Guest arent Skrevet January 3, 2004 Rapporter Skrevet January 3, 2004 Jeg er på vej til Sverige og søger derfor en nyere brugt stationcar med "luksuspræg", men som samtidig er økonomisk at holde kørende? Mit budget siger omkring 150.000 SEK, men jeg bruger naturligvis gerne mindre. Blandt mulighederne i den dyre ende kunne være BMW 5-serien, Audi A6 eller evt. Mercedes E-klasse? I samme størrelse, men med væsentligt mindre driftomkostninger (så vidt jeg har forstået) overvejer jeg blandt andet VW Passat, Volvo V70 eller Saab 9-5? Derudover er der også muligheden at købe købe en lidt mindre bil som f.eks. en A4 eller en V40. Og endeligt kunne man jo blive biligt og stort kørende i f.eks. en Omega eller Mondeo? Er der nogen, der har erfaringer med disse modeller og deres pålidelighed, rummelighed, kvalitetfornemmelse og ikke mindst driftsomkostninger. Eller måske brænder inde med en anbefaling af et mærke og en model, som jeg har overset og som man absolut skal prøvekøre? Jeg håber, at denne tråd kan inspirere bredt til gode valg i "familieklassen", så alle indspark er velkomne. Med venlig hilsen Henrik
Guest arent Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 Jeg er på vej til Sverige og søger derfor en nyere brugt stationcar med "luksuspræg", men som samtidig er økonomisk at holde kørende? Mit budget siger omkring 150.000 SEK, men jeg bruger naturligvis gerne mindre. Blandt mulighederne i den dyre ende kunne være BMW 5-serien, Audi A6 eller evt. Mercedes E-klasse? I samme størrelse, men med væsentligt mindre driftomkostninger (så vidt jeg har forstået) overvejer jeg blandt andet VW Passat, Volvo V70 eller Saab 9-5? Derudover er der også muligheden at købe købe en lidt mindre bil som f.eks. en A4 eller en V40. Og endeligt kunne man jo blive biligt og stort kørende i f.eks. en Omega eller Mondeo? Er der nogen, der har erfaringer med disse modeller og deres pålidelighed, rummelighed, kvalitetfornemmelse og ikke mindst driftsomkostninger. Eller måske brænder inde med en anbefaling af et mærke og en model, som jeg har overset og som man absolut skal prøvekøre? Jeg håber, at denne tråd kan inspirere bredt til gode valg i "familieklassen", så alle indspark er velkomne. Med venlig hilsen Henrik
Guest thomas Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 Hej Henrik Jeg kører MB E klasse. Jeg ved ikke om jeg bare er uheldig, men jeg syntes den skodbil har mange fejl og mangler. Vil ikke anbefale dig at købe en sådan bil, dog er den rummelig og masser af komfort. Dog er stumperne og service meget billigt, har lige været til det lille service, det kostede 2100SEK. Mht BMW skal du nok snakke med Miriam via www.Racetech.dk, hun ved hvad der er værd at vide om de biler, fra mange års lidenskab til mærket. Kender kun Audi fra min kammerat der sælger dem, han bliver ved med at stikke til mig hvorfor jeg ikke kører Audi i stedet for MB. Dog er han ikke meget for at snakke om reservedelspriser, så jeg ved ikke hvor dyrt det er. Passat eller Volvo går jeg selv og kigger på i øjeblikket, men mest af alt grundet forsikringen og nybilsprisen. En af mine venner har Opel Omega, og den er han absolut ikke tilfreds med, den har masser af elfejl som Opel ikke kan rette. Kommer med de mærkeligste advarsler i displayet. De kan ikke engang fejlsøge deres egne biler :-) Så ville jeg nok vælge Mondeoen. Man får jo ret meget Ford Mondeo for 150.000SEK herovre. Det er svært, ud over teknikken er der en del følelser med i det også ikk? Bare fordi det er et luxusmærke behøver bilen ikke være flere gange bedre kvalitetsmæssigt, det har jeg da fundet ud af. Læser man biltest på nettet, så kan man se det tydeligt. Samtidigt er forsikringerne også bundet op på nybilsprisen, og hvis du vil bo i midtbyen bliver det halvdyrt. Jeg har ellers altid kørt Toyota, og de gik bare ikke i stykker så jeg går virkeligt at overvejer en sådan igen. Har du overvejet en Avensis Stationcar? Den er på størrelse med Mondeo, og er virkeligt driftstabil. Min bror har sådan en i diesel, og den kører bare. Suk, ja det er en mellemting mellem hjertet og hovedet når man køber bil ikk?
Guest peter Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 Thomas... Tror bare du er uheldig Hvis det var mig der skulle købe bil, ville jeg ta en MB Audi Volvo eller BMW.. det endste problem med BMW er forsikringen, den er ikke til at betale.. Toyota Opel og Ford..Er jo en helt anden klasse.. www.need4wheels.net
Persson Besvaret January 3, 2004 Rapporter Besvaret January 3, 2004 hej Henrik, jeg har det sidste ½ år kørt rundt i min lille lyserøde sky = min audi a6 avant.. og hvis man ser bort fra km/l (den størrelse biler har det med at drikke benzin i samme tempo som vi andre drikker øl til en kvinde landskamp i mudderbrydning) - så har jeg intet negativt at sige om den what so ever ... skulle måske lige være, at har man først kørt i en - så vil man ikke køre i andet. Der er massere af plads overalt i den - til både aupair og klapvogn uden at det på nogen måde bliver trængt. Men hvis du kikker på passat/mondeo størrelsen også - så check octavia'en ud mens du er igang .. der får man rigtigt meget bil for næsten ingenting. Forsikringsmæssigt tror jeg at det er ret underordnet om du køber taxa'er (MB), audi'er eller bmw'er ... nogle modeller er bare dyre fordi de tiltrækker de forsikringsmæssigt risikable personager.. og andre modeller er billigere. god fornøjelse
Guest hubbie Besvaret January 4, 2004 Rapporter Besvaret January 4, 2004 Arent: Det er ikke helt tilfældigt at den mest solgte kombibil i Sverige efter de svenske mærker er PASSAT!! Så hvorfor ikke vælge den og så i TDI? Husk også at VW er meget kendt for en fremragende gensalgsværdi!!
Guest arent Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Apropos de svenske mærker, Hubbie, så virker det som om det ikke er noget for mange af de danskere, der er flyttet over sundet? Jeg ville ellers formode, at de gav god valuta for pengene og måske var billigere at servicere?
Guest peter Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Den S8o T6 jeg har, er en utrolig fin bil men er kæmpe stor Volvo og Saab er nu nogle fede biler, www.need4wheels.net
Guest thomas Besvaret January 5, 2004 Rapporter Besvaret January 5, 2004 Arent-> A pros pos de svenske mærker så så jeg lige, at den mest solgte bil i S i 2003 var V/S70, som solgte lige under 30.000 eks. Jeg kan ikke huske hvad nummer to var (men det var vist en Saab) - men antallet var lige over 15.000 - altså kun godt det halve. - Så meget kan man sige, men svenskerne kan i hvert fald lide deres egne biler. Hvad får dig til at sige, at danskerne ikke kan?
Guest thomas Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg kunne godt tænke mig at prøve en volvo S60, næste gang jeg skal have bil.
swoop Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg skulle lige til at skrive et indlæg om lidt det samme... Jeg søger lidt info om V70 og XC70... nogen som liger inde med lidt guldkorn? Det er lidt de samme tanker som nævnes her i tråden, at jeg allerede har gjort mig, men jeg søger lidt mere om V70 og XV70.
dan Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg har også en S80 T6 og den er godt nok lækker. Jeg prøvekørte også V70 2,4 170, S80 D5, S80 2,4 T og S80 2,9 og jeg er slet ikke i tvivl om hvad mine næste biler bliver og en evt. bil nr. 2. Jeg har sjældnet kørt i en bil med så meget komfort - og det er altså dejligt at sidde ordentligt når man skal køre 220 km hver dag frem og tilbage. Nogle bekendte har købt en V70 2,5D(eller D5) og er meget tilfredse - især med pladsen.
Persson Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Jeg prøvekørte en V70'er da jeg kiggede på bil i sommers - og må indrømme at jeg blev ekstrem skuffet over pladsen, eller rettere - manglen på samme. Da jeg endeligt havde fået en nogenlunde kørestilling, var det komplet umuligt for nogen at sidde bagved (selv for vores ældste i hans barnesæde).. hvordan kan man have så stor bil, og så lidt plads i kabinen ?
Guest hubbie Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 DAN: Men 220 KM om dagen i en T6ér må koste kassen i Benzin!!??
Guest peter Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Hubbie: det koster at være på toppen www.need4wheels.net
Guest hammer Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Peter H: Men strandvejsvilla i DK og svenske biler stemmer ikke lige overens!!!?
credde Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Tænk jeg bryder mig bestemt heller ikke om Volvo. For det første passer designet ikke i min smag (men det er smag og behag) specielt kabine indretningen kan de lære meget af de tyske mærker. Det skal dog siges, at de er kommet godt efter det. Desuden synes jeg stadig at kvaliteten halter efter Audi, BMW, Mercedes og VW, hvilket også tests rundt omkring siger. Men den kører sikkert meget godt og er bestemt ingen ringe bil det skal der ikke herske nogen tvivl om - men ikke noget for mig! mvh, Christian
Guest peter Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Hammer: øøøhhhh Hvad mener du ??? Credde: du må en dag prøve min Volvo T6 så tror jeg du skifter mening www.need4wheels.net
Guest thomas Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Peter....bor i så ikke 4 voksne og 5 børn i Campingvognen nede på havnen mere???? :-)
Guest peter Besvaret January 6, 2004 Rapporter Besvaret January 6, 2004 Thomas: sssshhhhhhhhh Ps: skulle du ikke været forbi ????? www.need4wheels.net
dan Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Nåå, på en god tank ligger jeg da på omkring 8 på literen :-(
Guest andré Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Thomas O: Hej Thomas, du skrev at du var interesseret i at prøve en S-60 engang..ved ikke om det er relevant for din situation, men jeg vil anbefale dig at kontrollere bagsædeplads/bagsædekomfort hvis du alligevel er i gang. Under norm, hvis du spørger mig, og jeg er kun 180 cm høj. En finsk kollega, jeg var udstationeret med sidste år var ikke imponeret, og påstod - tro det eller ej - at der var højere til loftet på bagsædet i en S-40/V-40....det kunne nok være godt at være opmærksom på. Blot til orientering.
Guest petér Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Thomas O: Så køb min S80 T6 der er masser af plads www.need4wheels.net
Guest andré Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Peter H: Må jeg spørge, hvad du sælger den for?
Guest peter Besvaret January 7, 2004 Rapporter Besvaret January 7, 2004 Andr´e: Det kan du se på min hjemmeside Ps. bilen er som ny www.need4wheels.net
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu