ulmus Skrevet September 23, 2001 Rapporter Skrevet September 23, 2001 Tak for en fin og oplysende side, som jeg har haft stor nytte af i forbindelse med min egen flytning til Malmö den 1/6-2001. Jeg vil dog advare andre tilflyttere om en nye kunde politik hos Sydkraft, Malmö. Få dage efter min indflytning modtog jeg et girokort på "säkerhet" på SEK 1500:- til betaling omgående. Ved en opringning fik jeg oplyst, at:"Det gjorde man efterhånden med mange udlændinge, der ikke havde svensk personnummer. Dette til trods for, at man jo ikke kan få noget personnummer, før man reelt er flyttet til Sverige og det godt kan tage op til 14 dage. Man kunne altså godt lige have givet een en chance. 2 breve sene- re (svaret ventede jeg på i 2 måneder!!!) fik jeg oplyst, at jeg kunne få pengene tilbage efter at have betalt 2 el-fakturaer, men at man selv skal søge om det. Ved første opringning fik jeg oplyst, at der godt kunne gå et par år, før man fik pengene udbetalt, men det har Sydkraft nu taget tilbage.
ulmus Besvaret September 23, 2001 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2001 Tak for en fin og oplysende side, som jeg har haft stor nytte af i forbindelse med min egen flytning til Malmö den 1/6-2001. Jeg vil dog advare andre tilflyttere om en nye kunde politik hos Sydkraft, Malmö. Få dage efter min indflytning modtog jeg et girokort på "säkerhet" på SEK 1500:- til betaling omgående. Ved en opringning fik jeg oplyst, at:"Det gjorde man efterhånden med mange udlændinge, der ikke havde svensk personnummer. Dette til trods for, at man jo ikke kan få noget personnummer, før man reelt er flyttet til Sverige og det godt kan tage op til 14 dage. Man kunne altså godt lige have givet een en chance. 2 breve sene- re (svaret ventede jeg på i 2 måneder!!!) fik jeg oplyst, at jeg kunne få pengene tilbage efter at have betalt 2 el-fakturaer, men at man selv skal søge om det. Ved første opringning fik jeg oplyst, at der godt kunne gå et par år, før man fik pengene udbetalt, men det har Sydkraft nu taget tilbage.
Guest bendt Besvaret September 23, 2001 Rapporter Besvaret September 23, 2001 Sikke dog en gang diskrimination.
Admin Besvaret September 23, 2001 Rapporter Besvaret September 23, 2001 Jeg har ikke haft nogen problemer med Öresundskraft her i Helsingborg.
ulmus Besvaret December 17, 2001 Forfatter Rapporter Besvaret December 17, 2001 Hej Igen! Jeg vil blot lige fortælle, at jeg nu i fredags d. 14.dec. fik mit depositum på sek. 1500:- retur fra Sydkraft. Det krævede "kun" yderligere 2 breve fra mig og ingen (!!!) svar overhovedet fra Sydkraft. Tal lige om KUNDESERVICE.
Guest rikke Besvaret April 9, 2002 Rapporter Besvaret April 9, 2002 Jeg talte med Sydkraft i dag fordi vi ingen el har haft siden vi overtog vores lejlighed d. 2/4. Vi fik samme forklaring - at vi skulle stille 1500 sek i sikkerhed pga manglende cpr. Strømmen blev dog tændt med det samme, og til Sydkrafts fordel skal det nævnes at samtlige medarbejdere talte i en overordentlig høflig tone og var meget hjælpsomme. Det synes jeg ikke at jeg er forvænt med i Danmark, så jeg blev meget positivt overrasket.
ulmus Besvaret April 9, 2002 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2002 Hej Rikke! Det glæder mig, at du fik bedre behandling, end da jeg - eller rettere en veninde til mig, der taler flydende svensk - talte med Sydkraft. Den person, hun talte med, var så uforskammet, at det endte med, at min veninde, som ellers er et meget tålmodigt menneske, lagde røret på. Nu skal du så bare huske, at så snart du har betalt 2 ordinære el-regninger, skal du selv søge om, at få dine penge retur.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu