Jump to content

Spørgsmål omkring bolig

Recommended Posts

Guest cossie
Skrevet

Hejsa Min kone og jeg har i snart et års tid overvejet at flytte til Sverige og købe en bostadsrätt. Vi har fulgt lidt med i emnerne, her i dette udmærkede forum, og har besluttet os til at prøve lykken i Malmö. Min kone har fået arbejde i Lyngby men jeg hænger stadig ud i Århus indtil jeg finder arbejde i Kbh. Inden længe står min kone og mangler en bolig og vi overvejer derfor at købe en bostadsrätt før jeg får et arbejde Kbhs området. Og så til spørgsmålet: Er der et problem i at jeg bor til leje i DK men har en bostadsrätt i Malmö hvor min kone bor? Mvh Cossie

Guest cossie
Besvaret

Hejsa Min kone og jeg har i snart et års tid overvejet at flytte til Sverige og købe en bostadsrätt. Vi har fulgt lidt med i emnerne, her i dette udmærkede forum, og har besluttet os til at prøve lykken i Malmö. Min kone har fået arbejde i Lyngby men jeg hænger stadig ud i Århus indtil jeg finder arbejde i Kbh. Inden længe står min kone og mangler en bolig og vi overvejer derfor at købe en bostadsrätt før jeg får et arbejde Kbhs området. Og så til spørgsmålet: Er der et problem i at jeg bor til leje i DK men har en bostadsrätt i Malmö hvor min kone bor? Mvh Cossie

Guest thomas
Besvaret

I teorien står du overfor et problem hvis det er dig der skal eje den: 1. For at købe en bolig, skal du have et SE personnummer. 2. For at få personnummeret skal du bo i SE. Så du bliver nok nødt til at træffe nogle personlige valg vedr. flytning og job :-) I ønskes held og lykke. Håber det lykkes for jer.

Guest cossie
Besvaret

Ja det er selvfølgelig en mulighed at min kone kommer til at stå som ejer. Men vil det ikke give problemer i forbindelse med lån hvis kun min kone står som ejer. Jeg tænker på sikkerhed og rentefradrag ved lån i enten SE eller DK. Men det er måske ikke noget problem når man er gift.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...