Guest jan Skrevet February 9, 2005 Rapporter Skrevet February 9, 2005 Jeg skal i løbet af en månedstid flytte til Sverige. Jeg har også bestilt min bil der skal på svenske plader - desværre først til levering om 2 måneder (skal lige bygges først). Så var det at jeg tænkte: Det er jo ikke noget problem - jeg bruger bare min danske bil og venter med at sælge den indtil da. Men så skrev jeg til mit forsikringsselskab og fik følgende svar: Du kan godt køre på de danske plader i op til et ½-år, men vi dækker kun den lovpligtige ansvarsforsikring. Dvs. vi kan tilbyde dig ansvarsforsikring i den måned, men ikke kaskoforsikring. Kan det virkelig være rigtig? Og hvorfor er det rigtigt? Hvad har i andre gjort da i flyttede? Jeg vil være meget ked af at køre i min danske bil i en måned uden kasko-forsikring... Kan slet ikke bære en uforudset udgift af den størrelse, hvis der skulle ske noget med bilen.
Guest jan Besvaret February 9, 2005 Rapporter Besvaret February 9, 2005 Jeg skal i løbet af en månedstid flytte til Sverige. Jeg har også bestilt min bil der skal på svenske plader - desværre først til levering om 2 måneder (skal lige bygges først). Så var det at jeg tænkte: Det er jo ikke noget problem - jeg bruger bare min danske bil og venter med at sælge den indtil da. Men så skrev jeg til mit forsikringsselskab og fik følgende svar: Du kan godt køre på de danske plader i op til et ½-år, men vi dækker kun den lovpligtige ansvarsforsikring. Dvs. vi kan tilbyde dig ansvarsforsikring i den måned, men ikke kaskoforsikring. Kan det virkelig være rigtig? Og hvorfor er det rigtigt? Hvad har i andre gjort da i flyttede? Jeg vil være meget ked af at køre i min danske bil i en måned uden kasko-forsikring... Kan slet ikke bære en uforudset udgift af den størrelse, hvis der skulle ske noget med bilen.
Guest kim Besvaret February 9, 2005 Rapporter Besvaret February 9, 2005 Da jeg flyttede i slutningen af 2003 skulle jeg have min danske bil med. Den var forsikret i Codan. Jeg oplyste om situationen, de forklarede at jeg ville komme til at betale en lidt forhøjet præmie, men ellers mener jeg at huske at vilkårene var uændrede. Situationen varede godt nok mindre end 1 måned - så var bilen på svenske plader og jeg fik godt DKK 50.000 som tilbagetaling af registreringsafgift - men det er jo en anden historie.
Guest andré Besvaret February 10, 2005 Rapporter Besvaret February 10, 2005 Hej, Jeg mener også lige som Kim at det sagtens kan lade sig gøre - prøv evt. også TRYG, dem har jeg endda kasko-forsikret udenlandsk registrerede diplomatbiler hos, hvilket ellers er kropumuligt hos andre selskaber: Telefon: 70 11 20 20 (spørg efter Udlandsafdelingen) Mandag-torsdag 8:00-20:00 Fredag 8:00-18:00
Guest Trine Besvaret February 10, 2005 Rapporter Besvaret February 10, 2005 Hmm underligt. Jeg kontaktede mit danske forsikringsselskab i forbindelse med flytningen og fortalte at vi i en overgangsperiode ville beholde vores danske bil. De sagde at det kunne jeg i op til 12 mdr og at der ingen ændringer var i skadesdækningen. Jeg fik heller ikke nogen forhøjet præmie.. Den var forsikret hos Rasmussen Assurrance. (assurandør for Lloyds Ensurance, London)
dan Besvaret February 10, 2005 Rapporter Besvaret February 10, 2005 Jeg var også hos Tryg med min, og de gjorde et notat om at jeg var flyttet og indenfor en overskuelig fremtid fik bilen omregistreret til svenske plader.
Guest jan Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 Tak for jeres svar. Tror lige jeg tager fat i et par andre forsikringsselskaber og hører om de vil kaskoforsikre i den mellemliggende periode - det lyder jo til at det er muligt...
Guest jan Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Hmmm - det tegner ikke godt. Har indtil videre fået svar fra Codan og Rasmussen Assurrance. Ingen af dem er interesseret i at forsikre bilen Afventer stadig fra Tryg...
Guest jan Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 (jeg snakker vist med mig selv i den her tråd ) Nu har jeg fået svar fra Tryg og de vil godt forsikre den i den periode. De kunne overhovedet ikke forstå hvorfor andre selskaber ikke vil forsikre... Nåmen jeg håber at andre kan drage nytte af denne information når de skal flytte. Og tak til Dan og André som anbefalede Tryg.
Guest kim Besvaret February 16, 2005 Rapporter Besvaret February 16, 2005 Jan, Det er nok rigtigt, at du snakker med dig selv. Men - der er sikkert mange, der lytter ;-)) Tillykke med at du har fået løst dit problem.
dan Besvaret February 16, 2005 Rapporter Besvaret February 16, 2005 Ja da, vi læser alle med :-) Hurra for Tryg hihihi...
Guest gæst Besvaret February 17, 2005 Rapporter Besvaret February 17, 2005 Nu må jeg dog lige knytte en kommentar..Hvorfor er det lige at man ikke kan køre dansk bil i Sverige...tænk lige lidt...Man kan rent faktisk godt have to adresser, og det SKAL forsikringselskaberne respektere. Lad mig give et eksempel: 1. Hus 1 - Milano (bil på italienske plader) 2. Hus 2 - DK (bil på danske plader) - Bosted Absolut inget problem i at have to biler med to forsikringselskaber og køre hele året, så meget man vil. Flere av mine naboer gør det. Så evt. bare have en c/o adresse hos en ven, hvor den danske bil er registreret. Der er ingen der kan hindre jer i at have en "ferie" bil i DK, eller at anvende den i udlandet. Alt andet ville jo være helt tåbeligt! læs forsikringspapirene - der står sikkert intet der modsiger dette.
dan Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Det er ikke forsikringsbetingelserne der modsætter sig at man har flere adresser og flere biler. Det er selskabernes accept politik - altså de interne indtegningsregler, der kan afholde et selskab fra at tilbyde dig forsikringen.
ulmus Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Hej Gæst, er der noget du har misforstået?? Selvfølgelig kan du, som dansker bosat i DK, køre alt det du vil i den dansk bil i Sverige. Men hvis du bosætter dig i Sverige, kan du kun i en meget begrænset tid køre i en dansk-indregistreret bil i Sverige. Det er ikke noget forsikringsselskaberne bestemmer efter for godt befindende, men det er simpelthen loven der er sådan.
Guest gæst Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Judith, Jeg ønsker ikke at påpege at du har misforstået noget, men prøver du at fortælle mig at jeg tager fejl om alle de mennesker (læs: rige) som har råd til at have dobbeltdomicil og flere biler???!! I don't think so!! Det er fuldt ud lovligt... alternativt find mig en webside som modbeviser min påstand!
Guest palle Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Gæst: Italiensk bil i italien er da ok. Italiensk bil i dk = ikke ok. Så kan du ha' nok så mange domiciler. Du kan jo ikke ha' en adresse i USA, og derefter kører på US plader i dk... den går nok ikke.
ulmus Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Nej Gæst! Der er ikke noget, jeg har misforstået. Da jeg flyttede over, fik jeg at vide, at jeg ikke måtte tage min dansk-indregistrerede bil med til Sverige, når jeg havde meldt flytning. Jeg skulle rent faktisk køre ind til toldvæsenet på betalingsanlægget på Øresundsbroen for at få nogle prøveplader. MEN tilføjede embedsmanden, vi ser ikke helt så nøje på det, så fordi du kører i den i kort tid, sker der ikke noget. Senere her i debatten har andre forhørt sig hos politiet, og der åbenbart forskellig opfattelse, men det længste nogen har "fået lov til at køre" er 1 år. Så mon ikke, du selv skulle prøve at undersøge sagen lidt nærmere.
Guest johannes Besvaret February 19, 2005 Rapporter Besvaret February 19, 2005 Jan - hvilken bil skal du have siden den først skal bygges?? Bare nysgerrig
andersen Besvaret February 20, 2005 Rapporter Besvaret February 20, 2005 Johannes: Jeg skal have den nye Audi A4 2.0T med bl.a. en Sline pakke - glæder mig som et lille barn
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu