Jump to content

BMW dyr i forsikring i Sverige?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg havde tænkt evt. at hente en BMW 735 fra 96-99 hjem fra Tyskland. Men har set i nogle indlæg at BMW skulle være meget dyr at forsikrige i Sverige. Er der nogle der kan bekræfte det? Nogle som har noget erfaring med BMW og forsikring?

Besvaret

Jeg havde tænkt evt. at hente en BMW 735 fra 96-99 hjem fra Tyskland. Men har set i nogle indlæg at BMW skulle være meget dyr at forsikrige i Sverige. Er der nogle der kan bekræfte det? Nogle som har noget erfaring med BMW og forsikring?

Besvaret

Hej, det er jo lidt svært at sammenligne, da antal år med kørekort, bopæl og kørselsstrække tæller ind. Men vi har 3 bmw, og ja de koster da lidt, vi har en 725tds fra 96, som koster 13000 i helforsikring, men fri kørselstrækning, så er der da lidt at gå efter.

Besvaret

Og som tilføjelse til Miriam´s indlæg, så betyder det også utroligt meget hvor du bor henne, og om din bil bliver parkeret på gaden eller i garage. Umiddelbart skal du i krig med försäkrings-bolagene herovre. En go´ tommelfingerregel er at tage fat i tre forskellige selskaber, og lade dem komme med tilbud. Så ser du hvilket tilbud der er bedst - og dette spiller du så ud overfor de resterende to selskaber... Og så skulle du gerne ende et fornuftigt sted. Det er ihvertfald hvad mange af os har lært herinde - på den hårde måde. proud.gif

Besvaret

Bmw 325 cab fra 93. 5500 sek årligt med 10000km. Betalte nogenlunde det samme for en 94' bmw 530 med fri kørsel. Betaler 5900 for min 97' audi a4 tdi quattro med fri kørsel. Min erfaring er at importerede biler er tydeligt dyrere end svensk solgte.

Besvaret

Og....der hvor jeg bor, er en BMW betydelig dyrere end i Christian's tilfælde... Det er helt umuligt at sige noget om prisen. Gør som Gio siger.... ring til forskellige selskaber

Besvaret

Okay. Har BMW ikke noget med at de kan tilbyde billig forsikring hvis man køber bilen fra ny hos en BMW forhandler. ? Lige som man kan med forskellige biler i dk. Bl.a. Skoda, Fiat osv. Mvh Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...