Guest jb Skrevet December 4, 2003 Rapporter Skrevet December 4, 2003 Berlingske Tidende - 5. dec. 2003Jagt på svenske nummer-plader Myndighederne varsler aktion mod københavnere, der med proformaadresse i Sverige snyder for bilafgifter og skat. En massiv aktion mod københavnere, der kører rundt med svensk indregistrerede biler, er på vej. Til næste år vil ejere af biler med svenske nummerplader blive gransket for, om de reelt bor i Sverige. Samtidig er de svenske myndigheder på dansk opfordring ved at undersøge de svenskbosatte danskeres forhold. Link til resten af artiklen
Guest jb Besvaret December 4, 2003 Rapporter Besvaret December 4, 2003 Berlingske Tidende - 5. dec. 2003Jagt på svenske nummer-plader Myndighederne varsler aktion mod københavnere, der med proformaadresse i Sverige snyder for bilafgifter og skat. En massiv aktion mod københavnere, der kører rundt med svensk indregistrerede biler, er på vej. Til næste år vil ejere af biler med svenske nummerplader blive gransket for, om de reelt bor i Sverige. Samtidig er de svenske myndigheder på dansk opfordring ved at undersøge de svenskbosatte danskeres forhold. Link til resten af artiklen
ulmus Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Jamen, er det ikke utroligt? De danske myndigheder KAN -eller VIL- åbenbart ikke forstå, at vi er nogle, der er blevet trætte af, at det er så dyrt at BO i Danmark, både hvad angår boligudgifter, bilpriser og leveomkostninger. At det primært er singler, der flytter over skyldes vel nok det faktum, at en boligudgift på Dkr. 8000 er umulig at erholde for en enlig. At det samtidig er totalt umuligt at anskaffe sig en rimelig lejebolig tæller vel også med. Det var i hvert fald i første omgang mine grunde til at flytte over. At jeg så kom til at bo i en skøn by tæt på landlige omgivelser med højt til himlen er bare et ekstra plus. Der var nogle der i går skrev om misundelse i forbindelse med, at folk kører i store biler. Det viser sig jo også, at den pågældende undersøgelse kommer, fordi nogle personer (ca. 20) undrer sig over, at deres nabo kører i svenske biler, men bor i DK. Hva' kan man sige?? Der er jo altid nogle, der bryder lovene uanset, hvor de bor. Desværre går det så ud over alle os, der holder os til reglerne. :-(
Guest toft Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Jamen jeg synes da at aktionen er i orden. Jeg har sgu ik noget at skjule, og kommer næppe til at mærke at de svenske myndigheder tjekker mig på de danske myndigheders vegne. Kan aktionen samtidig fælde nogen af dem der kører svensk bil, men bor i DK, så er det fint med mig. Det bliver jo ikke sådan, at hver gang man kører over broen skal man stoppes og tjekkes. Jeg føler i hvert fald ikke at det går ud over mig, eller min hverdag bliver påvirket mere negativt. Egentlig tænkte jeg bare "nåh" da jeg hørte om aktionen igår...
Guest christian Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Toft: "Det bliver jo ikke sådan, at hver gang man kører over broen skal man stoppes og tjekkes" Nej det ville da også være et frygteligt dumt sted at stå hvis man ønskede at fange dem der ikke kører til Sverige!
Guest toft Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Christian: Mente ligesom med den sætning, at os der bor her og pendler over hver dag, ikke skulle begynde at tage sorgerne på forskud, fordi man nu tror at man skal forklare sig i tide og utide når man kører rundt i DK på svenske plader. Det bliver sikkert på samme niveau som idag man bliver kontroleret, så der er vel ingen grund til at beklage sig på forhånd
ulmus Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Christian - Der var du godt nok hurtig!! ;o) Toft - det ku' jo også blive sådan, at hver gang dansk politi ser en svensk bil, skal de stoppe og kontrollere chaufføren, ikk?! Ikke at jeg frygter noget, jeg har også rent mel i posen, men hvor meget logik er der i at bruge en masse resourcer på at tjekke os 5-6000 overflyttere, fordi 20 naboer har ondt i r....? Men selvfølgelig, vi kan jo vende den engang og sige, at nu bruges VORES skattepenge på OS ;o)
Guest palle Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Ulmus,.... tja... Politiet sætter jo masser af resourcer ind på "staden", og lader os normale borgere i stikken (i dk, altså, ikke OS, vel?). Mon ikke de sætter ind der hvor politikerne syntes det er mest synligt ? Ellers syntes jeg da det er helt fint, hvis de kan finde nogle der laver ulovligheder (selvom jeg gerne så deres resourcer brugt anderledes) Men, allerbedst ville være hvis reg. afgiften i dk, ville blive sat ned på et fornuftigt niveau
Guest andreas Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Haha... ja den var god Ulmus, så nu hellere at skattepengene blev brugt på mig i et andet henseende... Hvor om alting er, håber ikke det ender med en klapjagt på alle med svenske nummerplader, det gider jeg bare ikke at bruge min tid på.
Persson Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 så længe de stopper os pga pladerne fremfor hastigheden *gg*
Guest toft Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Ulmus: Er du bare pessimist, eller er det mig der misforstår dig. Tror du selv på at det ender op med at dansk politi skal stoppe alle biler de ser med svenske nummerplader? Så kan jeg da godt forstå du mener at resourcerne er fordelt skævt. Fordi man laver en aktion, er det jo ikke ensbetydende med at sådan vil det altid være fremover Da jeg fik stjålet min cykel for tre år siden, da stoppede politiet altså ikke alle cyklister i KBH for at se om nogen kørte på min stjålne cykel.... Så tag det nu bare roligt og kør en tur til DK med god samvittighed ;-)
Guest christian Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Ja der er mange indgangsvinkler til denne tråd, men jeg er nu også af den mening at politiets (i øvrigt hårdt trængte)resourcer burde bruges andet end dynelyfteri...kan i øvrigt godt blive nervøs over om man nu skal ha dem på nakken når man har en kæreste i DK hvor man trods alt bruger et par dage om ugen
ulmus Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Ja, ja, Toft, jeg kører nu altid over med god samvittighed og frygter overhovedet ikke nogen politiaktion. Jeg synes bare, det er skyde gråspurve med kanoner. (Og når nu man ved, at gråspurvene er i stærk tilbagegang!!)
Guest thomas Besvaret December 5, 2003 Rapporter Besvaret December 5, 2003 Jeg holder 200% med Ulmus. Årsagen til dette er at jeg HAR prøvet at blive udsat for misundelse af Danskere og det Danske Politi. Prøv at læse Swoops tråd med da han blev stoppet i Danmark. En betjent blev i "tvivl" om at han kunne erhverve sit EU kørekort i et andet EU land. Øh ja hvis myndighedernes ledvogtere ikke engang kan de skattelove eller retsplejelove der er deres primære værktøjer, så går vi nogle sjove år i møde. Ikke kun med Skattefortolkerne, men nu også politiet på vejene. Det endte jo med at på trods at han havde juridisk ret, måtte han tage toget hjem. Hvis der er noget Danskere er gode til er det at råbe op når nogen har den frækhed at skille sig lidt ud fra flokken, eller gøre det alle snakker om at gøre. Hvor fedt bliver det fremover at blive stoppet i ny og næ, for kontrol og toget hjem hvis betjenten er i tvivl :-) Sjovt det er igen ikke OS der er problemet.... men dem vi FLYTTEDE fra der er problemet....
Guest anders Besvaret December 10, 2003 Rapporter Besvaret December 10, 2003 De var nu (heldigvis) flinke nok da de stoppede mig i går...... no problem ! phew ;o)
credde Besvaret December 10, 2003 Rapporter Besvaret December 10, 2003 Stoppede de dig kun fordi du havde svenske plader eller? ;) mvh, Christian
Guest anders Besvaret December 12, 2003 Rapporter Besvaret December 12, 2003 jeps...de syntes åbenbart det var lidt for skummelt at en svensk bil tussede rundt i et industrikvarter på Fyn (jeg kørte vel 30-40 km/t, så det var vist næppe derfor?) //Anders
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu