Jump to content

Ligningsæssigt brofradrag??

Recommended Posts

Guest jesper
Skrevet

Hej Betyder det at ud af de 100kr o dagen at jeg kan trække fra, skal betale af skat af de 100kr, sådan at jeg faktsik kun får støtte til de 50kr? så er det jo kun 1000kr staten støtter med, og så skal jeg selv punge ud ed de resterende 1500kr???

Besvaret

Hej Betyder det at ud af de 100kr o dagen at jeg kan trække fra, skal betale af skat af de 100kr, sådan at jeg faktsik kun får støtte til de 50kr? så er det jo kun 1000kr staten støtter med, og så skal jeg selv punge ud ed de resterende 1500kr???

Besvaret

Gid det var så vel! Nej, lige som værdien af et rentefradrag er ca. 33%, gælder det samme for befordringsfradraget. Dvs. hvis du kører 42 ture på en måned * 50 kr. = 2100 i fradrag, sparer du kun ca. 700 kr. i skat.

Besvaret

har jeg forstået det rigtigt så? Betaler i hver især 1500dkr om måneden af egen lomme når skatten har været der, for at køre over broen, det synes jeg godt nok er dyrt, så er brofradraget ik meget værd i mine øjne!!

Besvaret

Det er en klar forbedring fra 2003, hvor der INTET fradrag var overhovedet for passage af Øresundsbroen. Og hvorfor skulle pendlere over Storebælt have 90,- dkr. i fradrag pr. overfart, og Øresunds-pendlere 0,-!? Så se det fra den lyse side...happy.gif

Besvaret

Ifølge www.flyttilmalmo.dk, koster et 50 turs kort 2.525,- og man får 50,- i fradrag pr. tur, man betaler så selv 25kr. for sådan et kort. Men det passer jo så ikke helt det de skriver. (lyder næsten også for godt til at være sandt)..

Besvaret

Har lige talt med skattevæsnet, ja spiff du har ret!, det vil koste af egen lomme ca 1700 gode dkr om måneden at køre over broen!!, der er lige vel dyrt for ig ihvertfald

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...