Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen som ved hvor man kan læse om godkendte hunderacer i Sverige. Har hørt at de skulle være lidt strengere med reglerne i forhold til Danmark. Det drejer sig om en "Tjekkoslovakisk ulvehund" Ifølge dyrlægen i DK skal man have en vaccine for at hunden kan komme til Sverige. Men hvis man nu skal købe en hund i Fx. Danmark, Holland eller Prag, er det så fuldstændig umuligt eller kan det godt lade sig gøre hvis den er hvalp. Det er jo lidt kedeligt at købe en 4mrd gammel hund fordi den ikke er født i Sverige. Håber nogen har kendskab til mit problem ;o)

Besvaret

Er der nogen som ved hvor man kan læse om godkendte hunderacer i Sverige. Har hørt at de skulle være lidt strengere med reglerne i forhold til Danmark. Det drejer sig om en "Tjekkoslovakisk ulvehund" Ifølge dyrlægen i DK skal man have en vaccine for at hunden kan komme til Sverige. Men hvis man nu skal købe en hund i Fx. Danmark, Holland eller Prag, er det så fuldstændig umuligt eller kan det godt lade sig gøre hvis den er hvalp. Det er jo lidt kedeligt at købe en 4mrd gammel hund fordi den ikke er født i Sverige. Håber nogen har kendskab til mit problem ;o)

• 4 weeks later...
Guest ann-dorthe
Besvaret

Ja jeg, kender lidt til dit problem. Måske har du allerede fundet oplysninger omkring det at indføre hund til S. Men ellers kan du søge oplysninger hos JORDBRUKSVERKET deres hjemmeside hedder www.siv.se der kan du også få oplyst om afgiften på indførselspapirene og hvor tit du skal have den ormekur behandlet hos dyrlægen. Det er lidt problematisk, man kan ikke bare tage den med frem og tilbage mellem DK og S. Den skal være RABIS vac. det tager 4 mdr. før man ved om den virker, hvis ikke er det forfra og vente 4 mdr. til, så din hund vil nok være mindst ca. 6 mdr. før du kan indføre den til S. Og så skal den afmaskes hver 4. uge hvis du tager den med dig ofte, det er lidt volapyk...... ormekuren virker i 10 dage men attesten kan du bruge i 4 uger, og så vidt jeg ved vil æg fra ormene overleve kuren så det er lidt omsonst med den kur - men man må jo indordne sig under de gældene regler...... Man skal også vise papirene til tolderne hver gang man tager tilbage til S, vi har boet i S i et år og har ikke stoppet op for at vise div. attester endnu og de gange vi er blevet standset har de ikke spurgt efter dem så jeg ved ikke hvor strikse de er. Med hensyn til hunderacer er det vist mest kamphunde der er forbudt i S, men prøv at søge under svensk kennelklub ved ikke hvad deres hjemmeside hedder, du kan også kontakte en svensk dyrlæge. Den dyreklinik vi bruger er der en dansk dyrlæge ansat så personalet forstår en del dansk men taler svensk dem kan du evt. kontakte det er DJURKLINIKEN I LÖBERÖD tlf. 0413 307 55. Og ellers ligger der et dyrehospital i Lund hvor der helt sikkert også er en eller flere danskere ansat, der bor mange danskere i og omkring Lund (sygehuset). God fornøjelse....

• 3 months later...
Besvaret

Jeg takker mange gange for svaret. Jeg flyttede til Helsingborg den 1/9-03 og har først fået bredbånd gennem Telia nu, så har ikke lige kunne se svaret. Jeg venter til det bliver forår ang. hunden. Jeg ringer også til det nummer du har skrevet og snakker lidt med dem. Mange tak ;o)

• 6 months later...
Besvaret

Kan det passe at man ikke kan flytte til sverige hvis man har en hund/kat og gerne vil tage den med en gang i mellem til DK, når man pendler??? Jeg har hørt man nærmest skal til dyrlæge og alt muligt andet hver gang!!!?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...