Jump to content

Er der nogle som har erfaring med PPC Tuning

Recommended Posts

Guest malezar
Skrevet

Jeg har nu ervervet mig en Audi A4 1.8T som skal piftes lidt op. Jeg faldt over PPC Tuning. http://www.bsrab.se/products/n398/1/ Jeg kan forstå at med lidt software opgradering så giver det næsten 40 heste ekstra. Er det her det samme som chiptuning, hvor der ryger en ny chip i? Eller er chip tunning bare PPC tuning ved andet navn?

Besvaret

Jeg har nu ervervet mig en Audi A4 1.8T som skal piftes lidt op. Jeg faldt over PPC Tuning. http://www.bsrab.se/products/n398/1/ Jeg kan forstå at med lidt software opgradering så giver det næsten 40 heste ekstra. Er det her det samme som chiptuning, hvor der ryger en ny chip i? Eller er chip tunning bare PPC tuning ved andet navn?

Besvaret

Laddas på några minuter Tekniken innebär att bilen kan laddas med valfritt program utan mekaniska ingrepp i styrenheten och utan att ens öppna motorhuven. PPC™ enheten kan lagra flera program och du förser bilen med det styrprogram du har behov av. Omladdning sker på några minuter. Boksen skriver ny info til bilens eksisterende chip, så du kan loade programmer som du lyster. Og når bilen så skal forbi et aut. værksted og have kælet for servicebogen, så loader du det originale program og lader PPC´en blive hjemme. Så kan de ikke se en dyt via VAG-COM *g* Mere ved jeg så heller ikke om det... Vær dog opmærksom på, at fabriks-chips, altså præ-programmerede, sjældent er noget nær optimalt for netop din bil. Og man skal nok være varsom med at bruge standard-programmer som virker til "alle de andre". Det mest optimale er altid at få den op på et rullefelt, og så ellers gå igang med at udlæse og optimere. Men så snakker vi også en helt anden pris selvfølgelig.

Besvaret

Malezar: Jeg kører med en Carlsson box på min Mercedes og jeg kan kun sige, at det er over al forventning. Da din Audi også er en turbo-model skulle du godt kunne få 40 heste ud af en sådan box og ikke mindst lidt ekstra nm. God fornøjelse happy.gif

Besvaret

Yepperdy...den er fra Aug 2001. Men så vil jeg da køre ned forbi forhandleren i Malmø og få en sludder med ham omkring den box. Er der nogle som har haft deres bil på rullefelt og hvad koster det?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...