Guest cf Skrevet December 9, 2002 Rapporter Skrevet December 9, 2002 Situationen : Jeg er arbejdsløs og får dagpenge og bor derfor stadig i dk. Jeg er boligløs om 3-4 mdr. Jeg søger selvfølgelig arbejde men er blevet lidt i tvivl om reglerne for dagpenge. Indtil denne aften havde jeg en klar fornemmelse af jeg ikke kunne købe en bostadsrat før jeg var i arbejde igen. er det rigtigt forstået eller kan jeg flytte før ? Mvh Claus
Guest cf Besvaret December 9, 2002 Rapporter Besvaret December 9, 2002 Situationen : Jeg er arbejdsløs og får dagpenge og bor derfor stadig i dk. Jeg er boligløs om 3-4 mdr. Jeg søger selvfølgelig arbejde men er blevet lidt i tvivl om reglerne for dagpenge. Indtil denne aften havde jeg en klar fornemmelse af jeg ikke kunne købe en bostadsrat før jeg var i arbejde igen. er det rigtigt forstået eller kan jeg flytte før ? Mvh Claus
ulmus Besvaret December 10, 2002 Rapporter Besvaret December 10, 2002 Uden at vide det 100%, vil jeg mene, at du godt kan købe en bostadsrät i Sverige, men du skal være opmærksom på, at du kommer over på svenske dagpenge, som er noget lavere end de danske. Dette kan du læse om andet steds på dette forum. Du skal altså gøre op med dig selv, om du kan få råd til en bostadsrät på svenske dagpenge. Men du kunne jo også overveje at få en hyresrät, altså en almindelig leje-lejlighed. Det kan måske bedre betale sig som en start, så kan du jo altid senere, når du ved, om du vil blive i Sverige og evt. får job købe en lejlighed. Pøj-pøj!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu