Jump to content

Salg af bostadsrätt

Recommended Posts

Skrevet

Hej vi skal til at sælge vores lejlighed. Har haft skrevet til Riksbyggen men har ikke lige fået noget svar endnu. Har jeg forstået det rigtigt, at vi kan tage for vores lejlighed, hvad vi synes? Ellers noget andet vi bør vide?

Besvaret

Hej vi skal til at sælge vores lejlighed. Har haft skrevet til Riksbyggen men har ikke lige fået noget svar endnu. Har jeg forstået det rigtigt, at vi kan tage for vores lejlighed, hvad vi synes? Ellers noget andet vi bør vide?

• 1 month later...
Besvaret

Hej Line. Du skrev godt nok til mig privat, men jeg tænkte at det måske var bedre jeg svarede hér, så alle fik glæde af svaret happy.gifCitat: "Du har tidligere været utrolig sød og hjælpsom, og hjulpet med skattereglerne når man sælger sin bostadsrätt. Nu har vores nye køber spurgt os om han gerne må have sin kammerat boende i lejligheden (altså så han lejer sig ind hos vores køber og melder sin folkeregisteraddresse til der). Og jeg så jo at du havde et værelse til leje, og jo så måtte vide noget om det slags. Må man gerne det - altså sådan officielt (ja hvis det er en bostadsrätt du har), eller er det bedst at gøre det hele mindre officielt.. Hvilken foreningen bor du hos HSB? Riksbyggen? Vi bor hos Riksbyggen men jeg kan ikke umiddelbart finde noget på deres sider. På forhånd mange tak... mvh. Line Ancher-Jensen" Citat slut Det jeg fik at vide af min mægler, da jeg flyttede ind var følgende: Skattereglerne er, at udlejer man værelser, så skal du for de første 6 måneder ikke svare skat af beløbet. For resten af året skal man angive overskuddet. Reglerne er sådan for at fremme udlejning til studerende og sikre en lav leje. Hvad foreningens mening er om hvorvidt man har lov til at udleje et værelse eller ej, har jeg ikke sat mig ind i ... eller spurgt til. Men jeg kan ikke se hvad de skulle have imod det. Der kan muligvis opstå tvivl, hvis man udlejer hele boligen, men dette er vist ikke tilfældet? Selv bor jeg i HSB (Arvid) og har ikke spurgt om lov til at have en lejer boende. Håber du kan bruge svaret happy.gif

• 4 months later...
Besvaret

Hej! Er der nogle som kender nogle gode advokater eller lignende som kan lave papirarbejdet ifm at jeg SELV ønsker at sælge min bostatträt? Jeg har ikke lyst til at betale et salær på 40-50.000 Skr for en bolig med en værdi på ca. 800.000............

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...