Guest morten Skrevet March 16, 2004 Rapporter Skrevet March 16, 2004 Hm... Jeg har brug for et par gode råd mht. at sælge min bostadsrätt i Slussen. HSB har haft den til salg i små 3 mdr. snart, uden at det har afstedkommet en hylende skid. Så mens jeg går og overvejer hvem der skal ha' chancen for at sælge den efter HSB, skylder jeg lige at høre om nogen har nogle gode råd til forums - danske, ud over dette fortræffelige forum - hvor jeg kan slå lejligheden op. HSB påstår at boligsalget i Malmø er stagneret indenfor de seneste par måneder. Dette kan jeg ikke lige få til at passe med at ritzau skriver om stigende tilflytning fra Storkøbenhavnske familier der ikke har råd til lejlighed i Kbh.? Er det en dårlig undskyldning fra deres side, eller hur? Blot i det tilfælde at en købelysten dansker skulle læse med på dette her, efterlader jeg en link til lidt info om lejligheden - det er vel okay, i denne gruppe? Håber det. Linket er her: http://www.e-report.dk/mno/malmoe Håber på et par gode råd. Det er ikke så sjovt at sidde med to huslejer på samme tid :-) /Morten
Guest morten Besvaret March 16, 2004 Rapporter Besvaret March 16, 2004 Hm... Jeg har brug for et par gode råd mht. at sælge min bostadsrätt i Slussen. HSB har haft den til salg i små 3 mdr. snart, uden at det har afstedkommet en hylende skid. Så mens jeg går og overvejer hvem der skal ha' chancen for at sælge den efter HSB, skylder jeg lige at høre om nogen har nogle gode råd til forums - danske, ud over dette fortræffelige forum - hvor jeg kan slå lejligheden op. HSB påstår at boligsalget i Malmø er stagneret indenfor de seneste par måneder. Dette kan jeg ikke lige få til at passe med at ritzau skriver om stigende tilflytning fra Storkøbenhavnske familier der ikke har råd til lejlighed i Kbh.? Er det en dårlig undskyldning fra deres side, eller hur? Blot i det tilfælde at en købelysten dansker skulle læse med på dette her, efterlader jeg en link til lidt info om lejligheden - det er vel okay, i denne gruppe? Håber det. Linket er her: http://www.e-report.dk/mno/malmoe Håber på et par gode råd. Det er ikke så sjovt at sidde med to huslejer på samme tid :-) /Morten
Guest ppp Besvaret March 16, 2004 Rapporter Besvaret March 16, 2004 Alt tyder på at priserne er ved at toppe..... Specielt i de attraktive kvartere i Malmø (Bla. Slussen). Nogle steder er de sågar begyndt at falde. Mange danskere er flyttet til Skåne, men de vil heller ikke betale for meget!!! Pauselån og stadig stigende priser i DK får mange til at blive i DK og en del er også flyttet tilbage fra Skåne, som Ritzau undlader at fortælle....
Guest nikolaj Besvaret March 16, 2004 Rapporter Besvaret March 16, 2004 Hej Morten. Vi vil jo helst sælge til danskere da de har flere penge, så hvad med at sætte den på dba.dk eller gulgratis.dk ? Prisen er lav i forhold til andre steder (bla. min skodlejlighed ). Så det burde da være muligt at kunne sælge den ...
Guest morten Besvaret March 17, 2004 Rapporter Besvaret March 17, 2004 Ja, det var måske en gode ide.
Guest trut Besvaret March 21, 2004 Rapporter Besvaret March 21, 2004 Det kommer vel, som altid, an på pris og beliggenhed? Jeg talte med en mægler, der sagde, at lejligheder går på ca 2-3 uger. Den jeg så på kostede ca 550.000 svenske. Ifølge en svensk statistik, så er Malmø-områdets priser steget med 27% på et år, og så er Malmø stadig det billigste område i Sverige i forhold til f.eks Stockholm, Göteborg, og landsgennemsnittet. Med afdragsfrie lån i DK, så tror jeg der er plads til yderligere prisstigninger, fordi flere nu kan være med, og så stiger efterspørgslen vel.
Guest trut Besvaret March 21, 2004 Rapporter Besvaret March 21, 2004 Hvad med at foreslå en nedsættelse af prisen? Hvis den er attraktiv nok, så kommer der jo en budrunde, og her går det efter min mening ofte hurtigt op igen med prisen.
Guest morten Besvaret March 22, 2004 Rapporter Besvaret March 22, 2004 >Hvad med at foreslå en nedsættelse af prisen? >Hvis den er attraktiv nok, så kommer der jo en >budrunde, og her går det efter min mening ofte >hrtigt op igen med prisen. Joe, det er måske rigtig nok. Men jeg har sat prisen ned efter mæglerens forslag en enkelt gang, og det giver mig altid en lidt dårlig smag i munden når de kommer og spørger anden gang. Så begynder jeg at overveje om jeg har fat i den bedste mægler i byen. Så hellere vente tiden ud og prøve en ny mægler - det er jo nogle, der er bedre til deres job end andre. Jeg har bestemt ikke noget principielt imod at sætte prisen ned - det er jo markedet, der bestemmer den, trods alt, så hvis der ikke kommer nogen og ser på lejligheden er der jo en grund til det. Budrunder vil jeg dog ikke helt stole på finder sted - jeg har lært ikke at være så optimistisk, når der handles bolig.
ulmus Besvaret March 22, 2004 Rapporter Besvaret March 22, 2004 Kunne man ikke hyre 2 eller flere mæglere?? Jeg ved ikke, om det er normalt, men jeg har da set samme bostadsrätt annonceret til salg hos flere mæglere.
Guest morten Besvaret March 23, 2004 Rapporter Besvaret March 23, 2004 Ka' man det? Jeg tillader mig at tvivle på det, men skal da lige ha' spurgt ud om der er andre, der har set det...?
Guest sanni Besvaret March 24, 2004 Rapporter Besvaret March 24, 2004 Hej Morten, det kan man sagtens. Da vi købte vores lejlighed, var den til salg hos to mæglere til to forskellige priser - vi købte selvfølgelig, hvor den var billigst - men JA, man kan godt bruge to mæglere samtidig...
Guest nikolaj Besvaret March 24, 2004 Rapporter Besvaret March 24, 2004 Jeg så lige i dag på Ofir, at de har inkluderet Malmö i deres søgemaskine på bolig-siden
Guest ppp Besvaret March 24, 2004 Rapporter Besvaret March 24, 2004 Generalt er svenske mæglere nogle fuppere og amatører. Se lige deres salgsannoncer kontra mæglere i DK. Dårlige billeder, info etc. ses ofte på hemnet mv. Desuden undervurdere de ofte boligerne. Om de får 4% af 500.000 eller 600.000 spiller ikke den store rolle!! "In and out" er hvad det drejer sig om for dem..... jeg har flere gange hørt argumentet, hellere sætte den for lavt en for højt, så kan det være folk byder over.....BULLSHIT!! Er der en interesseret køber til det "lave" skal hopper mægleren på tungen for at sælgeren, for at få lukket sagen!!! Jeg har to gange solgt min egen bostadsratt og lavet papirarbejde med en advokat/foreningen. Det har jeg tjent flere hundrede tusinde på!!! Ejendomsmæglere = blodsugere!!! Find selv en køber og brug et par tusinde på papirarbejdet!!! Hold jer ekstra langt væk fra Länshem og Peter Landgren!!!!
Guest morten Besvaret April 8, 2004 Rapporter Besvaret April 8, 2004 Hej PPP, "Jeg har to gange solgt min egen bostadsratt og lavet papirarbejde med en advokat/foreningen. Det har jeg tjent flere hundrede tusinde på!!!" - ka' du huske, hvem du fik det lavet hos, dvs. anbefale en advokat. Det ser meget ud til at det er den vej, jeg skal til at gå...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu