Guest lars Skrevet November 20, 2004 Rapporter Skrevet November 20, 2004 Halløjsa, På min elmåler - og regning - er der to målertal benævnt låglast og höglast. Er der nogen der ved hvad de bruges til? Umiddelbart skulle man jo tro, at det er for at man eksempelvis betaler højere pris hvis man trækker meget strøm - eller noget med forskellig pris i forskellige perioder. Jeg har jo tegnet aftale om leverance af el med mit selskab, og der er blot én pris per kWh. Ellers må jeg lige ringe til dem mandag og høre ad ;-)
Guest lars Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Halløjsa, På min elmåler - og regning - er der to målertal benævnt låglast og höglast. Er der nogen der ved hvad de bruges til? Umiddelbart skulle man jo tro, at det er for at man eksempelvis betaler højere pris hvis man trækker meget strøm - eller noget med forskellig pris i forskellige perioder. Jeg har jo tegnet aftale om leverance af el med mit selskab, og der er blot én pris per kWh. Ellers må jeg lige ringe til dem mandag og høre ad ;-)
Guest kim Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Lars, På min måler er der lignende information. Jeg troede noget lignende. Spurgte på et tidspunkt Sydkraft - svaret var at det ikke bruges længere - altid samme takst. På min afregning oplyses også samme takst for høj og lav pris.
Nils Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Hej Lars - Hvis man betaler det samme hele døgnet kaldes det, at man betaler efter enkeltarif - hvis man betaler en særlig lav takst om natten kaldes det tidstarif. For almindelige forbrugere er der jo ikke så meget sjov ved at kunne få billigere strøm på den tid af døgnet, hvor det stort set kun er vækkeuret, der trækker lidt, så det er nok mere interessant for erhvervskunder at kunne differentiere, men nogen har altså alligevel fundet det umagen værd at sætte en dobbelt måler op på jeres gård. Låglast (egentlig lavbelastning(speriode)) kan oversættes til nattakst, og höglast (egentlig højbelastning(speriode)) kan oversættes til dagtakst. Prøv at lægge mærke til en aften om ikke den ene måler stopper og den anden går i gang f.eks. klokken 22. Er det Creep Energy www.kreab-energi.se , I bruger? Husk at maile jeres målertal løbende, ellers får de vilde fantasier om jeres forbrug.
Guest lars Besvaret November 21, 2004 Rapporter Besvaret November 21, 2004 Nils> Jeg tror man har valgt at sætte den op da gården blev renoveret i 1991... Jeg vil lige prøve at lure på den, der er en lysdiode for hver måler så man kan se hvilke der er aktiv. Det er Creepy Energy vi har, og havde egentlig godt bemærket at de var en pæn sjat foran i forhold til vores faktiske forbrug! Hm.. Må lige få justeret deres forventninger hvis det bliver ved at være sådan!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu