Guest zafar Skrevet March 10, 2003 Rapporter Skrevet March 10, 2003 Hejsa, Jeg har læst om bolig "afgifter" andre steder herinde, men kan ikke gøre mig klog på de ting der bliver skrevet. Er det noget man betaler udover afdragene til et lån? http://www.bovision.se/bin/cgicache.dll?26162291,3318&confirmed=1 Hvormeget skal betale om måneden for denne lejlighed, hvis jeg låner 250000 svenske kroner over 15år?
Guest zafar Besvaret March 10, 2003 Rapporter Besvaret March 10, 2003 Hejsa, Jeg har læst om bolig "afgifter" andre steder herinde, men kan ikke gøre mig klog på de ting der bliver skrevet. Er det noget man betaler udover afdragene til et lån? http://www.bovision.se/bin/cgicache.dll?26162291,3318&confirmed=1 Hvormeget skal betale om måneden for denne lejlighed, hvis jeg låner 250000 svenske kroner over 15år?
Persson Besvaret March 11, 2003 Rapporter Besvaret March 11, 2003 avgiften er en månedlig betaling til boligforeningen, og har intet at gøre med dit lån. Så din samlede månedlige udgift vil være avgiften + lånafdrag. Din månedlige ydelse på lånet afhænger jo af din låne procent, så der ville jeg nu nok ringe og spørge banken - de kan nok svare dig i løbet af meget få minuter. Mit gæt vil ligge på omkring 1800 + boligens avgift BTW - dit link virker ikke
Guest zafar Besvaret March 11, 2003 Rapporter Besvaret March 11, 2003 Hej Persson - tak for dit svar. Jeg ville sådan set bare have et estimat mht. afdrag. Men mht. disse afgifter - det er noget man altid betaler såfremt man køber en lejlighed? Hvad med hvis man køber et hus/villa? Btw.: Underligt at linket ikke virker når man trykker på det - det virker fint hvis man kopierer det og smider det ind i browseren.
vincent Besvaret March 11, 2003 Rapporter Besvaret March 11, 2003 Avgifter betales til den forening man flytter ind i. Avgiften dækker ting som f.eks renovation, gartnere, vicevært, lys i opgange, vaskeri, vedligehold osv. osv. for hele foreningen. Hvis du ikke flytter ind i en forening, men derimod i f.eks. en villa skal du ikke betale avgift til en forening, men derimod står du selv for alle disse udgifter. Håber det hjalp
ulmus Besvaret March 11, 2003 Rapporter Besvaret March 11, 2003 Lige en tilføjelse til Vincents indlæg: Avgiften dækker som regel også vand og varme og for mit vedkommende også garage og kabelnet. Spørg sælger, som jo er den, der bedst ved, hvad der er med i avgiften.
Guest zafar Besvaret March 11, 2003 Rapporter Besvaret March 11, 2003 Aha, nu forstår jeg bedre. Jeg har godtnok bemærket at en del steder er det inkl. vand og varme, men var stadig fortvivlet over hvad de resterende penge røg til. Tak for svaret.
Guest peter Besvaret March 23, 2003 Rapporter Besvaret March 23, 2003 Afgiften dækker så vidt jeg ved også boligskat og afdrag på evt. lån i foreningen
Guest michael Besvaret March 23, 2003 Rapporter Besvaret March 23, 2003 Hej igen :-) Jeg kigger og kigger på lejligheder og falder nogle gange over ord jeg ikke lige forstår. Avgift 2.749 kr/mån inkl värme, vatten och sopor Pris 395.000 kr eller högstbjudande Fastigheten Flerfamiljshus. Byggår: 1962. Det finns tvättstuga, torkrum, cykelförråd och källarförråd. Ekonomi Inre reparationsfond är 6.960 kr. Förmögenhetsvärde 221.356 kr Dette virker klart som den koster 395.000 kr men hvad er dette så ?? Förmögenhetsvärde 221.356 kr ?? Hvad er så dette Ekonomi Inre reparationsfond är 6.960 kr. Huslejen er vel de 2.749 kr/mrd ??? Og så denne sætning tvättstuga, torkrum, cykelförråd och källarförråd hvad er tvättstuga och källarförråd lige ?? Jeg takker åp forhånd for svar da jeg efter hånden har fået en del :-) Forsat god weekend det der er tilbage af den.. Michael G
Guest ulms Besvaret March 23, 2003 Rapporter Besvaret March 23, 2003 Hej Michael G. Förmögenhetsvärde er det, som i DK hedder ejendomsvurdering. Legligheden vurderes af det offentlige til, i dette tilfælde, sek. 221356, men salgs/(købs)værdien er altså 395.000. Salgsværdien er som regel altid højere end vurderingen, da den retter sig efter udbud og efterspørgsel. Inre reparationsfond er det, der i DK hedder vedligeholdelseskonto, altså det, du kan få malet og tepetseret for. Tvättstuga = vaskerum Torkrum = tørrerum/kælder Cykelförråd = cykel"skur"/-kælder eller hvor det nu befinder sig. källerförråd = pulterrum Måske ville det være en god idé at anskaffe dig en dansk/svensk ordbog :-)
swoop Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Et lille tip herfra. En svensk/dansk ordbog koster en mindre formue, hvis den bare skal have et nogenlunde anstændig sideantal, så du kan evt købe en svensk/engelsk (svensk/tysk, hvis du er mere til det tyske) ordbog. Jeg skulle give omkring 800 DKK for en solid ordbog, men kun omkring 300-400 SEK for svensk/engelsk udgave. PS, var det ikke en ide at vi lavede en lille ordbog omkring alle disse boligudtryk og smed her på siden? Før jeg flyttede til SE, var jeg bestemt ikke hjemvant i det svenske (faktisk så lidt at jeg ofte var nødt til at skifte over til engelsk).
Guest julie Besvaret March 24, 2003 Rapporter Besvaret March 24, 2003 Hvis man går ind på www.oresunddirekt.dk der er der en lille ordbog hvor man kan slå div ord op, både den ene og den anden vej.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu