Jump to content

Bor man bedst paa Oen med familie ?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg overvejer at flytte til Malmo inden for det naeste aar med familie, og har faaet interesse for 'Oen'. Da vi p.t. bor i Singapore og ikke har formaaet at besoege Malmo fornyligt, vil vi gerne vide om der er et godt udvalg af huse (eller kan/skal man bygge ?), og hvordan er skolen paa Oen ? Er der andre omraader i Limhamn som kan anbefales til familier som gerne vil bo i eget hus ? Haaber nogle af jer lokale danskere eller svenskere kan hjaelpe. Paa forhaand tak !

Besvaret

Jeg overvejer at flytte til Malmo inden for det naeste aar med familie, og har faaet interesse for 'Oen'. Da vi p.t. bor i Singapore og ikke har formaaet at besoege Malmo fornyligt, vil vi gerne vide om der er et godt udvalg af huse (eller kan/skal man bygge ?), og hvordan er skolen paa Oen ? Er der andre omraader i Limhamn som kan anbefales til familier som gerne vil bo i eget hus ? Haaber nogle af jer lokale danskere eller svenskere kan hjaelpe. Paa forhaand tak !

• 2 weeks later...
Besvaret

Øen er bare "great". Her bor allerede 10-12 danske par/single og svenskerne er også flinke.... Det er et ekslusivt sted og nok det dyreste efter Bo01. Men kvaliteten er også helt i top og at bo 20 meter fra Øresund er rigtig lækkert. Gå ind på www.hemnet.se og se udvalget af boliger!! Kender ikke så meget til skolen, men der er et lækkert fitnesscenter og et lille minimarked.... Limhamn er lækkert, Øen er "creme de la creme" men man betaler også for det. Dog ingenting i forhold til Hellerup/Charlottenlund som området minder om. Personligt havde jeg det sådant at hvis jeg skulle flytte til Sverige, skulle det være for at bo lækkert. Dvs. Limhamn eller i de gamle herskabslejligheder i centrum. Held og lykke...

Besvaret

Tak for svaret....det lyder attraktivt saa vi tager en tur til Øen og kigger på hus ! Vi ses nok på et tidspunkt... MVH Mads

• 3 weeks later...
Besvaret

Forresten......Skynd jer at købe noget på Ön Limhamn.....Det stiger for vildt i øjeblikket. Jeg gav ca. 495.000 for min i marts 2002.....En mægler har netop fortalt at jeg kan få over 700.000 for den i morgen!!! Han har flere potentielle købere til den. Priserne nærmer sig Västra Hamnen med hast......Såå det er nu der skal handles!!

Besvaret

Jeg planer at starte eget kontor hjemmefra og har to børn, så vi har sikkert brug for 180-200 kvm, hvilket jeg forstår er svært at find på Øen ? Der er vel større huse i Limnham området eller Vestre Hamnen ? MVH Mads

Besvaret

Der er vist stadivæk 2-3 3 plans huse til salg på Ön. Det er NCC som formidler dem. De er på 150-200 m2. Dog er det kontant køb. Dvs. ingen afgift. Husk at der er stor forskel på svenske og danske m2. Min 2V på 57m2 svarer til ca 75m2 i DK. Danskerne er meget "grove" når de udregner m2. Man inkluderer trapper, entre, kroge mv.

Besvaret

Tak for jeres feed-back - dvs at 147 kvm kun tælles basis værelser, stuer mv., og faktisk svarer til et dansk hus på over 200 kvm. Det forklarer hvorfor jeg har fundet mange af huspriserne på nettet tæt på Københavner niveau ! MVH Mads

Besvaret

Ja lige præcis. De m² du har fået oplyst er kun værelser og stuer mv. (excl. køkken, bad/toilet + evt. gangareal). Det er lidt forskelligt, men de tæller f.eks aldrig trappeareal med og ydermure. Det er dét areal du har inden for de "4 vægge" der tæller.

Besvaret

Hej Mads. I Danmark måler man et hus m2 ved at måle ydermurene, hvor man måler indvendingt på "nettoM2" herovre. Som min Skånske ejendomsmægler grinene sagde, at i Danmark betaler man ejendoms skat af skorsten, trappegange og hulmursisolering, og betragter det som boligareal :-) Jeg bor i en navngivet 2 vær. Der var "lige" et kammer yderligere, og kunne egentligt kaldes for en 2½ vær, men i Kbh. ville det være en "stor 3 vær." Det er ret misvisende til den rigtige side, du vender og drejer papirerne en hel del når du går med mægleren og kigger. Jeg troede vi kiggede på en forkert bolig da jeg så den i virkeligheden. 8-12M2 mere end forventet i en 2½ vær. er en hel del plads i den bolig kategori.

Besvaret

Tak for tipset Thomas. Jeg vil fortsætte med at kigge. Vi koncentrerer os mest om hus på 150-200 'svenske' kvm i Limhamn området. Så vidt jeg kan fatte fra internettet, så hører Fridhem, Øen, Vestre Hamnen, Bellevue og Mellanheten til de bedre husområder mht. skoler, børn, strand, parker, indkøb osv. ? MVH Mads

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...