Guest elisabeth Skrevet April 28, 2003 Rapporter Skrevet April 28, 2003 Tak for de tidligere brugbare svar. Jeg har ikke læst så meget om opholdstilladelse på disse sider. Min mand har permanent dansk opholdstilladelse og således ikke nordisk statsborger. Han har søgt EES opholdstilstand og regner med at at få 5 år, da han er gift med dansk statsborger. Nu er problemet så, at han mister sin opholds- og arbejdstilladelse i DK, når han har været bosat uden for Dk i 12 mdr. Meningen var jo, at han skulle bo i Sverige og arbejde i DK, men nu risikerer han at miste retten til sit faste arbejde om 1 år. Er der nogen af jer som kender til reglerne omkring grænsegænger og EES-opholdstilstand? Man skulle tro at når det hedder EES, at det så også gælder i EES.
Guest elisabeth Besvaret April 28, 2003 Rapporter Besvaret April 28, 2003 Tak for de tidligere brugbare svar. Jeg har ikke læst så meget om opholdstilladelse på disse sider. Min mand har permanent dansk opholdstilladelse og således ikke nordisk statsborger. Han har søgt EES opholdstilstand og regner med at at få 5 år, da han er gift med dansk statsborger. Nu er problemet så, at han mister sin opholds- og arbejdstilladelse i DK, når han har været bosat uden for Dk i 12 mdr. Meningen var jo, at han skulle bo i Sverige og arbejde i DK, men nu risikerer han at miste retten til sit faste arbejde om 1 år. Er der nogen af jer som kender til reglerne omkring grænsegænger og EES-opholdstilstand? Man skulle tro at når det hedder EES, at det så også gælder i EES.
ulmus Besvaret April 28, 2003 Rapporter Besvaret April 28, 2003 Hej Elisabeth! Jeg tror, at jeres situation kræver mere professionel rådgivning. Prøv i første omgang på Øresunddirekt, Stortorget 3 i Malmö og hvis ikke de kan hjælpe jer, så få der en adresse, hvor I kan henvende jer. Det er vigtigt, at I får den helt rigtige rådgivning, synes jeg. Vi her på siden er jo bare menige borgere, der har prøvet flytningen på egen krop.
Guest elisabeth Besvaret April 28, 2003 Rapporter Besvaret April 28, 2003 Tak for svaret. Jeg vil straks kontakte dem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu