Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja så kan man jo være glad for at man bor i Sverige, for så vidt jeg kan se står Danmark nr 4 i køen næste gang der skal deles terrorangreb ud.

Besvaret

Ja så kan man jo være glad for at man bor i Sverige, for så vidt jeg kan se står Danmark nr 4 i køen næste gang der skal deles terrorangreb ud.

Besvaret

Nåda da. Havde USA frygtet Hitler på samme måde som du frygter terror, havde denne webside nok været skrevet på Tysk mein freund. Du mener at styret i Bagdad må vi hellere lade andre om at ordne, så vi ikke risikerer vores egen elendige røv? Mener du vi skal bøje hovedet for terror, eller gøre noget ved det. Utroligt så hurtigt nogen glemmer historiens gang, når problemerne bare er langt nok væk, skal man ikke gøre noget for at hjæpe andre under et regime. Sig selv nærmest, typisk ærke Dansk holdning. Kun protestere imod manden med den hvide hat der følger demokratiske holdninger, fordi vi frygter ham med den sorte og hans hævn. Prøv at spørge en Iraker om han deler dit synspunkt. Ynkeligt at se dig være bange Steen, terroisme er noget grimt noget, men se hvor mange der døde i Bosnien mens UN fordømte det i årevis. Først da USA ryddede op kunne vi stortudende Europærer se freden komme dernede. Tro mig da jeg har været på 4 FN missioner og set grimme mænd køre i ring med den kaffeklub UN er. Jeg har set befolkningen i øjnene når vi prøvede at forklare vi ikke havde FN mandat til at beskytte dem alligevel, selv om vi sad i hvidmalede panserkøretøjer. Det kunne de ikke lige blive enige om. Prøv at forklare borgerne i screbenica om hvad en UN beskyttet safezone er. Du får svært ved det, for de blev massakreret af nogen FN ikke kunne blive enige om at tage hårdt fat på. Jeg er imod krig, som soldat er jeg den første der får problemet ind på livet, men jeg tager gerne afsted igen, hvis der er mandat til at udrette noget. FN missioner er fis i en hornlygte, man er mere som opsynsmand til stede i helvedet. Ondskab kan ikke bekæmpes med sanktioner, desværre skal der mere til, tro mig det er min profession. Vi kan ikke allesammen bare gemme os her i Skåne og håbe dagen imorgen er bedre, og de onde er forsvundet af sig selv mens vi sov og bad i vores små trygge senge. Hvis en krimminel skræmmer dig, demonstrerer du så imod politiet også? Shame on you Steen. Hvor har du iøvrigt læst det pjat henne?

Besvaret

Slå en kold spand i hovedet Arne. Jeg synes du griber Steens ord lidt for friskt ud af den blå luft. Steen kommer jo ikke i nærheden af at udtale sig om sin mening over for et regime som det i Irak, han skriver blot at han føler sig trykkere ved at bo i Sverige end i Danmark. At det så efter min bedste overbesivning ville have lige stor betydning bom man boede i Malmö som i Kbh, hvis det kom der til er en helt anden sag. I øvrigt er den danske regerings holdning også den at der skal bakkes op om de allierede i denne situation, en regering som jeg (og flertallet af jer andre)i øvrigt selv har været med til at stemme ind. Jeg kan udemærket forså din frustration og vrede, men at du lader den gå ud over Steen fordi han har skrevet en linje hvori han udtrykker frykt for terror, det synes jeg sq er at gå over stregen Arne.

Besvaret

Interessant at du skulle nævne 2. verdenskrig.Var det ikke noget med at en ond diktator besluttede sig for at invadere et andet land ? Der er i pricippet ingen forskel på Hitler og Bush i øjeblikket. Jeg er stor set altid for at bruge magt når intet andet hjælper.Som sidste år i Afghanistan eller på Balkan, som jeg synes de var alt for længe om at gå ind i, men man bliver nødt til at blive enige om det i FN hvis man begynder at invadere et andet land i ellers fredelige tider.Eller er vi bombet 100 år tilbage i tiden, hvis vi bifalder at en dum cowboy skal have lov til at styre en hel verden, med sin pinlige nationalistike retorik. Man er da for naiv hvis man tror man kan stoppe terrorisme ved at opføre sig sådan.Det er tværtimod benzin på bålet. Hele årsag til USA's årlige image er jo netop at de opfører sig som verdens hersker og gør som det passer dem, med udtalelser som "we don't ask for permission from any country". Hvis man ville gøre noget for at mindske risikoen for terror skulle man hellere sørge for at løse problemet Israel, istedet for at lade et land besætte et andet i 35 år uden at gøre en skid. Hvis nu USA var lidt mindre dobbeltmoralsk i deres uderigspolitik kunne det være at de ikke fik fly i hovedet. Jeg synes Saddam skal smides ud og jeg kunne sagtens støttet en krig hvis bare den havde været godkendt i FN først. Det er sådan det bliver nødt til at fungere nu, istedet for en-mands krige, mend tvivlsomme motiver.

Besvaret

Også jeg synes, du lægger meninger i munden på Steen, som du overhovedet ikke har belæg for. Hvordan ved du, ud fra nogle få ord, hvordan Steen tænker. Jeg kan ikke fatte, hvordan en statsminister i et lille land, som Danmark, kan finde på at blande sig i denne krig. Som jeg ser det, er posten som statsminister steget "fjoget" til hovedet, siden han nu gør sig selv til BUSH's hæmoride, andet og mere kan han aldrig blive. Desværre har dette katastrofale følger for de mennesker han sender ind i krigen. Vorherrebevares, for en nar. Iøvrigt påberåber BUSH sig, at han gør dette for DEMOKRATIETS skyld. Bavl, siger jeg. Er demokrati ikke netop at høre hvad folket og flertallet siger? og ikke enevældigt bare bestemme, at "nu gør JEG sådan. Det lykkedes ikke for min far for 12 år siden, nu skal jeg nok give ham oprejsning". Hvad, jeg ikke fatter, er, at man ikke kan skaffe SADAM af vejen, uden at skulle bombe en hel civilbefolkning. Det er lykkedes at snigmyrde så mange andre, Kennedy'erne, King, Palme o.s.v., hvorfor så ikke SADAM?? Amerikanerne siger, at de har missiler, som kan ramme en glødende cigaret i et askebæger på lang afstand - jamen, så ram da for h...... SADAM og hans nærmeste kumpaner og lad resten af landet gå fri. Nu bringer Steen så også Israel ind i billedet. Hvorfor er der ingen, der nogensinde har sat spørgsmålstegn ved Israels ret til at være, hvor de er? Arne K. har på et tidspunkt skrevet: .."en skåning er en dansker, om han så bor på svensk erobret jord ..." .."jeg flager skånsk på altanen, det har jeg fandme ret til..." Ja, men så har vel også palestinenserne ret til samme holdning? Deres land har kun været besat i nogle og 50 år - så når en dansker tænker sådan om sverige efter 350 år, så er der vel ikke noget at sige til at sårene er endnu friskere for Palestina. Der kom man og jagede befolkningen ud af deres land, for at give plads til jøder fra hele verden, så de kunne få en egen stat. Med hvilken ret?? Selvfølgelig skal terrorisme bekæmpes, men hvem har sat USA til at være hele verdens politi-mand? De slås jo kun for noget, hvis de har noget ud af det selv - f.eks. retten til olie. Efter den 11.september udtalte en af mine amerikanske bekendte: "hvordan kunne de gøre det mod os, hvad ondt har VI nogensinde gjort mod nogen??" Ja, tænk lige over det. For ikke at få stukket i skoene efter mit indlæg, at jeg er FOR Sadam eller nogen anden diktator, eller FOR terror... JEG HADER KRIG!!

Besvaret

Det blivere vist ret svært at holde politik ude af dette forum, da alle problemerne i Øresundsregionen kræver politisk løsning. Iøvrigt er der ikke og kommer der ikke "emne-censur" på dette forum.

Besvaret

Jeg må sige at politik kommer vi nok ikke uden om.Men Krigen er i alle medier efterhånden, og det er ret svært at komme uden om den! Lad os da for pokker bare have et sted hvor vi kan være i fred for den!!!

Besvaret

Jeg undskylder for min upræcise formulering - jeg er godt klar over at vi hverkan kan eller vil slippe for politik hvad angår situationen omkring øresundsområdet. Og jeg er udemærket klar over og ganske tilfreds med, at dette forum ikke lider under censur. Til gengæld håbede jeg på at vi kunne begrænse politiske etc diskussioner til hvad der er aktuelle for dette forum.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...