Guest martin Skrevet March 16, 2003 Rapporter Skrevet March 16, 2003 Ok.. her kommer så nok et lidt dumt spørgsmål, men jeg synes ikke jeg har set det herinde før..måske netop fordi det er så dumt.. Jeg har jo læst at man får et nyt sygesikringskort med et grænsegænger cpr-nr... hva med Pas?? skal man have det skiftet ud? skal man have svensk pas eller er det helt ligegyldigt??? Håber der er en der gider svare på det.. mvh. martin
Guest martin Besvaret March 16, 2003 Rapporter Besvaret March 16, 2003 Ok.. her kommer så nok et lidt dumt spørgsmål, men jeg synes ikke jeg har set det herinde før..måske netop fordi det er så dumt.. Jeg har jo læst at man får et nyt sygesikringskort med et grænsegænger cpr-nr... hva med Pas?? skal man have det skiftet ud? skal man have svensk pas eller er det helt ligegyldigt??? Håber der er en der gider svare på det.. mvh. martin
Persson Besvaret March 16, 2003 Rapporter Besvaret March 16, 2003 Jeg går udfra at du forbliver dansk statsborger ? - ellers skal du vel til at søge om visum når du skal til legoland ;-)
swoop Besvaret March 17, 2003 Rapporter Besvaret March 17, 2003 Hej Martin, Du vil få et EØS sygesikringskort (det vi kender som det gamle papkort)... snak med din fraflytningskommune. Hvis du forbliver DK statsborger behøver du ikke at skrife dit danske pas ud. Du kan altså sagtens bo i Sverige og 'løbe' frem og tilbage over broen alle de gange du vel, uden at skulle blive svensk statsborger. Jeg mener at man skal bo 2 (eller var det 3 ??) år i Sverige for at kunne blvie svensk statsborger og du dermed kan få svensk pas.
Guest thomas Besvaret March 21, 2003 Rapporter Besvaret March 21, 2003 Så vidt jeg ved, så skal du arbejde i danmarek for at få sygesikringsbeviset. Den kommune jeg flyttede fra ville ikke udstede det til mig, de sagde at jeg skulle henvende mig i den kommune jeg arbejder!
ulmus Besvaret March 21, 2003 Rapporter Besvaret March 21, 2003 Hej Thomas! Det er DIN kommune, der er forkert på den. Sygesikringsbeviset skal udstedes af fraflytningskommunens sygesikringskontor. Det har ikke noget at gøre med, hvor du arbejder.
Guest thomas Besvaret March 21, 2003 Rapporter Besvaret March 21, 2003 Thomas Yep, Ulmus har ret, det er fraflytterkomunen som også skatteligner dig, der skal udstede dit EØS bevis (Nordisk sygesikringsbevis).
swoop Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Der kan være noget om det ... Hvidovre kommune (min fraflytter kommune) påstod præcis det samme en overgang. Da jeg blev lidt påståelig, kunne de lige pludselig godt finde ud af at udstede et EØS kort til mig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu