Guest noname Skrevet November 2, 2003 Rapporter Skrevet November 2, 2003 Hej alle sammen. Hvis jeg flytter til sverige, kan jeg så fortsat være gift med min kone(DK)??? Uden vel at mærket at søge tilskud m.m. Håber der er nogen der har erfaringer på dette område.
Guest noname Besvaret November 2, 2003 Rapporter Besvaret November 2, 2003 Hej alle sammen. Hvis jeg flytter til sverige, kan jeg så fortsat være gift med min kone(DK)??? Uden vel at mærket at søge tilskud m.m. Håber der er nogen der har erfaringer på dette område.
Guest toft Besvaret November 2, 2003 Rapporter Besvaret November 2, 2003 Skal det forstås sådan, at du vil flytte til SE og din kone bliver boende i DK? I så fald, hvad er idéen med dette stunt om man må spørge? :-/
Guest noname Besvaret November 2, 2003 Rapporter Besvaret November 2, 2003 Flere ting, men mest Økonomi :-)
Guest maj Besvaret November 2, 2003 Rapporter Besvaret November 2, 2003 Ha ha, det lyder lidt weird NoName - men jeg kan bestemt ikke forestille mig at det skulle være nogen "hindring".
Miriam Besvaret November 2, 2003 Rapporter Besvaret November 2, 2003 Hej Nomade Min mand startede med at flytte herover på papiret, hvor efter jeg gjore det nogle måneder efter, og det er der absolut ingen problemer i, man behøver jo ikke bo sammen, for at være gift.
Persson Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 God ide, var også min plan til at starte med - desværre flyttede konen med *gg*. Havde ellers hørt en masse godt om de svenske tjejer :-) Men nej, der skulle ikke være problemer med at bo i hvert sit land selvom man er gift. Det er rent faktisk hvad den danske stat lægger meget op til, med deres politik indenfor dette område i øjeblikket. Men det er jeg sikker på at Palle kan uddybe meget bedre end jeg kan, og med glosser jeg ikke helt var klar over fandtes ;-)
Guest janni Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Der er ingen problemer og rent faktisk, kan der være en skattefordel i det. Hvis du kan argumentere for at have bopæl i Sverige, men at du arbejder i Danmark og derfor også har lejlighed/hus i Danmark, findes der muligheder for at fradrage en del af den danske bopæl på skattebiletten Bagdelen er at, din kone ikke må køre den svenske bil i Danmark.
Guest tess Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Hej Jeg har brug for nogle gode eksempler på hvordan en dansker kan komme galt afsted ved at bruge danske udtryk i sverige. Er der nogen der har nogle gode eksempler. (Ligesom det ikke er så smart når en svensker kommer her over ocg snakker om att "bolla med ideerna" Jeg kan huske at jeg en gang har set en hel liste af gloser som betyder noget andet på svensk...bare ikke hvor!
Guest hdj Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Det er et yndigt land - det står med brede bøge.... På svensk betyder det: det er et yndigt land, det står med brede bøsser!!! Så svenskerne morer sig nok når de hører den danske nationalsang... ;o)
Guest leman Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 I Sverige kravler børnene førend de kan krybe.
Guest zeni Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 Prøv at se "Sprogforbistring" under Fri debat, der er masser af sprogeksempler
ulmus Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 Jeg har ærlig talt svært ved at se, hvad alle disse sprogeksempler har at gøre med "ægteskab"??
Guest hund Besvaret November 28, 2003 Rapporter Besvaret November 28, 2003 Miriam, det er jeg nu ikke så sikker på. Har kendskab til et (gift)par, hvor manden flyttede til Sverige (stor bil, hus, job, sikkert også elskerinde, osv.), mens den bedre halvdel blev boende i Danmark (hus, og sikkert også en elsker, men det må de jo om). Den købte kommunen i Danmark ikke. Så han har fået en stor efterregning fra kommunen, og den kan han ikke slippe fra, selv om de har prøvet at klage. Og det er en sand historie. 100%.
Miriam Besvaret November 29, 2003 Rapporter Besvaret November 29, 2003 Hund Det er meget muligt du ikke tror på det, men det er faktum !!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu