Guest adam Skrevet March 13, 2004 Rapporter Skrevet March 13, 2004 Jeg er en dansker, bor i Sverige siden sep 2003,arbejder i Danmark og vil gerne salg min ejerlejlighed i Danmark. Kommer jeg til at betale skat af mit overskud i Sverige. Da jeg havde boet 5 år i den. Jeg tror at jeg ikke skal betale skat af mit overskud i Danmark.
Guest adam Besvaret March 13, 2004 Rapporter Besvaret March 13, 2004 Jeg er en dansker, bor i Sverige siden sep 2003,arbejder i Danmark og vil gerne salg min ejerlejlighed i Danmark. Kommer jeg til at betale skat af mit overskud i Sverige. Da jeg havde boet 5 år i den. Jeg tror at jeg ikke skal betale skat af mit overskud i Danmark.
Persson Besvaret March 14, 2004 Rapporter Besvaret March 14, 2004 Nej, du kommer ikke til at betale skat i Sverige af dit eventuelle overskud ved salg af den danske ejerlejlighed.
Guest adam Besvaret March 14, 2004 Rapporter Besvaret March 14, 2004 Kære persson kan du fortale lidt mere om det, evt. hvor kan jeg få godkendt dvs på papir.
Persson Besvaret March 14, 2004 Rapporter Besvaret March 14, 2004 Få godkendt hvad ? Hvis du vil have en officiel udtalelse omkring emnet, kan jeg foreslå at du går ned til Øresunds Direct og får en snak med dem. Det er rigtigt at der i Sverige findes en regel om at overskud tjent på bolig handel skal beskattes. Men det drejer sig om handel med svenske boliger. Men snak med Øresund Direct - de kan guide dig til den rigtige instans hvis du vil have det dokumenteret. God fornøjelse :-)
vincent Besvaret March 15, 2004 Rapporter Besvaret March 15, 2004 Faktisk skal Adam snakke med sin Kommune da det er dem der står for hans beskatning i DK. Som udgangspunkt bliver du ikke beskattet af salg af bolig når du selv har beboet den - medmindre den har været udlejet. Kontakt derfor din kommune for at høre om de nærmere regler mht. tid.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu