Jump to content

Bostadsrätsregler

Recommended Posts

Guest henrik
Skrevet

Hejsan. Jeg bor i en HSB bostadsrät og overvejer at leje den ud i en kortere periode (6mdr). Iflg. HSB's regler må man kun udleje hvis man er bortrejst pga arbejde eller studier. Hvad ville der mon ske hvis man udlejede uden om foreningen?? Er det normal praksis?? Jeg har læst at man kan risikere at blive smidt ud af sin forening. I så fald skal ens bostadsrät vel sælges?? Og hvordan vil den så blive prissat?

Besvaret

Hejsan. Jeg bor i en HSB bostadsrät og overvejer at leje den ud i en kortere periode (6mdr). Iflg. HSB's regler må man kun udleje hvis man er bortrejst pga arbejde eller studier. Hvad ville der mon ske hvis man udlejede uden om foreningen?? Er det normal praksis?? Jeg har læst at man kan risikere at blive smidt ud af sin forening. I så fald skal ens bostadsrät vel sælges?? Og hvordan vil den så blive prissat?

Besvaret

Hej Henrik - Tror ikke at det er normal praksis at fremleje uden om foreningen og da erfaringen siger mig, at HSB plejer at være meget opmærksomme på deres beboere, skal der nok gåes stille med dørene.. Du vil selv skulle prissætte hvis du bliver smidt ud, det kan man ikke sådan tage fra dig.. dog skal du nok være opmærksom på, at HSB stort set står for de fleste bostadsräts lejligheder og, at blive "smidt ud" af én forening nok gør det svært at blive godkendt til en anden senere hen.. god fornøjelse..

Besvaret

PS: dog kan ingen forbyde dig, at have en lejer og resten er dyneløfteri.. ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...