Jump to content

Lindeborg kan anbefales!

Recommended Posts

Guest luna
Skrevet

Hej til alle dem der overvejer Malmø.. Jeg kan se når jeg læser de indlæg som folk skriver, at der er mange som godt vil undersøge de forskellige områder lidt nærmere inden de beslutter hvor de vil bosætte sig i Malmø.. Det er forståeligt og en god ide! Derfor vil jeg give mine erfaringer videre.. Mig og min kæreste flyttede til Lindeborg for snart 1 år siden. Vi bor i de blokke som kan ses fra stationen i Svågertorp. Der er flere af dem og de ligger placeret langs vejen mod Lindeborg centrum. I Lindeborg centrum er der et mindre lokalt supermarked med et fint udvalg og rimelige priser, der er desuden videobutik, frisør, pizzaria og en blomsterhandel samt folkeskole, børnehave, og en kirke. Alt hvad man har brug for lige ved hånden! Busserne til Malmø centrum og til Svågertorp station kører hvert 5-10 minut, fra tidlig morgen til sen aften. Lejlighederne er i øjeblikket ved at få udvidet altanerne, så de bliver ca. 65 cm. bydere. Vi skal ikke betale noget for det, det indgår i vores avgift som er på ca. 2000 dkkr om måneden. Mellem blokkene er der et stort grønt område med legeområder for børn. Her er der mange børn der leger om eftermidagen og aftenen og der er også mulighed for at grille. Her er i det hele taget en rigtig god stemning. Med hensyn til bilhærværk, så er det vist ikke til at undgå nogle steder i Malmø med mindre du har bilen låst inde. Det er der mulighed for her. For under alle lejlighederne er der store parkeringskældre, så bilen er i sikkerhed. Her er dog lidt ventetid. Ca. hver måned bliver der sendt et nyhedsbrev ud til alle beboerne, som informere om forskellige aktuelle ting. Af og til får man også besked om, at der vi komme nogle håndværkere og f.eks. kontrolere om varmen i rediatorerne fungerer som de skal inden vinter, vi får nye termostater fordi, de gamle var ved at være grimme, og renset udluftningssystemet der går fra køkken og ud. I det hele taget mange services som vi ikke skal betale for. Det indgår også i avgiften. Den sidste og også, gode ting ved dette område er at det er så let at komme til Damnark. Det tager 5 min at cykle til stationen, 1 minut i bus... Med toget som kører hvert 20 minut, tager det 25 min før så står du på hovedbanegård. Nemt! Jeg kan kun anbefale dette sted. Vi er selv meget glade, og ønsker ikke at bo andre steder i Malmø end lige her.

Besvaret

Hej til alle dem der overvejer Malmø.. Jeg kan se når jeg læser de indlæg som folk skriver, at der er mange som godt vil undersøge de forskellige områder lidt nærmere inden de beslutter hvor de vil bosætte sig i Malmø.. Det er forståeligt og en god ide! Derfor vil jeg give mine erfaringer videre.. Mig og min kæreste flyttede til Lindeborg for snart 1 år siden. Vi bor i de blokke som kan ses fra stationen i Svågertorp. Der er flere af dem og de ligger placeret langs vejen mod Lindeborg centrum. I Lindeborg centrum er der et mindre lokalt supermarked med et fint udvalg og rimelige priser, der er desuden videobutik, frisør, pizzaria og en blomsterhandel samt folkeskole, børnehave, og en kirke. Alt hvad man har brug for lige ved hånden! Busserne til Malmø centrum og til Svågertorp station kører hvert 5-10 minut, fra tidlig morgen til sen aften. Lejlighederne er i øjeblikket ved at få udvidet altanerne, så de bliver ca. 65 cm. bydere. Vi skal ikke betale noget for det, det indgår i vores avgift som er på ca. 2000 dkkr om måneden. Mellem blokkene er der et stort grønt område med legeområder for børn. Her er der mange børn der leger om eftermidagen og aftenen og der er også mulighed for at grille. Her er i det hele taget en rigtig god stemning. Med hensyn til bilhærværk, så er det vist ikke til at undgå nogle steder i Malmø med mindre du har bilen låst inde. Det er der mulighed for her. For under alle lejlighederne er der store parkeringskældre, så bilen er i sikkerhed. Her er dog lidt ventetid. Ca. hver måned bliver der sendt et nyhedsbrev ud til alle beboerne, som informere om forskellige aktuelle ting. Af og til får man også besked om, at der vi komme nogle håndværkere og f.eks. kontrolere om varmen i rediatorerne fungerer som de skal inden vinter, vi får nye termostater fordi, de gamle var ved at være grimme, og renset udluftningssystemet der går fra køkken og ud. I det hele taget mange services som vi ikke skal betale for. Det indgår også i avgiften. Den sidste og også, gode ting ved dette område er at det er så let at komme til Damnark. Det tager 5 min at cykle til stationen, 1 minut i bus... Med toget som kører hvert 20 minut, tager det 25 min før så står du på hovedbanegård. Nemt! Jeg kan kun anbefale dette sted. Vi er selv meget glade, og ønsker ikke at bo andre steder i Malmø end lige her.

Besvaret

Jeg kan ikke forstå at flere ikke vil bo i Rosengård. Her er der virkelig tale om 100% integration! På den anden side af Amiralsgatan (modsat side af der hvor jeg bor) har de endda lært at omgå/disrespektere loven. Os der bor herude kalder ikke længere de svenske politibiler for det obligatoriske "Polis polis potatisgris" ... det er bare rosengårdsekspressen! (når de kører med udrykning) happy.gif Vi har også fået omlagt en busrute fordi de små af dem man ikke må snakke om kastede sten på bussen. Men faktum er, at priserne på lejlighederne er de laveste i malmø, og det kvarter vi bor i er roligt og venligt. Og tolerancen for invandrere (som vi jo alt andet lige er) er pænt høj happy.gif

Guest anonym
Besvaret

Vi bor ved Slussen i City. Der er muligheder for parkering, lige langs med blokken bag Polis stationen. 15 min. gang til Centralstationen eller gågaden og torvemiljøet. Lejlighederne her er endnu lidt nede i pris af området, af en eller anden uforklarlig årsag, men på vej opad. (Det ligner noget med 50K halvårligt i nuværende stigning) Så man har stadigt muligheden til rimelig pris, men de handles meget hurtigt inden for meget få dage. Der er jo gå afstand til stationen, så man behøver ikke bil, eller benytte bus til stationen. Heromkring er der masser af indkøbsmuligheder, supermarked ved Värnhemstorget-500m, pizzariaer, uundværlige kjell.com, IT butikker, Nordea (Hvis man har dem) døgnkiosker o.s.v. Her bor allerede en del Danskere, men er ikke en Dansker ghetto :-), men man ser da hinanden på området i ny og næ. Alle er søde og rare, god vicevært der er yderst behjælpelig, gode vaskeforhold, elevator og hyggelig gårdhave. Byggeriet er fra 1992, så det er rimeligt nyt. Alle siger "Heeiiijj" når man mødes, og man føler sig yderst velkommen som Dansker. For folk der vil nå at have en fed lejlighed på kanten af "Gamla Staden" tæt ved park og kanalerne, er det et ret godt område, og vil varmt anbefale andre stedet. Specielt hvis man vil have bil, og mulighed for parkering. Natparkering i starten, 1600-0900 + Lør, Søn og Helligdage 200SEK/mdl. (P-kælder iflg. ejendomsmægler kø i ½ år, og iflg. viceværten "ha ha" -vildt mange år) Det hedder enten City eller Slussen på bovision.se.

Guest lasse
Besvaret

Jeg har nu været ovre at "snuse" lidt til Malmø, og er positiv overrasket over den dejlige by. Alt er så pænt og rent, og menneskerne virker høflige. Snakkede med lidt danskere, der mente at jeg skulle holde mig fra Rosengården, hvilket jeg havde i tankerne, da lejlighederne der var pænt billige ! Har også kigget på Lindeborg, både fordi det er billigt, og tæt på motorvejen. Har endnu ikke hørt noget dårligt om det sted. Er der nogen der kan forklare mig hvad "kø" til parkering betyder ? Er det sådan at man efter et stykke tid for sin egen, eller ? "først til mølle" ?

Guest thomas
Besvaret

Hej Diablo Her i landet har man en mærkelig holdning til parkering. Det er nu meget godt med de grønne områder, men parkering er noget man ikke planlægger vildt godt på. En fortalte mig, at bygger man 100 nye lejligheder, og laver 50 parkeringspladser, så er der nogen der ikke kan parkere. Hvad gør man så? Bygger p-pladser, nej...man laver en kø, så er problemet løst...administrativt. Tro ikke umiddelbart på hverken ejendomsmægler, eller sælger. Er der ikke p-plads med i huslejen, så kontroller altid hvad køen er på, eller med parkering Malmø: http://www.parkering.malmo.se/ Suk, jeg har sagt nej til en feeed lejlighed grundet parkering, det var min primære bekymring da jeg flyttede. En anden har beskrevet det som om at de gerne bygger boligblokke, men så samler parkeringen langt væk i et hjørne, et paradis for biltyve. 1. Se dig godt for. 2. Tag ikke det første og bedste. 3. Kig også på boligen om aftenen, hvor alle er hjemme og p-pladserne måske er optaget, ellers kan du ikke danne dig et realistisk overblik over p-situationen. 4. En aftentur i området er 100% anderledes end når alle er på arbejde, og ungerne i skole. 5. Forklaringer som let og gratis parkering udenfor efter 1800....ja ja...så tager det 2 timer at finde en plads at lirke bilen ind på, for så holder det halve af byen der også.

Guest lasse
Besvaret

Hej Thomas, Ja det lyder lidt underligt at der ikke skulle være lige så mange p-pladser som lejlighder ! Jeg har været inde at se på http://www.parkering.malmo.se/ og der er et par stykker i f.eks. Lindeborg. Er det dem der er "kø" til, eller nogle udover med evt. betaling ? Som du selv siger Thomas, så går jeg også meget efter parkeringen, da min kommende flotte bil helst ikke skal ligne en lada fra det gamle øst Tyskland efter en måned :-/ Har du hørt om nogen der har oplevet hærværk på deres bil i Malmø ?

Guest christian
Besvaret

De første ½ år jeg boede i Sverige, boede jeg i Almvik. Et lille hyggeligt sted, syntes jeg. Efter 1 måned fik jeg indbrud i min bil, der stod på p-pladserne udenfor. Skideirriterende. Jeg blev godt tosset over dette, og HVER gang jeg hørte noget nede på p-pladsen løb jeg derned med en stor maglite i hånden. Sikke et renderi. I forbindelse med dette lærte jeg en svensker at kende. Han gik også i pendulfart mellem p-plads og lejlighed. Han havde flere gange haft indbrud. Jeg var mere heldig end ham. I løbet af de 4-5 måneder jeg boede der og kendte ham, fik han yderligere 2 indbrud. Han kendte en anden gut der indenfor det sidste år havde hele 7 indbrud. Så det var med stor spænding man gik ned til sin bil hver morgen. Der var meget ofte en ny bunke knust glas ved siden af en bil. Jeg har læst at andre er glade for at bo der, men det var jeg og andre ikke! Så derfor flytter du i lejlighed i den stil med almvik, så kig på p-pladsen. Er der rester efter bilrude spredt ud over det hele, så sikker dig at du kan få en indendørs p-plads hurtigt.

Besvaret

Hej Diabloen Som du kan læse længere ned, så bor jeg i Lindeborg. Vi fik fast parkeringsplads efter ca. 4 måneder. Men i den periode hvor vi ikke havde nogen, var der ingen problemer med at finde parkeringspladser! Rundt om blokkene i Lindeborg er der store parkeringspladser hele vejen rundt, langs vejen. De er gratis og der er altid mange pladser. Jeg tror faktisk ikke man lige lægger mærke til at de er der, for de er næsten altid tomme. Altså har parkering ikke været noget problem her. Der er dog lidt længere kø til parkeringskælderen. :o) Med hensyn til indbrud er dette område heldigvis ikke lige så ramt som det er andre steder i Malmø. Men det sker altså...

Guest thomas
Besvaret

Hej Lasse Indbrud i biler på parkeringspladsen er vist noget der ikke helt kan undgås. Her i Sverige er der også udemærkede garageanlæg, endda med video overvågning, men det hjælper overhovedet ikke. 2 gutter jeg kender har haft deres smarte biler holdende i City i video overvåget p-hus i naboejendommen, men alligevel oplevet smadret siderude og hærværk. Det var en BMW M3, og en MB CLK. Det lignede vist mere hærværk end tyveri, og det var flere end een gang. En kollega bor ved Vattenverksvägen, og fik brækket sit modelmærke af sin Coupe`, med dybe skruetrækker mærker ind i bagklappen til følge, for ikke at beskadige mærket. En anden kollega fik smadret sideruden i sin nye Passat, og brutalt flået CD afspilleren uden frontplade ud, i aflåst og video overvåget garage ude i Oxie. Det er så ialt 4 skader, hvoraf de 3 i video overvåget område. Jo der bor også narkomaner og "low-lives" i Malmø, men man kan bare ikke leve med at skulle spæne rundt om natten med en kølle/MAG-Lite som Christian og vogte over bilerne. "Thumps up" for indsatsen Christian, håber du nu bor et fedt og fedeligt sted, jeg føler med dig og havde gjort det samme. Tippet der gives med at kigge efter glasskår er nok en god ide, og indikerer om noget er rivende galt med området, og det ikke er et sted at parkere. Men fordi der er aflåst p-hus med video, er der overhovedet ingen garanti, i føromtalte p-hus kan man stå i indgangen, og se Politistationes indgang/vagtbygning 150m væk. Alle politipatruljer kommer mere eller mindre kørende lige forbi døgnet rundt, og huset er låst 100% af mellem 0100 og 0700. Brække bilantenner af, misundelses ridser langs bilen, smadrede ruder og ituskårne dæk, er en yndet hobby for jaloux psykopater verden over. Den sindstilstand kender ingen landegrænser, og Malmø er en ret stor by. Glæder mig til den dag jeg får råd til et lille rækkehus med egen indkørsel. Ingen tvivl om at det giver præmienedsættelse i forsikringen.

Besvaret

Som jeg tidligere har nævnt, bor jeg i de lave huse i Almvik og har gjort det i 2 år nu. En måned efter, at jeg var flyttet over og havde fået min nye bil, havde jeg indbrud og mit autostereo blev stjålet - siden har jeg ikke haft nogle "uheld". Men det er rigtigt, at i lang tid efter, begyndte mit hjerte at hamre, når jeg om morgenen nærmede mig bilen på parkeringspladsen, men altså ingen problemer. Jeg kan dog fortælle, at jeg fik det råd af en veninde, at lade klappen til handskerummet stå åben, når jeg forlader bilen, så man udefra kan se, at der ligger fronten til anlægget altså ikke - det gjorde det første gang. Nu har jeg underjordisk garage og det giver lidt mere fred i sjælen. Ellers jeg er MEGET tilfreds med at bo i Almvik.

Guest brian
Besvaret

Hej alle Jeg har siddet og kigget på hemnet.se og har fundet mange flotte boliger, men er der nogen i dette forum der kan anbefale en ejendoms mægler, da jeg synes at det er svært at få et overblik ober markedet. hvordan ledte i andre efter boliger vh brian seerup

Guest thomas
Besvaret

Hmmmm......husk at ejendomsmægleren er SÆLGERS mand, ikke købers. Dog er de nogengange flinke til at man kan ringe til dem hvis man har et problem man ikke ved hvad skal stille op med den første tid. Vi kiggede på nettet i over ½ år, inden vi fandt den lejlighed vi bor i nu, og samtidigt sad jeg og satte mig ind i bilmarkedet både i S. og Tyskland. Så fik jeg efterhånden viden om hvad der var godt som skidt af det jeg så på nettet. Ydermere sammenholdt jeg det med debatten her, hvilke områder jeg ville undgå. Efterhånden kombinerede vi det med et 10turskort til broen, og så på nogle boliger. Ting tager tid, men nu ved jeg heller ikke hvor utålmodig du er. Et godt tip, selv om mægleren er betalt af sælger, er det lykken at stikke ham en flaske rødvin efter handlen, som tak for professionel håndtering. Vores mægler reagerede fra halvtræt og småstresset....som nogen havde puttet en 20kr i ham, og der blev uddelt håndtryk, små hop på stedet,store armbevægelser, og knus/kram. Det sker meget sjældent herovre, og har 100% hjulpet den næste Dansker han handlede med. Vi kunne bare ringe til hvis vi fik problemer vi ikke forstod i tiden efter.....

Besvaret

Så vidt jeg ved er en svensk ejendomsmægler i teorien ikke "sælgers mand" på samme måde som i DK. Dvs. mægleren er forpligtiget til at svare sandfærdigt på de spørgsmål man stiller som køber. Men mægleren er på den anden side ikke forpligtiget til at informere om forhold man ikke spørger til. Hvordan det så virker i praksis, ved jeg ikke... Det er jo sælger der betaler for handlen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...