Jump to content

Eurogarage anbefaling trækkes tilbage.

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet
Bilimport /aftersales/ aftaler overholdes ikke hos Eurogarage- Trelleborg. Har haft en uheldig oplevelse jeg gerne vil delagtigtgøre jer i. Fik en Tysk bil hjem igennem Eurogarage. * Der skulle males en kølerhjelm grundet nogle ridser. * Skiftes en tågelys ramme på forspoileren. * Males en bagklap. * Samt males lidt på forspoileren. * Problemer med PDCen. "iiinga problem", vi aftalte at snakke sammen når Juletravlheden var overstået. Dette var i November-02. I Januar-03 fik jeg indleveret bilen, m.h.p. at få malet ovenstående lynhurtigt. - Den skulle ind Mandag til Onsdag, så var det klaret. - Onsdag kom -og jeg ringede, den var forsinket. - Torsdag kom -og jeg ringede, den var forsinket. - Fredag meldte de kl 16:30...da jeg spurgte om de og bilen var blevet væk eller hvad... at de måtte nok have den over weekenden. - Mandag var jeg nede for at hente den færdige bil i Trelleborg kl. 17:00 aftalt tid på slaget, og den stod dog malet på pladsen men var slet ikke samlet endnu. Neeeej hvor de undskyldte, jeg ville få den kl 19 samme aften.*Bukkede og skrabede*..."inget problem" - Kl. 19 blev jeg hentet igen, og jeg fik dytten. Nu kommer det sjove. * Frontspoileren havde de helt glemt at male, og havde overset en smadret tågelysramme. * Motorrummet var HELT hvidt af slibestøv, det kan gøres bedre end det svineri. * Bilen indvendig var helt tilstøvet af slibestøv, man skulle tro døren havde stået åben inde på værkstedet. * Der var hvide støv fingre overalt inde i bilen, kunne se alt hvad de havde pillet ved :-). * Beklædningen var sat helt forkert sammen i baggagerummet,og ikke sat fast i alle beslag. * Der sad stadigt malertape hist og her i bagagerummet oppe under klappen. * Højre bagdør var der en rustplet/skramme på, som også skulle have været lavet. * Glemt PDCen. Jeg sendte billeder af bilen sammen med et MEGET giftigt brev, og blev lovet bedring og lånebil i perioden....kvit og frit-"iiinget problem". Vi finder liiiiiige en dato. D. 10/6 efter kun 5 yderligere måneder, indleverede jeg bilen efter endelig aftale om det sidste der skulle gøres: * Male underdelen af bagdør, rustplet var dukket op efter salgsvoksen var vasket af. * Skifte hele spoileren (grundet ventetiden, flink fyr). * Male spoileren. * Prof. Motorvask efter sidste gang svineri. * Ordne PDCen. * Male skramme på bagspoiler der "kom" efter sortfarvet "salgsvoks" var vasket væk i perioden. - Han skulle have den 10+11, dog bad jeg ham om at medtage den 12, således at der var "rigeligt med tid", trods forsikringer om at 2 dage var meeeeeere end rigeligt. Ork den var både motorvasket m.v. Onsdag den 11 han ville ikke have denne sag hængene på sig mere, der var gået tid nok og jeg havde ventet alt for længe. Behøver jeg at sige at han liiiige havde solgt den lovede lånebil, og jeg stod der og skulle en masse på arbejdet/privat. Det var meget meget ubelejliget, og et stort aftalebrud fra hans side. *********************************************** Onsdag d. 11/6. 16:45 Har intet hørt overhovedet, og deres kontor lukker kl. 17. - Jeg ringer og kontrollerer om den nu er færdig eller va`....*neeeiiijj*... men de ville gerne gøre brug af den 12, som jeg havde lovet de kunne få. Maleren ville ikke modtage bilen om Tirsdagen bla...bla...bla...maleren er en idiot. Nu var det jo ligesom det han skulle ringe og aftale på forhånd ikk? Jeg fik da ret i een ting trods alt, den var ikke færdig - kanon godt gættet. *********************************************** Torsdag d. 12/6. 07:00 Jeg vågnede i nat med et sæt, fordi jeg drømte at de havde ringet fordi de ridsede mine nye alufælge...det grinede vi meget af.....sikke noget pjat, det var jo professionelle folk. Vi stod op til en dejlig dag hvor bilen kom færdig hjem. 15:00 Ganske rigtigt skynder jeg mig naivt hjem fra arbejde med toget, for at hente bilen som aftalt, om eftermiddagen. - Ringer på aftalt tidspunkt 15:00 som en naiv glad gris. - Men der var lige et problem, at maleren ikke lige havde nået at male døren på 2 dage... men han havde dog taget pyntelisten af døren og spartlet rust pletten. Så den er først færdig imorgen. Ingen har nævnt mekanikkeren eller motorvasken endnu. Denne gang var det malerens skyld???? Jeg frygter for imorgen Fredag d. 13. Mit gamle lokale værksted i Danmark, arbejdede over hvis de havde lovet noget færdig, ellers ringede de og sagde i god tid de blev forsinkede, det kan ske for enhver. Imorgen er kun beskedne 5 gang jeg tager toget hjem for at modtage bilen "for sidste gang", efter småting ved leveringen i November. *********************************************** Fredag d. 13/6. 07:00 Tager glad på arbejde, det er igen en af de dage hvor jeg skal hjem og hente bilen. Alene datoen varsler ulykke. Har møde i Kbh. 13-15, og derfor et snævert tidsvindue til at komme hjem og hente bilen i Trelleborg. Har bange anelser...og en aftale om at snakkes ved 15:00 i telefonen. 14:13 Mail ankommer med beskeden: "Bilen är klar men jag kan inte möta upp dig i eftermiddag". 14:50 Fanger ham i telefonen og spørger hvad faen der foregår, han piver og skal altså sådan holde fri nu... men han kan komme forbi med den imorgen Lørdag, og jeg beder ham vælge et tidspunkt, og nøjagtigt der ringer jeg til ham igen hvis ikke han holder her med bilen. Han vælger 10:45, som jeg gentager 2 gange, og melder klart ud -igen- at det er en aftale. Er overrrasket, glemmer helt at skælde ham ud, tror jeg venter til jeg har sikret mig bilnøglen og kontrollen over køretøjet. Men er mest mundlam over hans naturlige ligegyldighed, og fuldstændige ignorering af at jeg ventede 5 mdr + 48 timer på ham, og så kan han ikke vente 1 time på mig? *********************************************** Lørdag d. 13/6. 07:00 Er tidligt oppe, er spændt på at få lukket denne sag. Er et tålmodigt menneske der tilgiver mange deres fejl, men har svært ved at acceptere når nogen ikke respekterer en mands køretøj, og blæser på aftaler mand og mand imellem. Sådan har de fleste mænd det vel. 11:00 Han er et kvarter for sent på den, jeg ringer op og han bliver vildt glad, da han ikke havde mit nummer på mobilen. Han står hjemme privat og vasker og støvsuger, da bilen var helt hvid af slibestøv ud -og indvendigt. Han skal bruge mindst ½ time på dette. Hvis bilen var færdig kl. 11:00 Fredag, så burde han have opdaget det allerede der, hvor meget har den mand styr på? Jeg skriver i mellemtiden på dette indlæg...det hjælper lidt på humøret.... 12:00 Han ankommer til min bopæl og jeg kaster mig ud på gaden hvor vi snakker lidt, bilen er hvidplettet, kalkstribet, og det er svært at se lakken ordenligt, og umiddelbart ser det ok ud. Jeg vil bare have min bil. Jeg kører ham hjem og derefter ud i bilejernes paradis i havnen på Preem tanken, og køber en håndfuld poletter til "Gør det selv vasken." Først en gang sæbe og så en polet med affedter(højttryk). Det tog det værste, og så op med kølerhjælmen, *giisp* der var godt nok mere hvidt end sort. 1½ liter stærkt opvaskemiddelvand + Maxi-3 affedter i en lille tryksprøjte ud over det hele, og ellers igang med en blød opvaskebørste. Herefter masser af forsigtig højttryksvask. Resultatet blev rimeligt, stadigt hvide små støvpletter der ikke kan spules væk, men skal tørres væk med vaskebørste de mange næste vaske. Så ellers 1½ time inde i kabinen med en klud. Og en lille time med at pudse vinduerne 2 gange - indvendigt. NÅ....hvad har han så fået lavet på den bil???? + Døren var dog ok, men ikke malet helt som aftalt, kun selve pletten var lavet ok. - Lygteringen skiftet, ej ny spoiler, ej heller malet. - Skrammen bagpå er ikke malet. - Baggagerummet stadigt samlet forkert i beklædningen. - "PDCen kunne en mekaniker jo kigge på en anden dag og"......NEEEEJ han skal ikke....ikk mere.. - Vask af bilen,så den så bare nogenlunde ud???? Hvad er bilvask på en tankstation???? - En klud over bilen indvendigt??? nope.... Så ialt 4 dage for at 1. skifte ringen på et tågelys glas, og 2. male 10x5 cm, minus rengøring. *********************************************** Søndag d. 14/6. Endnu en bilvask og motorvask, denne gang med masser af autoshampoo og motorvask. Får de fleste små hvide pletter væk. Ydermere pudsning af alle ruder indvendigt igen, og rensning af bilens interiør med en god gammeldags sæbeklud. *********************************************** Tirsdag d. 16/6. Har bilen til stort service, og mekanikkeren kalder på mig. Ikke noget specielt siger han, men jeg skal bare vide der mangler en stor bid af en af plastik skjoldende der sidder flere steder under/ved motoren. Det er lidt krøllet og groft afskåret med en hobbykniv. Ingen skader ellers *Pyyyhhhaaa*. Ufatteligt.....hvorfor så jeg ikke det noget før. *********************************************** Efterskrift: Den næste bil henter jeg selv i Tyskland, køber simpelthen ikke bil mere uden selv at have prøvekørt, efterset og gået den efter i lakken og mekanisk. Et løft op på en lift så man lige ser den nedenunder for en sikkerheds skyld, er absolut heller ikke af vejen. Man kan åbenbart ikke overdrage ham sin tillid, når han kan misse det så groft så mange gange i træk. Jeg har selv været med til at anbefale ham, og flere i dette forum har sikkert haft anvendt ham med held. Jeg må sige at en anbefaling kan jo også køre den anden vej også. Hermed er det gjort.
Guest thomas
Besvaret
Bilimport /aftersales/ aftaler overholdes ikke hos Eurogarage- Trelleborg. Har haft en uheldig oplevelse jeg gerne vil delagtigtgøre jer i. Fik en Tysk bil hjem igennem Eurogarage. * Der skulle males en kølerhjelm grundet nogle ridser. * Skiftes en tågelys ramme på forspoileren. * Males en bagklap. * Samt males lidt på forspoileren. * Problemer med PDCen. "iiinga problem", vi aftalte at snakke sammen når Juletravlheden var overstået. Dette var i November-02. I Januar-03 fik jeg indleveret bilen, m.h.p. at få malet ovenstående lynhurtigt. - Den skulle ind Mandag til Onsdag, så var det klaret. - Onsdag kom -og jeg ringede, den var forsinket. - Torsdag kom -og jeg ringede, den var forsinket. - Fredag meldte de kl 16:30...da jeg spurgte om de og bilen var blevet væk eller hvad... at de måtte nok have den over weekenden. - Mandag var jeg nede for at hente den færdige bil i Trelleborg kl. 17:00 aftalt tid på slaget, og den stod dog malet på pladsen men var slet ikke samlet endnu. Neeeej hvor de undskyldte, jeg ville få den kl 19 samme aften.*Bukkede og skrabede*..."inget problem" - Kl. 19 blev jeg hentet igen, og jeg fik dytten. Nu kommer det sjove. * Frontspoileren havde de helt glemt at male, og havde overset en smadret tågelysramme. * Motorrummet var HELT hvidt af slibestøv, det kan gøres bedre end det svineri. * Bilen indvendig var helt tilstøvet af slibestøv, man skulle tro døren havde stået åben inde på værkstedet. * Der var hvide støv fingre overalt inde i bilen, kunne se alt hvad de havde pillet ved :-). * Beklædningen var sat helt forkert sammen i baggagerummet,og ikke sat fast i alle beslag. * Der sad stadigt malertape hist og her i bagagerummet oppe under klappen. * Højre bagdør var der en rustplet/skramme på, som også skulle have været lavet. * Glemt PDCen. Jeg sendte billeder af bilen sammen med et MEGET giftigt brev, og blev lovet bedring og lånebil i perioden....kvit og frit-"iiinget problem". Vi finder liiiiiige en dato. D. 10/6 efter kun 5 yderligere måneder, indleverede jeg bilen efter endelig aftale om det sidste der skulle gøres: * Male underdelen af bagdør, rustplet var dukket op efter salgsvoksen var vasket af. * Skifte hele spoileren (grundet ventetiden, flink fyr). * Male spoileren. * Prof. Motorvask efter sidste gang svineri. * Ordne PDCen. * Male skramme på bagspoiler der "kom" efter sortfarvet "salgsvoks" var vasket væk i perioden. - Han skulle have den 10+11, dog bad jeg ham om at medtage den 12, således at der var "rigeligt med tid", trods forsikringer om at 2 dage var meeeeeere end rigeligt. Ork den var både motorvasket m.v. Onsdag den 11 han ville ikke have denne sag hængene på sig mere, der var gået tid nok og jeg havde ventet alt for længe. Behøver jeg at sige at han liiiige havde solgt den lovede lånebil, og jeg stod der og skulle en masse på arbejdet/privat. Det var meget meget ubelejliget, og et stort aftalebrud fra hans side. *********************************************** Onsdag d. 11/6. 16:45 Har intet hørt overhovedet, og deres kontor lukker kl. 17. - Jeg ringer og kontrollerer om den nu er færdig eller va`....*neeeiiijj*... men de ville gerne gøre brug af den 12, som jeg havde lovet de kunne få. Maleren ville ikke modtage bilen om Tirsdagen bla...bla...bla...maleren er en idiot. Nu var det jo ligesom det han skulle ringe og aftale på forhånd ikk? Jeg fik da ret i een ting trods alt, den var ikke færdig - kanon godt gættet. *********************************************** Torsdag d. 12/6. 07:00 Jeg vågnede i nat med et sæt, fordi jeg drømte at de havde ringet fordi de ridsede mine nye alufælge...det grinede vi meget af.....sikke noget pjat, det var jo professionelle folk. Vi stod op til en dejlig dag hvor bilen kom færdig hjem. 15:00 Ganske rigtigt skynder jeg mig naivt hjem fra arbejde med toget, for at hente bilen som aftalt, om eftermiddagen. - Ringer på aftalt tidspunkt 15:00 som en naiv glad gris. - Men der var lige et problem, at maleren ikke lige havde nået at male døren på 2 dage... men han havde dog taget pyntelisten af døren og spartlet rust pletten. Så den er først færdig imorgen. Ingen har nævnt mekanikkeren eller motorvasken endnu. Denne gang var det malerens skyld???? Jeg frygter for imorgen Fredag d. 13. Mit gamle lokale værksted i Danmark, arbejdede over hvis de havde lovet noget færdig, ellers ringede de og sagde i god tid de blev forsinkede, det kan ske for enhver. Imorgen er kun beskedne 5 gang jeg tager toget hjem for at modtage bilen "for sidste gang", efter småting ved leveringen i November. *********************************************** Fredag d. 13/6. 07:00 Tager glad på arbejde, det er igen en af de dage hvor jeg skal hjem og hente bilen. Alene datoen varsler ulykke. Har møde i Kbh. 13-15, og derfor et snævert tidsvindue til at komme hjem og hente bilen i Trelleborg. Har bange anelser...og en aftale om at snakkes ved 15:00 i telefonen. 14:13 Mail ankommer med beskeden: "Bilen är klar men jag kan inte möta upp dig i eftermiddag". 14:50 Fanger ham i telefonen og spørger hvad faen der foregår, han piver og skal altså sådan holde fri nu... men han kan komme forbi med den imorgen Lørdag, og jeg beder ham vælge et tidspunkt, og nøjagtigt der ringer jeg til ham igen hvis ikke han holder her med bilen. Han vælger 10:45, som jeg gentager 2 gange, og melder klart ud -igen- at det er en aftale. Er overrrasket, glemmer helt at skælde ham ud, tror jeg venter til jeg har sikret mig bilnøglen og kontrollen over køretøjet. Men er mest mundlam over hans naturlige ligegyldighed, og fuldstændige ignorering af at jeg ventede 5 mdr + 48 timer på ham, og så kan han ikke vente 1 time på mig? *********************************************** Lørdag d. 13/6. 07:00 Er tidligt oppe, er spændt på at få lukket denne sag. Er et tålmodigt menneske der tilgiver mange deres fejl, men har svært ved at acceptere når nogen ikke respekterer en mands køretøj, og blæser på aftaler mand og mand imellem. Sådan har de fleste mænd det vel. 11:00 Han er et kvarter for sent på den, jeg ringer op og han bliver vildt glad, da han ikke havde mit nummer på mobilen. Han står hjemme privat og vasker og støvsuger, da bilen var helt hvid af slibestøv ud -og indvendigt. Han skal bruge mindst ½ time på dette. Hvis bilen var færdig kl. 11:00 Fredag, så burde han have opdaget det allerede der, hvor meget har den mand styr på? Jeg skriver i mellemtiden på dette indlæg...det hjælper lidt på humøret.... 12:00 Han ankommer til min bopæl og jeg kaster mig ud på gaden hvor vi snakker lidt, bilen er hvidplettet, kalkstribet, og det er svært at se lakken ordenligt, og umiddelbart ser det ok ud. Jeg vil bare have min bil. Jeg kører ham hjem og derefter ud i bilejernes paradis i havnen på Preem tanken, og køber en håndfuld poletter til "Gør det selv vasken." Først en gang sæbe og så en polet med affedter(højttryk). Det tog det værste, og så op med kølerhjælmen, *giisp* der var godt nok mere hvidt end sort. 1½ liter stærkt opvaskemiddelvand + Maxi-3 affedter i en lille tryksprøjte ud over det hele, og ellers igang med en blød opvaskebørste. Herefter masser af forsigtig højttryksvask. Resultatet blev rimeligt, stadigt hvide små støvpletter der ikke kan spules væk, men skal tørres væk med vaskebørste de mange næste vaske. Så ellers 1½ time inde i kabinen med en klud. Og en lille time med at pudse vinduerne 2 gange - indvendigt. NÅ....hvad har han så fået lavet på den bil???? + Døren var dog ok, men ikke malet helt som aftalt, kun selve pletten var lavet ok. - Lygteringen skiftet, ej ny spoiler, ej heller malet. - Skrammen bagpå er ikke malet. - Baggagerummet stadigt samlet forkert i beklædningen. - "PDCen kunne en mekaniker jo kigge på en anden dag og"......NEEEEJ han skal ikke....ikk mere.. - Vask af bilen,så den så bare nogenlunde ud???? Hvad er bilvask på en tankstation???? - En klud over bilen indvendigt??? nope.... Så ialt 4 dage for at 1. skifte ringen på et tågelys glas, og 2. male 10x5 cm, minus rengøring. *********************************************** Søndag d. 14/6. Endnu en bilvask og motorvask, denne gang med masser af autoshampoo og motorvask. Får de fleste små hvide pletter væk. Ydermere pudsning af alle ruder indvendigt igen, og rensning af bilens interiør med en god gammeldags sæbeklud. *********************************************** Tirsdag d. 16/6. Har bilen til stort service, og mekanikkeren kalder på mig. Ikke noget specielt siger han, men jeg skal bare vide der mangler en stor bid af en af plastik skjoldende der sidder flere steder under/ved motoren. Det er lidt krøllet og groft afskåret med en hobbykniv. Ingen skader ellers *Pyyyhhhaaa*. Ufatteligt.....hvorfor så jeg ikke det noget før. *********************************************** Efterskrift: Den næste bil henter jeg selv i Tyskland, køber simpelthen ikke bil mere uden selv at have prøvekørt, efterset og gået den efter i lakken og mekanisk. Et løft op på en lift så man lige ser den nedenunder for en sikkerheds skyld, er absolut heller ikke af vejen. Man kan åbenbart ikke overdrage ham sin tillid, når han kan misse det så groft så mange gange i træk. Jeg har selv været med til at anbefale ham, og flere i dette forum har sikkert haft anvendt ham med held. Jeg må sige at en anbefaling kan jo også køre den anden vej også. Hermed er det gjort.
Besvaret

*wow*... Sikke et mareridt! Men, Thomas...er du ikke lidt for "flink"? Jeg mener, du har jo ikke fået det du har betalt for i starten! Eller læser jeg teksten forkert? Jeg kender godt det med at man siger "ok..nu er jeg ligeglad...nu skal jeg bare ha´ den tilbage, og så skal jeg nok ordne resten selv!" Men det betyder jo ekstra udgifter. Men pokkers til historie... sad.gif

Besvaret

Det er jo et skrækscenarie uden lige...som jeg personligt ikke havde håndteret så pænt som dig!! Umiddelbart lyder det jo som om manden er uprofessionel og tilmed ligeglad med dig som kunde. Jeg synes du skulle kopiere dette indlæg i en mail til ham og så skrive at du ellers ikke vil ha noget som helst at gøre med dem mere. De er sikkert godt klar over at de har lavet lort i det, men jeg synes nu alligevel at de skal have det at vide igen! Vi føler med dig!

• 1 month later...
Besvaret

Undskyld jeg først svarer nu. Tak skal i have gutter, rart med lidt medlidenhed på denne sag. Jeg må indrømme at jeg er nået til det punkt, hvor jeg er overbevist om at den mand laver mere skade end gavn, specielt i denne sag. Har opdaget at han ydermere for at være flink har forsøgt med en polermaskine sidste gang han havde den. Man polerer ikke bare en sort bil overhovedet, med mindre man ved 200% hvad man gør, og at bilen er 100% ren i lakken. I kraftigt solskin kunne man tydeligt se slibespor i 1000vis af små ringe. Spøjs kvalites niveau af de håndværkere der var involverede iøvrigt? Har indtil jeg bliver bevist om det modsatte holdt mig fra værksteder herovre :-) Nåmen jeg har efterhånden selv fået styr på bilen, jeg kørte ud til Autonorden.dk og fik Dietec lakbehandling, og det er de bedste penge jeg har givet ud til dato. Ham Hans-Ole der går derude, har sgu forstand på at polere en sort bil op...wooowww. Den skal overflade hærde i 14 dage hvor man ikke må vaske den, men man kan se den skinner vildt inde under møget alligevel, nøj hvor er jeg glad nu. Hørte nogle snakkede om en positivliste hvor man kan anbefale håndværkere herovre? Håber den bliver oprettet, så dem der laver et ordenligt stykke arbejde bliver belønnet for det.

Besvaret

Kan kun sige at den tur taxa'en har vaeret igennem er lidt for laekker. Efter have staaet og kigget/beundret resultatet, der er gjort pÎ merceren, er det sikkert at min Audi ogsaa skal ha' en tur hos Autonorden :-)

• 3 months later...
Besvaret

Kan man så bare ikke vælge at importer ens drømmebil via forhandleren som det bilmærke som man skal købe ? Dvs. hvis man vil importer en Mercedes fra Tyskland, kan man så bare ikke kontakte Mercedes forhandleren i Sverige hvor man nu bor og få den til at importere den ??

Guest elisabeth
Besvaret

Hej Alle Hvor er jeg ked af at jeg ikke fik læst dette indlæg. Jeg læste desværre kun indlægget hvor Eurogarage blev anbefalet. Jeg har efterfølgende bestilt en BMW hos Eurogarage og har været i gennem 30 dages nervepirrende oplevelser af brudte løfter. Vi har nu modtaget bilen, som umiddelvart ser nogenlunde ud, bortset fra at han havde glemt at fortælle os at forruden var flækket! Fik ikke afslag i prisen, men en lang smøre om hvor meget han havde gjort for netop os. Bilen skulle leveres på 10 - 12 dage, men en lang række problemer dukkede op undervejs, som selvfølgelig ikke var hans skyld! Vi fik dog efter telefontrusler m.m. en lånebil den sidste uge. Jeg planlægger nu at få bilen set igennem hos en autoriseret mekaniker, da jeg ikke har nogen tiltro til de oplysninger jeg har fået hos Eurogarage. Jeg vil fraråde at bruge Eurogarage og hvis jeg havde overskud til det, ville jeg tage ham i retten for brud på købsaftalen. NB: Kan I anbefale en god og PÅLIDELIG mekaniker i Malmö-området som opererer med rimelige priser?

Besvaret

Hej Elisabeth. Miriam hjalp mig med mit "importeventyr". På trods af at det var en Volvo der er tale om fik lavet de fleste ting hos en mekaniker der er anbefalet af BMW-klubben i Sverige. Han hedder Tobbe og holder til i et lille værksted på Jörgen Kocksgatan. Hans værksted hedder Need for speed, så vidt jeg husker. Hvis du har hentet en BMW, så prøv at køre ned til ham og få lavet det du skal - selv sparede jeg ca. 20.000 på de rep. jeg skulle ha lavet i forhold til Volvo i DK.

Besvaret

Vincent - jeg læste for nylig om et lille kælderværksted i Jörgen Kocks gatan, som havde rippet en kvindes bil. Hun skulle bare have et lille eftersyn og da hun hentede bilen var alle vitale motordele skiftet ud med gamle, defekte dele. Avisen -Sydsvenskan- advarede på det kraftigste, for hun havde ingen chance for at BEVISE noget som helst, og værkstedet "forstod ikke, hvad der var sket!!" Artiklen var i for ca. 2-3 uger siden. Jeg ved selvfølgelig ikke, om der er tale om samme værksted, men hvor mange kan der være i den lille gade??

Besvaret

Ulmus - Der ligger faktisk en del andre i den gade 6-7 stykker vil jeg tror, inkl. en ophugger. Det her værksted som Vincent taler om, er med garanti ikke det omtalte i avisen. Det er vores samarbejdspartner, som vi efterhånden kender ret godt. Elisabeth - Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du vil have noget hjælp. BMW er det mærke i gør os mest i - 040 154102.

Besvaret

Ved nærmere eftersyn af artikelbilleder kan jeg bekræfte Miriams udsagn. Der er IK tale om Tobbes kælderværksted. Synes dog det er påfaldende at det omtalte værksted har samme adresse. Sydsvenskan omtaler en Klas Andersson, Jörgen Kocksgatan 59 som tidligere ejer af værkstedet. Nu har jeg dog været der før og ved nr. 59 er en stor bygning - der kan sagtens være flere værksteder ... og har også lagt mærke til der er et mere ved siden af Tobbe's værksted. Anyway - har aldrig oplevet noget fusk eller noget andet i den retning dér.

Besvaret

Miriam og Vincent - det kan da kun glæde mig, at der ikke er tale om samme værksted. Jeg blev bare ret chokeret, da jeg læste omtalte artikel. Selv har jeg i København oplevet, at jeg ikke blev taget alvorligt, da jeg henvendte mig til et værksted, fordi der var noget galt med min bil. De kunne ikke finde nogen fejl, og når jeg kørte fra værkstedet, kunne bilen igen kun køre nogle få 100m. Først 4. gang, da jeg slog i bordet og påpegede, at fordi jeg er kvinde, behøver jeg ikke at være idiot, når det gælder biler. JEG forklarede så mekanikeren, hvad jeg mente, der kunne være galt, og det viste sig at være rigtigt. Det var koblingen, der var slidt, så tandhjulene ikke greb i ind hinanden, men "kørte" udenpå. Jeg fik en undskyldning, og så blev bilen ellers lavet. Det var en ubehagelig oplevelse, og artiklen i Sydsvenskan vakte kedelige minder.

Besvaret

hehehehe....Ulmus....nu vil jeg jo nødig gi' dig prædikatet "idiot", men der er vist ingen tandhjul i en kobling ;o)

Besvaret

Palle, nu er jeg jo ikke ligefrem den store mekanikker, men jeg tror da at hvis koblingen er slidt, er der ingen forbindelse mellem tandhjulene, og det er nok det der har været galt...happy.gif

Besvaret

WARNING Offtopic ... Tja Thomas ... Nu ved jeg ikke hvilke koblinger du har skiftet, men alle dem jeg har rørt, og som har været slidte, har "fedtet". Dvs, forbindelsen er sådan set tilstede, men der er ikke tilstrækkelig "greb" i koblingen. Altså, tandhjulene i gearkassen hænger 100% sammen, men man kan ikke overføre kraften fra motor til differentiale/gearkasse. Dette gælder både på motorcykel koblinger (som ofte er fler-plade koblinger) og på biler, hvor der kun er een plade. På en bil er det lamellerne der bliver slidte, på en mc er det pladerne (korken på pladerne, for at være helt korrekt) Men, stadig ... der er da ingen tandhjul i en kobling ;o)

Besvaret

Palle og Thomas - Nu må I altså ikke gå hen og blive uvenner, vel. Jeg ved ikke nok om koblinger, gearkasser o.l., men jeg gik til mine mandlige kolleger og spurgte: "Hvordan virker en kobling"? De tegnede og fortalte og ud fra det, gik jeg til mekanikeren, som så ud som om et stort lys var gået op for ham. Bilen blev lavet, og glad var jeg. Det er adskellige år siden, og jeg husker ikke mere præcist, hvordan det hang sammen, men det var i hvert fald noget med, at koblingen fedtede rundt og ikke fik fat i det, den skulle have fat i. Så nogle gange kørte bilen bare, som den skulle (f.eks. når mekanikeren prøvede) og andre gang (når jeg kørte) ville den bare ikke rokke sig ud af stedet. Så måske ER jeg idiot, hvad angår biler, men min insisteren og redegørelse, fik i hvert fald mekanikeren til at gøre noget ved problemet, efter 3 forgæves forsøg. Kan I så shake hands og stoppe denne disk. ;o)

Besvaret

Ulmus...lige præcis... koblingen fedtede ;o) Bilen ta'r masser af omdrejninger, men kommer ingen steder. Man ser det også når man giver gas... masser af omdrejninger, og lidt efter begynder bilen li'som at tage fart. Det lyder præcis som en 80-årig kvinder/mand der regulere farten ved hjælp af koblingen istedet for speederen. Det har alle vist oplevet. De fedter på koblingen Jeg tror der skal mere til før Thomas og jeg bli'r uvenner :o) Ellers får han jo ikke liv i hans mc til foråret hehe ...

Besvaret

Hvis du skal have nogen til at importere din bil for dig, så hold dig fra Eurogarage. Ham Peter Holst herinde der annonceret flere gange, han sælger dæk, olie o.m.a. Ydermere er han værkfører ved et præsigemærker her i Malmø. Han har nøjagtigt de samme Tyske kontakter m.m. som Eurogarage har,omend ikke mere... og han kan hjælpe med en hel eller delvis import. Han kan også hjælpe med bare at syne bilen hvis det er det der skal til, omend ikke bare kome med nogle gode råd. For det ikke skal være løgn, kan hans Kone hjælpe med financiering af bilen, igennem den Dansk/Svenske bank hun arbejder i. Er det en pakkeløsning eller hvad???????

Besvaret

Tusind tak Thomas for de pæne ord. Men jeg bliver lige nødt til at rette dig i, at jeg ikke er værkfører i Malmø. Jeg sidder i garanti for generalagenten DK/SV. Jeg har sammen med kammerat åbnet 2 bilforretninger. En i DK og en i SV, og fået en masse seriøse kontakter af bilforhandlere i Tyskland og SV, så vi kan stort set hjælpe med alting som syn, hente biler/motorcykler i Tyskland m.m. Vores hjemmeside er www.need4wheels.net dog er vores biler ikke kommet på hjemmesiden endnu. I kan dog se dem på www.bytbil.com under forhandler i Skåne, der har vi ca. 14 biler til salg. Venlig hilsen Peter

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...