Jump to content

Køb el. leje

Recommended Posts

Guest anonym
Skrevet

Er der nogen der kender til et godt og billigt område for børnefamilier? Jeg skal arbejde i Svaløv og min mand pendle til københavn, så helst et sted inden for rimelig afstand. Er det muligt at finde en bolig inden 1. juli el. er det naivt at tro på?

Guest anonym
Besvaret

Er der nogen der kender til et godt og billigt område for børnefamilier? Jeg skal arbejde i Svaløv og min mand pendle til københavn, så helst et sted inden for rimelig afstand. Er det muligt at finde en bolig inden 1. juli el. er det naivt at tro på?

• 2 weeks later...
Guest kenneth
Besvaret

Hej! Hva' med Landskrona ! prøv evt www.landskronahem.se Landskrona ligger en 15 km fra svalöv og det er tæt på motorvejen til kbh. Eller fx Eslöv www.eboab.se Ligger på den anden side af svalöv kommune. Selve svalöv kommune skulle efter sigende også være den billigste kommune med hensyn til bolig i skåne. men man skal så også lige regne med at man ikke kommer til at bo i en storby. Her er lidt landligt heroppe i mellanskåne.

• 3 months later...
Besvaret

hej med jer ,min kone og jeg er ved at flytte til en lille by der hedder bjuv,ikke mere end 13 km fra helsingborg.men så er problemet at udlejningsselskabet vil for det første have et depositum,det havde vi hørt at det er de færreste i sverige der forlanger dette.og dernæst efter vil de have en arbejdsgivererklæring,og derefter en kreditnota fra det dAnske rki.dette er et lille problem,jeg står der ikke men min kone er noteret der ,så er spørgsmålet,er det alle udlejningsselskaber der gør dette ,hvis ikke hvem gør det feks.ikke.

Besvaret

Hmm... Har set at man hos Bjuv Bostäder har en ret fast politik m.h.t. danske tilflyttere, som bl.a. omfatter depositum, der tilbagebetales efter 12 måneder, med renter. Min erfaring er ellers at der er meget stor forskel mellem hvilke krav de forskellige udlejere stiller. Fælles vil de alle helst have erklæring/dokumentation for arbejde/pension og gerne høre med tidligere udejer om man har betalt sin husleje og ikke forstyrret sine naboer. Vær opmærksom på at tidligere udlejer i Danmark IKKE må udlevere disse oplysninger, med mindre du anmoder dem om det. Om udlejeren tager et depositum er meget forskelligt. Nogle har faste procedurer om at opkræve det, andre gør det ikke, og andre igen vurderer det fra sag til sag. Mit forslag er at eventuelt prøve at kontakte andre udlejere og høre, hvilke krav de stiller. Bjuv ligger ellers godt, med rigtigt gode transportmulighede til/fra Helsingborg med bil, bus og tog. Skal jeg tro en del svenskere jag har talt med, så hviler der dog en skygge over Bjuv, som også kaldes "Skånes Chicago", og er stationen en indikation af byen, så ser det heller ikke alt for godt ud: Ingen ruder og skilte med teksten om at udrustningen er begrænset p.g.a. vandalisering, eller noget lignende. Ved ikke om nogle har erfaringer "indefra"? (Selv bor jeg i nabokommunen Åstorp)

• 3 years later...
Guest bengt gilbert
Besvaret

Eslöv!!! Jag har ett fint hus i Eslöv som jag ska sälja. Med Öresundståg tar det 50 min till Hovedbangården och med buss tar det 20 min till Svalöv. Kör man bil går det väsentligt fortare. Maila bengt.g.andersson@lund.se. Huset finns snart på hemnet.se Hilsen Bengt G

Besvaret
Arh Gio' date=' det er vel iorden at sælge bolig under bolig.[/quote']Nej. Køb & Salg er til for det samme. Ellers ville folk jo også sælge biler m.m. i Bil, MC & Båd-tråden og så fremdeles. Det gør det også meget lettere for alle parter, at der kun skal kigges ét sted, når man enten vil købe eller sælge. "Yes...i am the BOFH!" ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...