäck byggdes så var Danskarna med på placeringen av Barsebäck.Alla som känner till om ett kärnkraftverk vet att den inte kan explodera som en atombomb.Barsebäck är ett av världens säkraste kärnkraftverk.Er kritik mot verket gagnar inte frihetskampen i Skåneland, folk blir förbannade istället, och påstår att Danskarna bara vill sälja "smutsig kolkaft till Skåneland" Ingemar

Besvaret

Jeg foreslår, at svenskerne flytter Barsebäck op til Stockholm og installerer det i f.eks. Globen. Så kan svenskerne måske bedre forstå den danske skepsis overfor jeres såkaldte løfter om at lukke det. Tjernobyl var slem nok, selv om det ikke "eksploderede" som en A-bombe. Blev Sverige måske ikke selv hårdt ramt af det uheld?

Besvaret

Jag vill påstå att Barsebäck är världens säkraste kärnkraft.Vi måste ha Elström skall vi elda med smutsig kolkraft och naturgas-oljekraft som smutsar ner luften med en massa svavel,koldioxid.Stora delar av Den Skåneländska skogen är svårt skadad av luftföroreningar.Asma.luftrörssjukdomar är högst i Skåneland jämfört med andra regioner.Så länge vi inte har bättre energikällor än kärnkraft så får vi ha det tills bättre energikällor kommer.Dom håller på att bygga en toriumreaktor i Spanien om den fungerar i praktiken som tänkt, och vi samtidigt använder vätgasdrift i bilarna då ser jag ljust på framtiden.Som det ser ut nu kommer många att dö förtid.Har du Filur några bättre Energikällor? Ingemar

Besvaret

Hej ingemar Barsebäck kan selvfølgelig godt give anledning til bekrymring hos danskere, men jeg vil da tro at en del svenskere også kan være bekrymrede, det er man vel altid når man snakker om atomkraft. Jeg mener dog selv at det er OK med atomkraft og tænker ikke selv på det, før jeg hører andre snakke om det, og hvis "uheldet" skulle komme. Det er selvfølgelig en skrækkelig tanke, men igen der er så mange andre ting som er farlige og ja jeg syntes da også at en del danskere måske lige overdriver lidt, fordi mange tager på ferie i lande som faktisk har atomkraft og det er ikke noget der afholder dem fra at rejse der til. Men igen fy føj for den , hvis det skulle ske her i øresund, det er jeg da helt med på, det ville da være skrækkeligt. Det er en svær nød at knække, da der er mange fordele men også evt ulemper ved atomkraft. Jeg er ikke ekspert i et sådan emne, men jeg syntes jeg ville give min mening til kende her. MIC2

Besvaret

Jeg vil nu give MIC2 lidt ret - jeg har selv været i Minsk i Hviderusland i 1979 og da vi kom hjem, fik vi at vide, at der havde været et stort udslip i -vistnok- 1958, men at de stadigvæk gik rundt med geigertællere og kontrollerede varer i forretningerne. Så jeg HAR altså været udsat og går ikke så højt op i Barsebäck. I sommer kørte jeg en tur ned til Barsebäck og fik der et helt andet syn på området. Der ligger f.eks. en "nuttet" lille havn og et meget fint rekreativt område med en fin strand og campingplads. Også Barsebäck slott er en fin bygning, som man dog ikke kan komme ind til. Den lille BY Barsebäck er en meget fin lille landsby med en smuk gammel kirke fra 1700-tallet. Det er det, jeg ser for mit indre blik, når jeg nu hører ordet Barsebäck.

Besvaret

Så er jeg her igen, da jeg lige faldt over følgende notits i Metro-Express: Boliger ved atomkraftværk Det er blevet attraktivt at bo for foden af det svenske atomkraftværk Barsebäck. Atomkraftværket ligger nemlig i et område med mange aktiviteter - tæt på skov, golfbane og lystbådehavn. Huspriserne i havnebyen Barsebäckhamn er således steget voldsomt i de senere år, og gennem-snitsprisen ligger godt en million kroner over gennemsnittet for huspriser i resten af Skåne. Det skriver Jyllands-Posten.

• 1 month later...
Besvaret

Vælg: Sol og vind og vand - ressourcer vi har i forvejen og som ikke har de ulemper kerne- og kulkraft har.

• 2 weeks later...
Besvaret

Tyvärr räcker inte sol-vatten-vind. Hade det fungerat så hade vi gjort det för längesen. Ingemar

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...