Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Da der nu igen er en ny bruger, der forulemper alle os andre og vores indsats her i debatten med tåbelige indlæg, vil jeg godt rejse spørgsmålet: Er det på tide at nedlægge dette forum? Ganske vist ligner de 3 "personer"s indlæg meget hinanden, men vi kan vel ikke uden videre gå ud fra at det er en og samme person, som underskriver sig Malisa, DaBenz og nu Hund, men jeg synes i hvert fald ikke det er morsomt længere og totalt spild af vores tid. Hvad siger I andre?? Ja, mit spørgsmål er naturligvis rettet til debattens SERIØSE brugere.

Besvaret

Da der nu igen er en ny bruger, der forulemper alle os andre og vores indsats her i debatten med tåbelige indlæg, vil jeg godt rejse spørgsmålet: Er det på tide at nedlægge dette forum? Ganske vist ligner de 3 "personer"s indlæg meget hinanden, men vi kan vel ikke uden videre gå ud fra at det er en og samme person, som underskriver sig Malisa, DaBenz og nu Hund, men jeg synes i hvert fald ikke det er morsomt længere og totalt spild af vores tid. Hvad siger I andre?? Ja, mit spørgsmål er naturligvis rettet til debattens SERIØSE brugere.

Besvaret

Følgende skabelon kunnne være en fin løsning: 1. Kun registrerede brugere kan skrive i debatten. 2. Der udnævnes en eller flere co-administratorer da jeg går ud fra steen ikke altid har tid til at læse alle indlæg - det er så deres opgave at uddele evt. advarsler som efter gentagne gange kan føre til blokering af konto/ip. Jeg er selv flittig bruger på andet forum som med stor succes har brugt denne opskrift. Ovenstående skal naturligvis ikke føre til unødvendigt censur og man ikke skal kunne udtrykke sin mening blot nogle som sørger for at en sober tone opretholdes. Go weekend :-)

Besvaret

Jeg støtter Thomas Forsbergs forslag, dog syntes jeg ikke det burde være nødvendigt. Men den sidste omgang her kunne være undgået ved en "vågen" admin eller coadmin gik ind og slettede de tråde simpelthen. Jeg kan huske Steen havde i tankerne dette skulle være et seriøst site, uden sensur. Det kan ikke lade sig gøre i 2003, der er altid en der skal ødelægge det hele. Bare een sølle admin man kan maile der så fjerner "upassende indlæg", ville give lidt frisk luft herinde.

Besvaret

Thomas O.: Det er ikke Steen´s skyld, at disse personligheder for lov til at slå små rødder. Så der er ikke grund til at hakke på ham. Derimod bakker jeg Forsberg´s forslag op 100%. En to-tre-fire co-admin´s ville være løsningen. Og vel at mærke folk der kommer herinde ret ofte. Fordi der bliver luftet en smule harske meninger, så syntes jeg ikke man bare skal gå ind og slette tråde og indlæg. Sunddebatten skal ikke gå hen og blive et spejl af det gamle Sovjet... Vi kan alle blive sure i ny og næ, og det skal der også være plads til. Også på dette forum. Men enig...der er grænser. happy.gif

Besvaret

Ulmus: Selfølgelig skal vi ikke nedlægge forummet. Der er stadig brug for sunddebatten for dem der står og Virkelig er interesserede i at flytte til Sverige, og de har Virkelig brug for hjælp. Med den nye skatteaftale vil der være endnu flere der har brug for sunddebatten end der nogensinde har været. Mht. de anonyme skribenter kan jeg kun sige. Hvis ikke vi kan få brugerprofilerne til at virke (har selv ikke fået en endnu) - så lad os dog bare ignorere tågehornene indtil den anden løsning fungerer? Er forresten stærk tilhænger af co-admins...

Besvaret

Det var naturligvis for at provokere lidt, at jeg skrev mit indlæg, for jeg ønsker heller ikke , at øresunddebatten bliver nedlagt. Jeg er bare så hamrende træt af disse tåbelige indlæg, som bare går ud på at ødelægge det for andre. Så vidt jeg husker "opkastede" Steen for nogen tid siden idéen med nogle co-administratorer, men der kom aldrig nogen respons. Dengang efterlyste han f.eks. nogle, der efter speciale kunne være med til at vedligeholde Pendlerguiden, da det er et stort arbejde, og een mand kan ikke vide alt om alt. Man kunne jo forstille sig, at Vincent med sin viden om skatten, kunne vedligeholde det afsnit. At en af "mødrene" kunne tage sig af afsnittet om børn, barsel og pasningsmuligheder, Gio eller en anden af "nørderne" ;O) kunne tage sig af IT osv ov. Dengang vandt det ikke gehør, men det kunne det måske gøre nu?? Jeg ved, at mange brugere, ligesom jeg selv, får mails, hver gang der skrives et indlæg i debatten, og da jeg allerede får mellem 60 og 70 spammails OM DAGEN, er jeg ved at gå i sort over også at skulle beskæftige mig med alle disse hundehoveder, der skriver useriøse indlæg. Da "vores" side har stor bevågenhed fra officiel side, er det brandirriterende, at der kan sættes spørgsmålstegn ved seriøsiteten.

Besvaret

Selvfølgelig kan denne site ikke undværes, hverken af os herovre eller dem som ønsker at komme herover. Jeg har ik noget imod at skulle registrere mig et sted, men har sgu samtidig ik lyst til at have min email adresse tilgængelig for alt og alle, der så kan fylde min postkasse yderligere med deres lortespam om penisforlængelser og ja..... i kender selv til det hele! Synes det må være op til Steen, som ikke kan bebrejdes noget, hvad han vil med dette site. Co-admins eller ej, og om vi bare skal fortsætte med skodindlæg fra folk der keder sig eller hva'? Et eller andet må gøres, men hvad? Jeg har hverken tid eller forstand på dette, men vil da give min moralske støtte den/dem der vil forsøge at gøre niveauet på dette site noget nær perfekt happy.gif Go weekend også herfra...

Besvaret

Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke læser alt igennem. Sikken en trafik der er opstået på det sidste ! Dethænger jo nok lidt sammen med at det er meget Malmö/bro baseret og kan gå hen og blive lidt irrelevant for os heroppe. Jeg synes nu stadig ikke de skænderier der har været har været noget særligt i forhold til hvad jeg har oplevet andre steder, men jeg skal gerne slette tråde der reelt ikke indeholder andet. Jeg synes ihvert fal Jeg ved ikke om flere moderatorer er sådan en god ide. Så ender det jo bare med at folk skændes om hvad der skal slettes og ikke slettes. Jeg byder mig heller ikke om ideen at kun registrerede brugere kan skrive, da man jo som bekendt ikke kan oprette sig selv som bruger og derfor vil afholde mange fra at bruge forummet. Jeg synes i forvejen at det er en stor ulempe ved det her board at man ikke kan oprette sig selv, men det er vist lidt for sent at skifte software. Vincert, hvilke problemer er det du mener der er med brugerprofilerne ? Det kan godt være at jeg ikke lige får oprette dem samme dag om jeg får mailen (din blev), men oprette bliver de, selv om de fleste jeg opretter aldrig bliver brugt. Malisa er i øvrigt oprettet bruger.

Besvaret

"Alle har været børn...." Vi har alle været nytilflyttere, forvirret og usikre på de nye regler og principper. Derfor ser vi selvfølgelig mange allerede stillede spørgsmål. Men helt ærligt, hvor mange læste alt igennem før de selv begyndte at være aktiv? (inklusiv mig selv) Jeg er enig i, at der også er useriøse indlæg, men der er jo også mange mærkelige læserbreve i aviserne ind imellem. Jeg ser problemer, men synes der til tider overreageres. Hvis der er et "dumt" indlæg, hvorfor så bruge tid og plads på at kommentere dette, det medfører jo blot øgede mængder "dumme" indlæg. Løsningen kunne være, at alle kunne læse, men for at skrive, skulle man logge sig ind med bruger id. Desværre ville det medføre, at Steen skulle lave en masse og mange ville oprette sig blot for at stille et spm. Nogle gamle indlæg kunne måske fjernes for at skabe et bedre overblik. Ex dem somm ligger i Køb/Salg længere end ex 3 uger + andre steder. Fortsat god weekend og nyd det skønne vejr (lige nu i hvert fald)

Besvaret

I bund og grund, for at være realistiske, så syntes jeg vi bare skal ignorere de useriøse indlæg. Tæl til ti - træk vejret dybt...og lad dem passere igennem uden at hoppe i blækhuset. Vi skal ikke lave om på det her forum - og vi skal heller ikke sætte Steen på ekstra arbejde. Jeg syntes han gør rigeligt i forvejen. Ignorér...og så kommer ballademagerne til at kede sig i længden.

Besvaret

I bund og grund stiller folk jo disse 'tåblige' og allerede besvaret 50 gange spørgsmål, enten fordi: - de er dovne - de kan ikke overskue 6000-7000 indlæg - er så ny at de ikke ved hvor de skal begynde i deres flyttetanker. Jeg tror nok det er en kombination af de 3 ... Men en løsning på dette kunne jo være at at give pendlerguiden en overhaling lidt af det som Ulmus foreslå. En del af Pendlerguiden er måske ved at være ikke helt opdateret mere ... ? Samtidig kunne vi i fællesskab sagtens forbedre den FAQ til flyttetanker som Øresunddirekt har lavet (http://www.oresunddirekt.dk/dk/tema.asp?page=tema&objno=122483556). Endvidere bør der måske reklameres lidt mere for at Pendlerguiden bør læses lidt nærmere end man begynder at poste de første 5-6 indlæg herinde ... Jeg kan i hvert fald godt forstå flere af jer, som er ved at være en smule træt af, at svare på de samme spørgsmål igen og igen. Endvidere synes jeg det er en god ide, at man skal bruge en profil for at kunne skrive. Da det sikkert vil betyde extra arbejde for Steen kunne dette jo uddeligeres til andre, hvis softwaren tillader det?

Besvaret

Der var for nyligt en af de "seriøse" brugere der undrede sig meget over at han skulle betale licens i Sverige.En oplysning der har stået på Pendlerguiden fra starten. Så det er ikke kun nye brugere der har problemer. Det kræver jo at oplysningerne er gode nok og der har jeg et lille tidsproblem. Udover at prøve at holde mine 12-14 sites opdaterede, lever jeg også sider for min mor, min søster og flere veninder.Og da jeg med arbejdstid og pendling er hjemmefra næsten 12 timer om dagen, kan det være lidt svært at få tid til det hele.

Besvaret

Hvordan i alverden blev mit -indrømmer jeg - provokerende indlæg om at nedlægge debatten til en hetz mod webmasteren. Hvor havde vi alle været idag, med alle de problemer der er ved overflytning, hvis ikke vi havde haft denne side? Jeg håber bestemt ikke, at Steen bliver så træt at dette, at HAN ikke gider det her mere. For det var aldrig min mening. Som en har udtrykt det i en anden tråd. MAN BLIVER JO AFHÆNGIG, hvilken jo også kan ses, af den ret korte tid, der går før nogen får svar. HVIS ellers de spørger om noget, der ikke er svaret på 1000 gange før. Altså, Steen, keep up the good work!!!!

Besvaret

Nej nej nej, er du sindsyg happy.gif ???? Det er jo herinde jeg får styr på de fleste tanker/problemer jeg har med henblik på flytning til Malmö. Vent lige med at lukke til jeg er kommet derover, efter starten af 06! happy.gif tak

Besvaret

Hej Lars! Forhåbentlig mener du ikke 2006 - for til den tid er det nok umuligt at få en bolig til en rimelig pris, så hurtigt, som det går nu. Hvorfor dog vente? Kom hid, her er dejligt!

Besvaret

Bare af pga. nyskerrighed - hvad var det for nogle indlæg Malisa, DaBenz og Hund havde skrevet? Og nej, jeg synes heller ikke at øresundsdebatten skal nedlægges! Det er utroligt at man stadig kan finde mange nye informationer efter at have boet i Malmø i 2 år. Og så er det jo også et godt forum at skabe kontakter happy.gif Stor respekt for Steens arbejde! Og god jul...

Besvaret

Helle... det var en eller flere der mente at det var nemmere at få os andre til at fortælle alt hvad der står i forumet end at læse det selv! Søg evt. på deres navne, så kan du sehappy.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...