Guest peter Skrevet November 24, 2003 Rapporter Skrevet November 24, 2003 Jeg har boet 2 steder i Limhamn på 1,5 år. Første sted jeg boede et år fik jeg pludselig en faktura fra Radiotjänst i Kiruna AB om TV-afgift!! Brevet var ikke personligt og lignede et som bare blev sendt ud til alle!!! Mine svenske naboer sagde at det ikke var normalt at betale denne!!??? Jeg betalte den ikke og hørte aldrig mere... Nu er vi flyttet til et andet sted og har først modtaget et brev fra samme sted og blev efterfølgende ringet op af en halv uforskammet irreterende svensker som insisterede på at høre om vi havde TV mv. Og nu efterfølgende har de sendt endnu et brev inkl. rykkerfaktura.... Troede egentlig ikke jeg skulle betale tv-afgift, når kabel TV er inkl i afgift!!? Har nogle andre prøvet en lign situation??
Guest peter Besvaret November 24, 2003 Rapporter Besvaret November 24, 2003 Jeg har boet 2 steder i Limhamn på 1,5 år. Første sted jeg boede et år fik jeg pludselig en faktura fra Radiotjänst i Kiruna AB om TV-afgift!! Brevet var ikke personligt og lignede et som bare blev sendt ud til alle!!! Mine svenske naboer sagde at det ikke var normalt at betale denne!!??? Jeg betalte den ikke og hørte aldrig mere... Nu er vi flyttet til et andet sted og har først modtaget et brev fra samme sted og blev efterfølgende ringet op af en halv uforskammet irreterende svensker som insisterede på at høre om vi havde TV mv. Og nu efterfølgende har de sendt endnu et brev inkl. rykkerfaktura.... Troede egentlig ikke jeg skulle betale tv-afgift, når kabel TV er inkl i afgift!!? Har nogle andre prøvet en lign situation??
Gio Besvaret November 24, 2003 Rapporter Besvaret November 24, 2003 SE er ikke et hak bedre end DK, når vi snakker licens. Har du et tv-apparat med modtager i, så skal licensen falde. Uden undtagelser. I SE tjekker de folkeregister-adresser med deres eget. Finder de en der bor i SE, og som de kan se ikke har betalt licens, ja så sender de automatisk en regning ud. Betaler folk fortsat ikke, så kan de finde på at troppe op ved din dør, og på den måde fange folk på en evt. dårlig samvittighed...og på dén måde inddrive pengene. Der kører ikke, modsat hvad mange siger, pejlevogne rundt mere i Sverige. Det stoppede de med for længe siden...præcis som i DK. Håber det var lidt forklaring der kunne bruges.
Miriam Besvaret November 24, 2003 Rapporter Besvaret November 24, 2003 Vi har nu boet i Limhamn i 7 mdr, og har lige købt et fjernsyn til vores søn i julegave. Hvor efter vi er blevet ringet op af Radiotjänsten, som siger at de kan se vi har købt et tv, og at vi jo ikke betaler licens, og i dag er der så kommet en regning. For jeg der ikke ved det, så betaler man sek 1812,- pr. år.
Admin Besvaret November 24, 2003 Rapporter Besvaret November 24, 2003 Jeg får stadig breve om at jeg skal huske at man skal betale licent i Sverige på trods af at jeg har betalt licent siden jeg flyttede ind.Mystisk.
Guest palle Besvaret November 25, 2003 Rapporter Besvaret November 25, 2003 Jeg har haft en licensmand på besøg. Jeg havde ikke modtaget nogen regning, han dukkede såmænd bare op. Jeg havde ovenikøbet intet strøm i lejligheden, da jeg stod med fingeren inde i el-tavlen ! Men, licensen skal jo falde SE som i DK, eneste lyspunkt er, at den (også) er billigere
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu