Guest karsten Skrevet March 29, 2004 Rapporter Skrevet March 29, 2004 Hej Min kæreste og jeg har overvejet at flytte til Malmø tildels grundet de fuldstændig absurde boligpriser i København og også for at prøve noget nyt. Men jeg har jo fundet ud af at boligmarkedet også er steget voldsomt derovre inden for de sidste 3 år. Dette giver mig betænksomheder da det jo er andelslejligheder der handles med og der derfor er en lavere "smertegrænse" for prisnivauet. Vi har kigget lidt på lejligheder i Rörsjöstaden og erfaret prislejet er ca.1 mill. for 3v/60-90m2, men er der nogen herinde der har et kvalificeret bud på om der er sandsynlighed for at man kommer til at miste penge hvis nu vi ikke falder til og ønsker at sælge inden 1-2 år eller kan man vide sig nogenlunde sikker på en staunering/lille vækst? (jeg har i 5 år betalt af på en lejlighed jeg solgte i 91' med underskud på 88000.- og ønsker ikke at havne i den situation igen)
Guest karsten Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Hej Min kæreste og jeg har overvejet at flytte til Malmø tildels grundet de fuldstændig absurde boligpriser i København og også for at prøve noget nyt. Men jeg har jo fundet ud af at boligmarkedet også er steget voldsomt derovre inden for de sidste 3 år. Dette giver mig betænksomheder da det jo er andelslejligheder der handles med og der derfor er en lavere "smertegrænse" for prisnivauet. Vi har kigget lidt på lejligheder i Rörsjöstaden og erfaret prislejet er ca.1 mill. for 3v/60-90m2, men er der nogen herinde der har et kvalificeret bud på om der er sandsynlighed for at man kommer til at miste penge hvis nu vi ikke falder til og ønsker at sælge inden 1-2 år eller kan man vide sig nogenlunde sikker på en staunering/lille vækst? (jeg har i 5 år betalt af på en lejlighed jeg solgte i 91' med underskud på 88000.- og ønsker ikke at havne i den situation igen)
Guest janus Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Hej Karsten. Jeg nægter at tror på, at I skulle kunne ende med at tabe penge på en lejlighed i Malmö, hvis I køber en lækker lejlighed til en fornuftig pris nu og sælger den igen om 1-2 år. Du har ret i at boligpriserne er steget i Malmø. For et halvt års tid siden læste jeg en artikel (i Berlingske?), hvor de nævnte at lejlighedspriserne i Malmø løbet af det forløbne år var steget 30% (i gennemsnit) - mod en stigning på 7-8% i Kbh. Og det samme gjorde sig gældende for året før. Artiklen sluttede med at forudsige, at det ville fortsætte det næste år. Jeg tror, at de har/havde ret, og selvom om priserne ikke skulle fortsætte med at stige helt så voldsomt, så er der jo stadig et pænt stykke vej til, at man ligefrem skulle tabe penge... Priserne i København tyder jo også på at ville fortsætte med at stige, og så længe der er en pæn margin mellem priserne i Malmø og Kbh. er jeg overbevist om, at strømmen af danskere til Malmø vil fortsætte. Og det vil jo ikke ligefrem få priserne i Malmø til at falde... Vi er selv flyttet fra Kbh. til Malmø for et halvt års tid siden. Jeg er ikke bekymret over, at det er en bostatsrätslejlighed vi har købt, da vi jo selv fastsætter prisen ved et evt. salg. Vi er desuden faldet godt til herovre - og har absolut ingen planer om at flytte tilbage til Kbh. Så længe man bor herovre vil man jo også spare penge på boligudgiften måned for måned, hvis man sammenligner med en tilsvarende lejlighed i Kbh :-) Desuden er vi stadig af den opfattelse, at priser på de fleste dagligvarer er lavere i Malmø end i Kbh - men det er der nogle initiativtagere herinde på siden, der har sat sig for at undersøge nærmere. Vores budget ser i hvert fald yderst fornuftigt ud. Og sidst men ikke mindst, så nyder jeg muligheden at undgå den danske reg.afgift på biler :-) Vores eneste pris har været en smule ekstra transport tid, men den pris betaler vi gerne for alle de fordele vi har fået.
dan Besvaret March 30, 2004 Rapporter Besvaret March 30, 2004 I kan jo også overveje at købe en Villa i stedet for. De er slet ikke steget så meget, og falder til gengæld heller ikke så meget. Sidste statistik i avisen viste at skåne län havde en stigning på vistnok 3-4 %. Og for 1 million for i MEGET hus hvis i rykker bare lidt ud for Malmø. Og for at tabe 100.000 skal der jo ske et fald i ejendomspriserne på mere end 10 % og det er slet ikke realistisk noget sted i Øresundsregionen - altså hvis jeg skal spå om noget :-)
Guest ppp Besvaret April 1, 2004 Rapporter Besvaret April 1, 2004 Janus + Karsten: Og sidst men ikke mindst, så nyder jeg muligheden at undgå den danske reg.afgift på biler :-) Men husk hvis bilen skal bruges til pendling skal den kører dobbelt så mange km. og udgiften til brobizz!!!
Guest johnny Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 hej . jeg skal sælge min bostadsratt i oxie , den er på 3 værelser 87 kvm stort spisekøkken klædekammer , bryggers alt i hårde hvidvarer stor altan børnevenlig område husleje inkl vand varme kabelnet samt garage pris 4728 sv kr.( ca 3900 dk )pris 375000 sv kr .henv 20989921.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu