Jump to content

Danskerboligområde i Sverige / Malmø ?

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi er 2 unge mennesker der overvejer at flytte til Sverige / malmø. Vi vil i den forbindelse gerne vide om der er nogle specielle boligområder / ejendomme hvor der bor mange danske tilflyttere. ? Så man ikke kun skal høre på dem der snakker svensk, selv om det jo også kan være godt nok ? Så hvis nogle kender et boligområde / ejensom hvor der bor mange danskere og kan anbefale det vil vi gerne høre fra jer. På forhånd tak. Tim

Besvaret

Hej. Vi er 2 unge mennesker der overvejer at flytte til Sverige / malmø. Vi vil i den forbindelse gerne vide om der er nogle specielle boligområder / ejendomme hvor der bor mange danske tilflyttere. ? Så man ikke kun skal høre på dem der snakker svensk, selv om det jo også kan være godt nok ? Så hvis nogle kender et boligområde / ejensom hvor der bor mange danskere og kan anbefale det vil vi gerne høre fra jer. På forhånd tak. Tim

Besvaret

Område/bolig med mange danskere?? Er det en joke?? Gør dog en indsats for at integrere jer i det svenske samfund I skal bo og leve i! Det gør man da bedst ved at omgås svenskere i hverdagen. Big surprise!? Hvad vil I med en flok danskere omkring jer til hverdag?? - det er da meget sjovere at omgås svenskere i Sverige. Hvis en dansk ghetto er et must for jer så overvej seriøst at bliver i Danmark.

Besvaret

Hej Tim. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er vild med tanken om for meget "dansk getto" som Janus kalder det. For mig er en af de rigtig fede ting ved at bo i Sverige det at suge oplevelser til sig, omgås med folk her, opleve forskellene i forhold til Danmark, lære det sveske sprog, gå i byen, deltage i de svenske foreningsliv, lære svensker at kende o.s.v. o.s.v. Malmø (hvor vi bor) er et fedt sted at bo!! Og det er ikke pga danskerne herovre, at jeg er flyttet til Sverige. Jeg vil hellere have en masse svenske end danske naboer! :-) Med venlig hilsen Jørgen

Besvaret

Hej Tim: Du er da velkommen herinde på Slussen i City, der bor vi da nogle stykker. Dog ser vi aldrig meget til de andre Danskere der bor her. Men indrømmet det betyder da noget for visse personer, at bo i nærheden af nogen som man kan ringe på hos, give op og indrømme...jeg fatter ikke en meter her, gider du hjælpe os lidt. Hvad bruger folk dog ikke også ikke lige scanianet til? Folk mødes jo også på scanianet i dansker flokke uden at kende hinanden, også her søger landsmænd jo sammen- sådan er det bare- svar dog manden ordenligt. Personligt betyder dette intet for os, da vi har rejst meget, men jeg syntes dog altid det er hyggeligt at høre Dansk et sted i baggrunden. Integration min bare... sikke noget helligt pis....her render jeg og prøver at lære dem at tale Dansk igen, og så prøver i at lære Svensk???? Har allerede lært flere af mine Skånse kammerater, at tale lige så dårligt Dansk som jeg taler Skånsk..... så længe folk har det godt er det jo vigtigst, og jeg ville da også syntes det var hyggeligt, at være flere danskar her i blokken. Viceværten er helt vild med, at der flytter Danskere ind :-) Forstår godt argumentet... "velkomna" till om i rykker herind på slussen, så lad os stikke hovederne sammen til den tid. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu

Besvaret

Hej Tim og tillykke med dine overvejelser. De par sure opstød du fik nedenfor skal du bestemt ikke tage som udtryk for alles holdning. Vi er alle flyttet herover af mange forskellige årsager ( okay den billige bil tæller nok hos alle ) så at du gerne vil bo tæt på danskere er helt op til dig. Vi har selv valgt at have en del kontakt til mange danskere herovre, og da vi arbejder i Danmark begge to, så er 99 % af vores kontakt til Danmark og vores venner og familie stadig intakt. Svenskerne, de er sgu søde og rare og enormt gæstfrie, og helt vilde for at lære at tale dansk så de og dig forstår hinanden. Og dte gælder både håndværkeren, sundhedsplejersken, din læge, dit forsikringsselskab, ja sågar det lokale politi føler sig frem i det danske. I vores kommune (Sjöbo) bor der 251 danskere, så vi løber jænvligt ind i hinanden nede i Ica. Men vi bor et stykke fra Malmö.

Besvaret

Thomas O. > bare lige en kommentar til dine bemærkninger om Scanianet/Øresundsdebatten. Det ER jo nu engang ikke danskernes skyld, at der ikke er nogle svenskere, der byder ind med gode svar i debatten. Det kunne vi ellers godt bruge noget mere af. Vi "gamle" brugere, som har været med fra starten, ville have haft ulige lettere ved at "falde til" i det svenske samfund, hvis ikke vi hele tiden skulle være pionerere og selv finde løsningerne. Lidt svensk guiding havde været -og er stadig- velkommen.

Besvaret

Tim, du må ikke misforstå mig. I er selfølgelig meget velkomne herovre! Jeg har bare stadig svært ved at forstå, hvorfor I har så meget fokus på at bo i nærheden af mange danskere, hvis I vælger at flytte til Sverige. Mvh. Jørgen

Guest christian
Besvaret

Jørgen: For mange danskere vil det være et stort skridt at flytte over på den anden side af sundet. En del vil føle at dette skridt formindskes meget hvis der i området allerede findes nogle danskere. Husk på at alle jo ikke har lige lange ben. Min første tanke var også hvorfor pokker vil de bo i nærheden af en masse danskere. Men når jeg kigger tilbage, kunne jeg være sluppet lidt lettere om en masse bøvl hvis jeg havde kendt en der kunne guide mig.

Besvaret

Søger du en guide ?? Jamen, det er vel for pokker da det vi bruger dette forum til ?? Personligt fatter jeg heller ikke at man gider "søge" efter et dansker-område.... Med over 6000 danskere i Malmø er der sgu da masser af danskere ligegyldigt hvor man bor. Sjovt nok har jeg kun snakket med en enkelt af dem der bor herude.... Jeg havde INTET til fælles med ham !!!

Besvaret

Hej Alle. Tak for jeres svar. Jeg tror dem som har udtalt sig negativ har misforstået os lidt. Vi er jo heller ikke interreseret i at bo i en dansker getto. Det kunne bare være rart at vide om der var et område som i danskere som bor i malmø kan anbefale. Vi er jo helt på bar bund. Mvh Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...