Guest michael Skrevet September 8, 2003 Rapporter Skrevet September 8, 2003 Jeg er godt nok meget i tvivl med henblik på hvad der bedst kan betale sig for os danskere at stemme. Og det er ud fra et rent egoistisk synspunkt. Jeg tænker specielt på kursen nu og hvad der sker hvis Sverige for euro. Nogle der har sat sig meget ind i denne problemstilling??
Guest michael Besvaret September 8, 2003 Rapporter Besvaret September 8, 2003 Jeg er godt nok meget i tvivl med henblik på hvad der bedst kan betale sig for os danskere at stemme. Og det er ud fra et rent egoistisk synspunkt. Jeg tænker specielt på kursen nu og hvad der sker hvis Sverige for euro. Nogle der har sat sig meget ind i denne problemstilling??
Nils Besvaret September 8, 2003 Rapporter Besvaret September 8, 2003 Helt snævert vekselkursmæssigt, så kan vi nok forvente, at SEK låses på en kurs, der ligger over den, der gælder i dag, måske svarende til kurs 84-86, hvis svenskerne mod forventning skulle svare ja. Til gengæld er det så en kurs, man kan regne med, da den danske krone jo følger euroen. Mere sandsynligt, bliver det et nej, og så er det jo business as usual, det vil sige, at den svenske krone følger den danske relativt tæt, bortset fra enkelte uger, hvor SEK havner i en kasse ude på fortovet til to for halvanden krone. SEK vil ikke falde som reaktion på nej'et, da det allerede er indregnet af "bookmakerne" inklusive en vis usikkerhed om den politiske situation. Diverse skrækscenarier om alvorlige konsekvenser for erhvervslivet skal man tage med en "nype" salt. Den svenske økonomi vokser mere end Eurolands og det vil den nok fortsætte med. Om en halv snes år er både Danmark og Sverige med i euroen, med mindre der går noget helt gruelig galt i Euroland.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu