credde Skrevet November 14, 2004 Rapporter Skrevet November 14, 2004 Hej, Jeg havde for 2 uger siden fundet en lækker ny bil (brugt) som jeg gerne ville købe. Jeg får en pris på mail fra forhandleren med, hvad jeg skal lægge udover min egen bil som skulle indgå i bytte. Jeg får alt gjort klar fra banken (det koster jo også penge!) og rykker tre dage efter forhandlerens konto nummer på mail uden svar. 4 dage senere rykker jeg igen hvorefter jeg ringer og får at vide, at der er en anden, som var der dagen før og var interesseret i bilen. Det var i torsdags, i dag får ringer jeg så og får at vide, at bilen bliver hentet nu, altså solgt til en anden end mig! Hvem klager jeg til? Jeg vil ikke finde mig i, at bilen bliver solgt til en anden end mig. Jeg har en mail fra forhandleren, hvor meget jeg skal lægge og har skrevet mails selv, at jeg gerne vil købe bilen - derfor vil jeg mene, at bilen skal være min. Jeg ved udmærket godt, at handlen ikke kan gå tilbage, men jeg vil sikre mig, at forhandleren kræves at finde en tilsvarende mindst lige så god bil til samme pris! mvh, Christian
credde Besvaret November 14, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret November 14, 2004 Hej, Jeg havde for 2 uger siden fundet en lækker ny bil (brugt) som jeg gerne ville købe. Jeg får en pris på mail fra forhandleren med, hvad jeg skal lægge udover min egen bil som skulle indgå i bytte. Jeg får alt gjort klar fra banken (det koster jo også penge!) og rykker tre dage efter forhandlerens konto nummer på mail uden svar. 4 dage senere rykker jeg igen hvorefter jeg ringer og får at vide, at der er en anden, som var der dagen før og var interesseret i bilen. Det var i torsdags, i dag får ringer jeg så og får at vide, at bilen bliver hentet nu, altså solgt til en anden end mig! Hvem klager jeg til? Jeg vil ikke finde mig i, at bilen bliver solgt til en anden end mig. Jeg har en mail fra forhandleren, hvor meget jeg skal lægge og har skrevet mails selv, at jeg gerne vil købe bilen - derfor vil jeg mene, at bilen skal være min. Jeg ved udmærket godt, at handlen ikke kan gå tilbage, men jeg vil sikre mig, at forhandleren kræves at finde en tilsvarende mindst lige så god bil til samme pris! mvh, Christian
Guest zeni Besvaret November 14, 2004 Rapporter Besvaret November 14, 2004 Jeg kender desvæære ikke loven, eller til det med biler, men ved lejligheder er man ikke sikker, selv ikke en gang når man har underskrevet, der kan den stadig gå til en anden. Men her et par forslag: 1) Jeg ved der er noget tilsvarende FDM, kan bare ikke huske navnet. Ring til FDM og få navnet. 2) Tjek om forhandleren er medlem at en af bilhandlernes sammenslutninger/organisationer. Ofte er de, og så er det bare at kontakte dem 3) Mener "bilfront" stadig eksisterer, men jeg tror desværre kun det er de offentlige de er imod. Håber det var bare lidt hjælp
Guest henning Besvaret November 14, 2004 Rapporter Besvaret November 14, 2004 Hej Credde Jeg tror du har en dårlig sag. Jeg vil understrege at jeg ikke kender til den svenske lovgivning på området. Typisk er de sådan, at handlen først er bindende, når der foreligger en slutseddel. Som jeg forstår det, så har du en mundtlig aftale og noget mailkorrespondance. Om du kan bruge det til noget i en retssag, tvivler jeg på, men du kan evt. spørge konsumentverket.se Jeg ville personligt skide den forhandler en lang march - Find dog bilen et andet sted, der er mere seriøst. Da jeg købte bil, skulle forhandleren skaffe bilen hjem, men sagde vi bare kunne underskrive diverse papirer når jeg hentede bilen. Det var i det hele taget meget afslappet. Jeg overførte penge om fredagen og hentede bilen lørdag morgen. Bilen var fyldt op med benzin, der var lagt måtter i - Der var købt kage og kaffe som kunne nydes imens forhandleren forklarede mig om bilen. I det hele taget var det en utrolig positiv oplevelse, men det var også i älmhult i Kronoberg.
swoop Besvaret November 14, 2004 Rapporter Besvaret November 14, 2004 Zeni: Du tænker sikkert på Motormännens Riksförbund, som er svensk pendant til FDM. De kan findes på: http://www.motormannen.se/
credde Besvaret November 14, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret November 14, 2004 Jeg ved udmærket godt, jeg skal skide forhandleren et langt stykke, men jeg vil bare ikke finde mig i at blive behandlet på den måde, så det må have konsekvens. Jeg prøver at kontakte motormannen. BTW: så var det faktisk der, hvor jeg selv købte min bil og min kammerat købte også sin bil der, og indtil nu har vi faktisk fået en superb behandling. Så jeg undrer mig meget over, hvorfor jeg bliver behandlet på den måde nu, hvor jeg ikke har været til besvær overhovedet. Jeg tilbød endda at betale handpenning (rykkede for konto nummer 2 gange pr. mail), så jeg var sikker på bilen blev min - sådan var det både for mig sidste gang og for min kammerat! Jeg vil bare vise ham, at danskere finder sig bestemt ikke i alt! ;) mvh, Christian
Guest aj Besvaret November 14, 2004 Rapporter Besvaret November 14, 2004 Nedtur. Forhandleren havde sikkert fået en anden kunde til at betale en bedre pris. Af ren nysgærrighed, hvilken bil var det, du var ude efter og hvad hed forhandleren?
credde Besvaret November 14, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret November 14, 2004 Nej han fik ikke en bedre pris af den anden kunde. Jeg venter med at offentliggøre forhandleren lidt endnu, afhængig af, hvad der sker - han skal trods alt lige have en chance! Bilen var en Audi, større end den TT jeg har nu (har brug for mere plads i bilen). mvh, Christian
Guest slotski Besvaret November 14, 2004 Rapporter Besvaret November 14, 2004 Hvorfor finder du den ikke bare i Tyskland? I følge nogle tidligere indlæg herinde, så er forsikringsreglerne jo ændret for importerede biler, og jeg har da set en del audier i tyskland til gode priser...Jeg skal selv til tyskland og hente en A4 avant til en kunde.
credde Besvaret November 15, 2004 Forfatter Rapporter Besvaret November 15, 2004 Den er også fra Tyskland - men det gode var, at forhandleren vil tage min egen bil i bytte og give en god pris for den (jeg købte min TT hos samme forhandler) Men du kan måske gøre det samme? ;) mvh, Christian
Guest ulla Besvaret November 15, 2004 Rapporter Besvaret November 15, 2004 Du kan kontakte nogle der hedder ARN Allmänna reklamationsnämnden, de hjælper med at kører sager mod bla. bilforhandlere. Men dermed ikke sagt de er gode, for vi har kørt en sag mod en brugtvognsforhandler og tabte, men de kan sikkert hjælpe dig hvis du har beviser.
Guest mulle Besvaret November 19, 2004 Rapporter Besvaret November 19, 2004 Kan det betale sig at købe brugt i Tyskland? Nogen gode tyske netsider??
Guest sort Besvaret November 19, 2004 Rapporter Besvaret November 19, 2004 Hej Ville bare lige høre om der er nogen af jer der kører i en rød skoda rs......
Guest kim Besvaret November 22, 2004 Rapporter Besvaret November 22, 2004 Jeg har lige byttet min svenskkøbte 2004 A4 avant ind hos en tysk forhandler for ístedet at få en 2005 A6 3.2. Jeg fik ca. 5-10000 SEK mere for min A4 end jeg er blevet budt ved byttehandler her i Sverige, og jeg fik min A6 ca. 50-60000 SEK billigere end jeg kunne finde en tilsvarende til her i Sverige!!! Jeg byttede ind hos www.knubel.de hos en sælger som hedder Christian Berghaus. Han snakker fortrineligt engelsk og er en fornuftig fyr at snakke med. Det kan klart anbefale at gøre det på denne måde fremfor at få en dårlig pris fra en svensk forhandler!
spiff Besvaret November 23, 2004 Rapporter Besvaret November 23, 2004 Hmm... Nu har du husket at når du køber nyere bil i Tyskland kommer du til at slippe ekstra 9% moms når du får bilen på svenske plader...?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu