Guest michael Skrevet March 13, 2002 Rapporter Skrevet March 13, 2002 Hej ! Virkelig informativ side! Jeg er forholdsvis ung og overvejer kraftigt at flytte til Sverige sammen med min kæreste! Jeg har fast arbejde og vil have det i mange år fra nu i DK! Jeg har en række spørgsmål: 1) Vil/kan jeg forblive dansk statsborger, og bruge mit pas og kørekort? 2) Kan man låne til bostadsrätt i S uden at have udbetaling? 3) Hvad vil der være af udgifter til en lejlighed? Jeg tænker på generelle udgifter! Der vil være til lån,afgift og forsikringer... og? 4) Nogle specielle områder i vil råde folk til IKKE at købe bostadsrätt i ? Håber i kan svare på disse spørgsmål - jeg tror nu nok jeg vil kunne komme på flere senere ;)
Guest michael Besvaret March 13, 2002 Rapporter Besvaret March 13, 2002 Hej ! Virkelig informativ side! Jeg er forholdsvis ung og overvejer kraftigt at flytte til Sverige sammen med min kæreste! Jeg har fast arbejde og vil have det i mange år fra nu i DK! Jeg har en række spørgsmål: 1) Vil/kan jeg forblive dansk statsborger, og bruge mit pas og kørekort? 2) Kan man låne til bostadsrätt i S uden at have udbetaling? 3) Hvad vil der være af udgifter til en lejlighed? Jeg tænker på generelle udgifter! Der vil være til lån,afgift og forsikringer... og? 4) Nogle specielle områder i vil råde folk til IKKE at købe bostadsrätt i ? Håber i kan svare på disse spørgsmål - jeg tror nu nok jeg vil kunne komme på flere senere ;)
Guest karin Besvaret March 13, 2002 Rapporter Besvaret March 13, 2002 Hej Michael! Alle dine spørgsmål er allerede besvaret på flere at Forumsiderne samt i selve Pendlerguiden. Prøv at kigge der.
Guest michael Besvaret March 15, 2002 Rapporter Besvaret March 15, 2002 Ok! Så må jeg hellere nærlæse det igen ! Jeg syntes ikke jeg kunne finde svar på det! Især mit første spørgsmål, synes jeg ikke at kunne finde svar på: 1) Vil/kan jeg forblive dansk statsborger, og bruge mit pas og kørekort? Måske fordi det er så konkret!
Admin Besvaret March 15, 2002 Rapporter Besvaret March 15, 2002 Den med kørekortet er der ihvertfald.Et EU kørekort er gældende i alle EU lande, ligeså længe det er gældende i udstedelseslandet. Du vil fortsat være dansk statsborger og skal derfor anvende dit danske pas ved rejser.
Guest michael Besvaret March 16, 2002 Rapporter Besvaret March 16, 2002 Tak Steen for info! Jamen, det lyder jo alt sammen fint! Nu vil jeg læse alle links etc igennem, for har jeg 'suget' alt info til mig på dette meget fine site!
Guest kenneth Besvaret November 6, 2003 Rapporter Besvaret November 6, 2003 Jeg kan nu desværre ikke finde noget info om hvad man gør hvis man ikke har udbetaling?` I DK, købte jeg min andel uden udbetaling, og lånte altså hele beløbet uden problemer. Hvordan ser de svenske banker på dette?
swoop Besvaret November 7, 2003 Rapporter Besvaret November 7, 2003 Her vil du i de langt de fleste tilfælde se samtlige svenske banker stejle ... det er næsten normalt at 10 ud af 10 lægger udbetalingen. Så i dit tilfælde, ville mange nok anbefale at man tager lånet i Danmark. Og det betyder, at det er endnu mere vigtigt, at du benytter en bank, som har samarbejde på begge sidder. Ofte nævnte banker som har dette: Nordea, Danske Bank/Skåne Provinsbank, SEB/SEB, JyskeBank/FöreningsSparbanken - har jeg glemt nok?
Guest jesper Besvaret November 7, 2003 Rapporter Besvaret November 7, 2003 Svenske Handelsbanken - Midtbank/Svenske Handelsbanken
vincent Besvaret November 10, 2003 Rapporter Besvaret November 10, 2003 Har lige flyttet bank fordi Handelsbanken ikke har samarbejde ... jo samarbejde men ingen mulighed for gratis overførsel osv til sverige...
Guest jesper Besvaret November 10, 2003 Rapporter Besvaret November 10, 2003 Korrekt!! Jeg giver ca. 20 kr. for én månedlig overførsel. Hvis jeg skal overføre penge derudover koster det kassen. Men det er den eneste mulighed når man bor i Kävlinge:-(
swoop Besvaret November 10, 2003 Rapporter Besvaret November 10, 2003 Jeg kan ikke lige placere Kävlinge på landkortet, men er det nødvendigt, at du har bank i den lokale by? Er det ikke 'bare' at vælge en bank, som tilbyder en bedre service, og som har afdeling i nærmeste større by? Jeg kan huske, jeg lige var flyttet herover brugte jeg FöreningsSparbanken. Det var også ganske fint, men de tog 65 SEK for at modtage penge fra udlandet ... :-( Det bliver man jo lidt hurtig træt af, og da de var hverken til at hugge eller stikke i, hvad angår dette gebyr, røg de ud.
Guest jesper Besvaret November 11, 2003 Rapporter Besvaret November 11, 2003 Kävlinge ligger ca. en mil nord for Lund. Jeg valgte Handelsbanken fordi den ligger i Kävlinge OG i Amaliegade hvor jeg arbejder. Jeg har da overvejet at skifte bank men indtil videre bliver jeg nok i Handelsbanken.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu