Jump to content

Retshjælp i Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Jeg havde i dag den kedelige oplevelse at finde ud af at min bil har været "krockad" af den første ejer. Den ejer jeg købte den af forsikrede mig ellers om at den aldrig har været skadet. Jeg kan se på konsumentverket.se at man er ret godt stillet i Sverige i forbindelse med den slags. Men jeg vil lige høre en jurist før jeg gør mere ved det... Er der nogen der ved om der findes retshjælp på samme måde som i DK? Dvs. jurister der kan give en indledende rådgivning uden taxameteret kører...?

Besvaret

Jeg havde i dag den kedelige oplevelse at finde ud af at min bil har været "krockad" af den første ejer. Den ejer jeg købte den af forsikrede mig ellers om at den aldrig har været skadet. Jeg kan se på konsumentverket.se at man er ret godt stillet i Sverige i forbindelse med den slags. Men jeg vil lige høre en jurist før jeg gør mere ved det... Er der nogen der ved om der findes retshjælp på samme måde som i DK? Dvs. jurister der kan give en indledende rådgivning uden taxameteret kører...?

Besvaret

Jeg har meldt mig hos Motormännen.se og i første omgang blev jeg lidt skuffet, da jeg ikke syntes man så meget andet end en tam webside. Men en anden debattør herinde havde haft god brug for retshjælpen, man får med ind i medlemskabet. Prøv at søge iblandt indlæggende. Jeg har beholdt dem trods alt, da man jo måske, får brug for netop den juridiske hjælp en dag.

• 2 weeks later...
Besvaret

Ja, jeg kontaktede mit forsikringsselskab i mandags. De dækker sagsomkostninger op til 200.000. Selvrisikoen er 20%. Jeg havde bilen inde hos Audi i sidste uge. Men jeg fik den desværre retur med besked om at den er skæv i undervognen, så de kan ikke justere på den angry.gif. Så i dag snakkede jeg med en advokat der mener at jeg har en god sag. Han vil foreløbig sende et brev til sælgeren og begære at købet hæves.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...