Guest joe Skrevet April 28, 2004 Rapporter Skrevet April 28, 2004 Hej alle eller nogen eller bare en enkelt! Er der nogen der har erfaring med lån i S/DK til ejendom i Sverige med fast forrentning fx 20 eller 30 år! Svar modtages særdeles gerne. Vi har nemlig spottet "drømhuset" MH Joe
Guest joe Besvaret April 28, 2004 Rapporter Besvaret April 28, 2004 Hej alle eller nogen eller bare en enkelt! Er der nogen der har erfaring med lån i S/DK til ejendom i Sverige med fast forrentning fx 20 eller 30 år! Svar modtages særdeles gerne. Vi har nemlig spottet "drømhuset" MH Joe
Guest homer Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Hej Joe! I Sverige er der (i hovedreglen) ikke nogle lån med binding i mere end 10 år. Hos de danske realkreditselskaber kan du (normalt) låne 60% af handelsværdien af et hus i udlandet.
Guest kim Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Homer og Joe, Til gengæld er det ikke ualmindeligt, at løbetiden for bundlån (svensk for 1. prioritet) er ekstremt lange (måske 50 år). Svensk husfinanciering er lidt anderledes and dansk. Udgangspunktet er f.eks. 10 % selvfinanciering (udbetaling). Det bedste er nok af finde en svensk ejendomsmægler, der kan forklare den svenske situation i forhold til den danske.
Guest joe Besvaret April 29, 2004 Rapporter Besvaret April 29, 2004 Hejsan! Takker for svarerne! Vi er nok mest til et kreditforeningslån i DK, så må jeg se hvordan restfinanseringen kan realiseres! MH Joe
Guest homer Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Kim H: Det er rigtigt at løbetiden er laaaang, men rentebindingen er kort - og så er de som hovedregel afdragsfri. Vi har et bundlån hvor vi amorterer, og banken var nærmest ved at besvime da vi insisterede på en amortering - meget usædvanligt i Sverige... Joe: Hvis du har et "fornuftigt" forhold til din bank i DK burde de kunne finansiere det hele - altså 60% på realkredit og resten på et "almindeligt" lån - her burde du kunne finde en frente på ca. 6% max! God fornøjelse og velkommen til Sverige!!
Guest kim Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Homer, I har jo gjort det "eneste rigtige" - jeg ville have gjort det samme. Ellers bliver man jo aldrig færdig ... Min pointe var egentlig, at de svenske ejendomsmæglere pr. definition skal have check på de svenske finansieringsmuligheder. Så må man selv vurdere, om man skal "forbedre" vilkårene, sådan som I har gjort.
Guest palle Besvaret April 30, 2004 Rapporter Besvaret April 30, 2004 Man kan altid diskutere hvad der er det eneste rigtige, men der er vist ingen tvivl om, at man skal betale afdrag (mere end bare renterne) hvis man vil ha' flere penge i hånden når man sælger. Dog er der en lille forskel på afdragsfri lån i DK og SE. I DK er det flex rente, hvorimod den er fast i SE. Men altså,... hvis man kun betaler renten, og ikke afdrager, får man jo kun den fortjeneste som huset/lejligheden stiger. Så kan man så diskutere hvor meget man egentlig afdrager hvis man har et 50 årigt lån. Det er vel nærmest kun renterne der betales tilbage ??
thn Besvaret February 11, 2005 Rapporter Besvaret February 11, 2005 Homer: Har du et link til at man kan låne 60% i kreditforening? Jeg var i min danske bank i går og det blev blankt afvist. De kunne kun tilbyde alm boliglån Mvh Dennis
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu