Jump to content

Lejebolig

Guest peter

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg skal flytte til Malmö inden den 1-1 2002 og leder derfor efter en god lejlighed. Er der nogen der har et godt tip til hvor jeg finder en 3 værelses centralt beliggende og i særdeles god stand? Jeg skal arbejde i København og aner ikke hvor jeg skal starte med at lede. Er der nogle faldgruber? Hvad med kontrakt? etc. Håber der er nogen som kan hjælpe Hilsen Peter

Besvaret

Hej, Jeg skal flytte til Malmö inden den 1-1 2002 og leder derfor efter en god lejlighed. Er der nogen der har et godt tip til hvor jeg finder en 3 værelses centralt beliggende og i særdeles god stand? Jeg skal arbejde i København og aner ikke hvor jeg skal starte med at lede. Er der nogle faldgruber? Hvad med kontrakt? etc. Håber der er nogen som kan hjælpe Hilsen Peter

Besvaret

Til Peter! Jeg flyttede selv til Malmö 1. juni i år og jeg ledte også først efter lejebolig, men det gik hurtigt op for mig, at man ligeså godt kan springe ud i det og købe en "bostadsrät", som er en mellemting mellem andel og ejer. De fås til meget rimelige priser. Jeg betalte sek 250.000 for en 3v. på 80 kvm. og sidder for sek. 4000 pr. måned, og den afgift dækker vand, varme, reno-vation, gratis vaskeri, kabeltv og parkerings-plads. M.h.t. størrelsen så måler man anderledes op end i DK. Da jeg målte min lejlighed efter viste det sig at der er 90 kvm. Det skulle være ret let at få et "bo-lån", det kan man få mægleren til at formidle. Jeg bor ikke i centrum, for der er lejlighederne meget dyrere, men det tager kun 12-15 min. at køre ind til centrum, og 4 min. til stationen Malmö Syd. Held og lykke med projektet.

Besvaret

Jeg vil bare lige bekræfte at det nok er bedst at købe en lejlighed herovre, da priserne jo også er på vej op. Så kan det jo også tages som en investering! Hvis du søger på www.hemnet.se og så bare skriver Lindeborg i søgningen, så kommer du ikke det helt forkerte sted hen. Her kan du få en lejlighed på 79km2 for omkring 350000sek. Kan kun anbefales da ejerforeningen her også er god. Dem er der ingen knold med..... hvis man bare overholder reglerne

Besvaret

Min holdning er den samme som nogle af de andre herinde udemærket har anbefalet at købe en bostadsrät og betragte det som en investering i og med, at priserne er på vej op! Selv jeg har købt en ny (bygget 1990) 3v. inde på Trianglen til små 445.000 svenske for en månedstid siden. Men hvis man inderligt gerne vil leje, så ring til HSB op nr. +46 40239210 eller hos MKB/Malfa på nr. +46 40313313! De har også en hjemmeside www.hsb.se/malmo og www.mkbfastighet.se! Der er ingen ventetid på at få en lejlighed hos disse foreninger! De har som regel altid noget...så skal man heller ikke være kræsen mht. placering etc.

• 3 weeks later...
Besvaret

Når du køber en bostadsrät, så overvej lige om du helst vil have en høj månedlig afgift og dermed en billig bostadsrät, eller du hellere vil have en lidt dyrere bostadsrät og dermed en billigere månedlig afgift. Jeg har selv valgt en lidt dyrere bostadsrät og sidder så for ca. 1500 dkr. i månedlig afgift. Dermed ligger jeg jo så flere penge til opsparing i min bostadsrät som jeg så får igen når jeg engang sælger.

• 9 months later...
Besvaret

hej med jer,jeg er ved at flytte til sverige sammen med min kone ,men pga nogle problemer med udlejningsselskabet har vi nu besluttet at det skal være et andet sted,vi har derfor kigget lidt på landskrona,men vil nu gerne høre om der er nogen her der bor der og ka fortælle lidt om stedet,feks. hvordan det er at bo der ?og samtidig om der er nohle problemer med udlejningen,såsom at det vil have både depositum,og arbejdsgivererklæring ,kreitopl. fra dk.Dette er da næsten heller ike noget problem da jeg selv ikke står i rki,men det gør min kone problemet jeg ser ,er at jeg havde fået at vide at det var smertefrit at leje i se,altså uen at skulle alt det her igennem men det skal man hvis man vil leje igennem bjuvbostader.jeg håber at i kan hjælpe mig

• 10 months later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...