Jump to content

De små kamera i lyskrydsene...

Recommended Posts

Guest jazzper
Skrevet

Hej Guys! I mange lyskryds i Malmø er der et lille videokamera ovenpå lyskurvene. Hvad bruges de til? Tak for svaret happy.gif

Guest jazzper
Besvaret

Hej Guys! I mange lyskryds i Malmø er der et lille videokamera ovenpå lyskurvene. Hvad bruges de til? Tak for svaret happy.gif

Guest jesper
Besvaret

Trafikovervågning. de bruges bla. til at se hvor meget trafik der på hvilke tider af dagen. Senere, på lang sigt vil det være sandsynligt at blive straffet for forteelser fanget på kamera...

Guest kikkomania
Besvaret

Jeg vil komme med en rettelse..... De forskellige kamaraere bruges til at få trafikken til at flyde. Hvis en bil kommer til et kryds der er ved at blive gult-rødt, så skifer krydset med det samme over til grønt, hvis der ikke kommer biler i tværgående retning.

Besvaret

Cool. Men mon ikke der med tiden integreres andre features nu de er der, f.eks. bødeudskrivning i flæng, som der blev også nævnt.

• 4 weeks later...
Besvaret

Så vidt jeg ved (og kan se), er det IKKE kameraer, men infrarøde følere. Det har man også mange steder i DK.

Besvaret

damn, så er det vel kun et spørgsmål om tid, før de begynder at lave varme analyser af bilerne - for derigennem at bevise fartoverskridelser før bilen kom i nærheden af lyskrydset ...

Guest dansken
Besvaret

Jeg kørte engang sammen med en af de "indfødte" i Malmö en nat. Han blikkede med det lange lys, hver gang vi kom i nærheden af et rødt lys, hvorefter det straks skiftede til grønt. Ganske smart

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...