Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle på Scanianet. Min kæreste og jeg er flyttet til Vellinge for en måneds tid siden og har i øvrigt kigget med tit herinde i forummet. Super! Vi har kigget et stykke tid efter en bil til mig, men har endnu ikke fundet nogen. Er der en af jer der kender en der har en bil til salg?. Jeg søger en brugt bil, ca. 2-4 år gammel, ikke kørt mere end 100.000, skal køre mellem 15 og 20 på literen og ikke være en kæmpe gryde. Evt. en Golf diesel.... Mvh. Mette

Besvaret

Hej alle på Scanianet. Min kæreste og jeg er flyttet til Vellinge for en måneds tid siden og har i øvrigt kigget med tit herinde i forummet. Super! Vi har kigget et stykke tid efter en bil til mig, men har endnu ikke fundet nogen. Er der en af jer der kender en der har en bil til salg?. Jeg søger en brugt bil, ca. 2-4 år gammel, ikke kørt mere end 100.000, skal køre mellem 15 og 20 på literen og ikke være en kæmpe gryde. Evt. en Golf diesel.... Mvh. Mette

Besvaret

Læs lige alle de indlæg der har været vedr. diesel. Bare lige så i ikke brænder nallerne

Besvaret

Hvad må den koste?? Hvis det skal kunne svare sig med diesel skal du enten køre mange km./år eller alternativt få den registret som "lätt lastbil" = noget a'la gule plader i DK. "Vægtafgiften" på dieselbiler er ca. 4 gange så høj som på tilsvarende benzinmodeller.

Besvaret

Vi er mange, der er tilhængere af diesel. Ikke alene p.g.a. af økonomien, men også fordi en (moderne) dieselmotor har en helt anden karakteristik end en benzinmotor - et MÆGTIGT drejningsmoment. Ellers er det selvfølgelig rigtigt, at det vil være fornuftigt at følge lidt med i den svenske debat om benzin vs diesel. MEN - det er primært dieselbiler fra før cirka 1989, der bliver "straffet" økonomisk - og det er ikke sådan en Mette efterlyser. Velkommen blandt danske dieselentusiaster i det svenske

Besvaret

Tak for alle svarene så hurtigt. Jeg er klar over den (forbandet) høje vægtafgift på dieselbiler, men da jeg skal køre 120 km om dagen + det løse mener jeg at det kan svare sig at købe diesel. Men er der en god benzinbil til salg for en god pris er dette heller ikke umuligt. Købsprisen på bilen kommer lidt an på hvad den har af udstyr og hvor gammel den er. Vi tager ofte gæster med fra DK men ellers var "gulplade" ikke så tosset.

Besvaret

"Vi er mange, der er tilhængere af diesel" Ja det er vi. Kommer aldrig til at køre benzin bil igen. Det skulle kun være hvis jeg flyttede tilbage til DK igen (må gud, eller hvem der nu styrer det, forbyde det)

Besvaret

Vi er også nogle der er tilhængere af Anders Fogh, men det var ikke et indlæg om hvad der var fedest, sjovest eller hurtigst - men om hvilke økonomiske overvejelser man bør gøre sig inden man køber en dieselbil.. Hvis du kører 120 km/dag er der god fornuft i at købe en diesel. Er selv i fuld gang med at hente en A6'er i Tyskland, og så er jeg også med på diesel-vognen. :-) Du finder ikke ret mange brugte dieselbiler i Sverige, så find ud af hvad du vil have, hvad du vil give, og så køb en i Tyakland - eller få én til at gøre det for dig...

Besvaret

Jeg har en 2000 model Audi A4 avant 1,9 TDI m. aut. gear. som jeg snart skal udskifte, den har kørt 94300km. Jeg bor også i Vellinge. VH Michael Praest

Guest michaelbo
Besvaret

Ja Homer Anders Fogh er federe end "Dav jeg hedder Mogens" men bortset fra hvad der er fedt osv. Hvad er grænsen for hvornår det kan svare sig at køre diesel i Sverige, eller kan jeg finde det et sted? Ps hvordan f... laver i de forskellige smilies?

Guest michaelbo
Besvaret

Ulmus Søg i formatering/other formatting/images, attachments and clipart/index Clik på hyperlink index ! voila!! proud.gifproud.gif

Besvaret

Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, eftersom man, ved en simpel søgning på tidligere indlæg, burde kunne finde info om dette emne.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...