Jump to content

Svensk fup regning?

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg er flyttet til sverige for lidt over en måned siden og har fået en regning/faktura fra et firma der Fastighets AB Frontnine. Ordlyden i brevet er; Pansättningsavgift Enligt föreningens stadgar § 10 Så står der også Nordea på, og at jeg skal betale 469 kr. Er der nogen der ved om det er en fup regning, eller måske kan forklare mig hvad det er ? For håber ikke jeg har købt en bostadrätt med pant i. (Købte den uden om mægler) Mvh Michael

Besvaret

Hej. Jeg er flyttet til sverige for lidt over en måned siden og har fået en regning/faktura fra et firma der Fastighets AB Frontnine. Ordlyden i brevet er; Pansättningsavgift Enligt föreningens stadgar § 10 Så står der også Nordea på, og at jeg skal betale 469 kr. Er der nogen der ved om det er en fup regning, eller måske kan forklare mig hvad det er ? For håber ikke jeg har købt en bostadrätt med pant i. (Købte den uden om mægler) Mvh Michael

Besvaret

Du må hen og kigge i din bostadsrätts-förenings vedtægter og juridiske kragetæer. Hvis der ikke er nævnt en pantsætnings-"avgift" dér, så er det bare i skralderen med den. Eller, hvis du gider, drøne en anmeldelse i Polisens retning ;o)

Besvaret

Hov...ellers kan du da ringe til dem og høre hvad det er. De har kontor på Holmgatan 4 vid Triangeln i Malmö. /quote "Sedan 10 år tillbaka arbetar vi med fastighetsekonomi och förvaltar lokaler och bostäder, såväl bostadsrätter som hyreslägenheter. Vi erbjuder fullständig ekonomisk förvaltning och har samarbetsavtal med flera företag som arbetar med teknisk fastighetsförvaltning. Vi arbetar även med redovisningsuppdrag som inte är knutna till fastighetsförvaltning." Fastighets AB Frontnine Box 17084 200 10 Malmö Besöksadress: Holmgatan 4 , 2:a vån. Tel: 040-30 00 63 Fax: 040-30 80 73 E-mail adresser: agne.johansson@frontnine.se bengt@frontnine.se /end quote --> http://www.frontnine.se Et eller andet sted, så ser det ud som om din forening pantsætter/har haft pantsat et eller andet for dig/den tidligere ejer....eller noget i den retning. Måske Carsten V. kan kaste lys over en eventuel praksis!?

Besvaret

Hvis du har lånt pengene til bostadsrätten i banken, er pantet i lejligheden flyttet fra den tidl. ejers bank til den nye bank, og det koster lidt til foreningen, fordi de skal lave reg.om. Jeg betalte også et mindre beløb til min forening. Ganske vist købte jeg min bostadsrät kontant, men en måned efter tog jeg et billån med pant i lejligheden, og så kom jeg til at betale pantavgift. Men ring til foreningen og forhør dig, inden du betaler, sådan bare lige for en sikkerhedsnåls skyld.

Besvaret

Hej Mikael B. Larsen, jeg vil lige tjekke op på den for dig, du vil høre fra mig i løbet af ugen. Det lyder lidt mærkeligt, men det kan måske være sandt. Har du brugt mægler? så burde de have ordnet dette uden at du skulle have dette sendt direkte.

Besvaret

Jeg betalte også en avgift til mit bolig selskab da jeg lånte penge til lejligheden i en svensk bank. Det er et gebyr for at de registrere at banken har pant i lejligheden ved evt senere salg..

Besvaret

Hej Michael, der ser ud til at svaret er givet af Tommy H. Du valgte at gå uden om ejendomsmægleren så du betaler selv gebyrer, og banken skal altid have pant i bostadsrätten når du låner af dem, så det skulle tilsyneladende være ok. At pante i en bostadsrätt i sverige er som at pante i en bil i Danmark. Hav en god dag.

Besvaret

Jeg omlagde mit lån, og betalte 393 sek til hsb. Jeg skiftede fra dansk til svensk bank. Den svenske bank skulle ha' pant, og det kostede altså 393 sek. At jeg så sparede 17.000 i renteudgifter per år, er jo en helt anden sag ;o)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...