Jump to content

Svensk lejelov

Guest springer

Recommended Posts

Guest springer
Skrevet

Jeg overvejer at købe en lejlighed i Malmø og har så tænkt over hvad der vil ske hvis jeg på et tidspunkt ønsker at leje denne ud. Kan dette lade sig gøre uden problemer?? Hvor mange år - i DK vil lejer bliver umulig at komme af med efter 2 år.... Hvordan er fremleje reglerne??

Guest springer
Besvaret

Jeg overvejer at købe en lejlighed i Malmø og har så tænkt over hvad der vil ske hvis jeg på et tidspunkt ønsker at leje denne ud. Kan dette lade sig gøre uden problemer?? Hvor mange år - i DK vil lejer bliver umulig at komme af med efter 2 år.... Hvordan er fremleje reglerne??

Besvaret

Efter to år kan lejer opnå "besittningsskydd", som det hedder, altså den frygtede tilstand af kraftig klistrethed, så aftal en fast periode under to år. Ved fast aftalt periode under ni måndeder ophører lejemålet uden opsigelse. Udlejer kan som hovedregel ikke bryde kontrakten. Fast aftalt periode over ni måneder: Lejemålet skal opsiges med mindst tre måneders varsel fra udlejer uanset, at der er aftalt en slutdato, ellers fanger fluepapiret! Ingen fast periode: Mindst tre måneders opsigelse, eller hvad der aftales i kontrakten. Lejer kan afstå fra klisterparagraffen, men det skal ske på særlig blanket og registreres hos Hyresnämnden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...