Guest casper Skrevet January 30, 2002 Rapporter Skrevet January 30, 2002 Er her en tålmodig person der kan fortælle hvordan handlings gangen er når man køber fast ejendom i S. Fra man har bestemt sig for købet og lige til sidste "fløjt", hvordan foregår det ?? På forhånd tak
Guest casper Besvaret January 30, 2002 Rapporter Besvaret January 30, 2002 Er her en tålmodig person der kan fortælle hvordan handlings gangen er når man køber fast ejendom i S. Fra man har bestemt sig for købet og lige til sidste "fløjt", hvordan foregår det ?? På forhånd tak
Guest peter Besvaret January 31, 2002 Rapporter Besvaret January 31, 2002 Hej Casper, Du får den korte version. Det fungerer næsten ligesom i DK. Der er dog lige et par detaljer som du skal være opmærksom på. Du har selv pligt til at undersøge huset for fejl og mangler ! Du kan dog komme efter sælger hvis der er skjulte fejl i en periode på op til 10 år. Da vi købte hus, fik vi indført i kontrakten at såfremt der var fejl og mangler for mere end 30.000,00 SEK kunne handlen ophæves. Hvorefter vi bestilte en "besigtningsmand" der kom og gennemgik huset (det kostede ca. 3.500,00 SEK) Penge der var godt givet ud, dat det viste sig at undertaget var råddent nogle steder. Efter du har fået "besigtiget" huset kan man evt. genforhandle prisen. Den næste ting der er anderledes er selve overtagelsen. Den dag man overtager huset, mødes køber og sælger i købers bank for at "betale" huset. Dette kan give lidt problemer, da de fleste banker kræver at man har et svensk person nr. inden de udbetaler pengene. Derfor skal man måske en tur omkring de svenske skattemyndigheder for at få et personnummer inden man går i banken. Håber dette kan hjælpe lidt ! MVH Peter
Guest bodil Besvaret March 20, 2002 Rapporter Besvaret March 20, 2002 Hej Casper og Peter Det er ikke nødvendigt at gå gennem skattemyndighederne først. Bankerne giver dig et midlertidigt personnummer. Vi handlede/betalte/overtog/lånte i september 2001 og har stadig kun et midlertidigt nr. Det bliver udskiftet med et blivende når vi flytte over til august 2002. Hilsen Bodil
Guest anders Besvaret April 5, 2002 Rapporter Besvaret April 5, 2002 Hej Er der nogen der kan forklare hvad: Förmögenhetsvärde betyder. Det står i forbindelse med lejligheder i syd-skåne?
ulmus Besvaret June 4, 2002 Rapporter Besvaret June 4, 2002 Det er vistnok den reelle, skattemæssige værdi, ikke salgsværdien, der jo som regel er noget højere, ligesom i DK. Som eks. kan jeg oplyse, at jeg købte min bostadsrätt for SEK 250.000, men ved årsskiftet fik jeg en opgørelse, der viser, at förmögenhetsvärdet er SEK 147.000.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu